Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de som har bestilt - leveringsdato

Startet av Pilot, mandag 12. mars 2018, klokken 18:44

« forrige - neste »

Counterpointer


Trond.m

Sitat fra: Nordlands på onsdag 22. august 2018, klokken 09:58
86 kW er nok riktig - TMS P100D registreres for øvrig med 79 kW.
Og den nye Kona har 28 kW. Forstå det den som kan  ;)

Oskar

#137
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 01. september 2018, klokken 20:46
Sitat fra: xyzzy på lørdag 01. september 2018, klokken 18:08
Sitat fra: daktari på lørdag 01. september 2018, klokken 15:25
Dette er jo som Version 9 his Tesla!

Det er jo snakk om én virkedag - fra fredag til mandag.
Hvis............ den kommer mandag !

Siden jeg antar du ikke har hørt noe heller, så står den sikkert i oppkjørselen imorgen tidlig.  ;)

geear

Litt stress hvis bare softwaren står i oppkjørselen. Hadde det ikke vært greit om det fulgte en bil også med softwaren?

Oskar

Sitat fra: gr på søndag 02. september 2018, klokken 15:52
Litt stress hvis bare softwaren står i oppkjørselen. Hadde det ikke vært greit om det fulgte en bil også med softwaren?

Hehe, software er viktigere enn bilen. Er kanskje GTA i softwaren da.

Counterpointer

I forhold til å vente på ting enten det er fra Elon eller Jaguar, så holder jeg ikke pusten mens jeg venter, for å si det sånn....

Burns

Skulle ha fått bilen denne uken  :-\
I stedet er denne nå forventet tidlig november.

THE

Var og så på iPace i dag, men fikk ikke prøvekjørt. Snakket med en selger som virket veldig godt informert og engasjert, og som venter på bil selv. Han sa at de første kundebilene blir ca to uker forsinket i forhold til opprinnelig plan, men at det absolutt er verdt å vente på ny SW. Ny SW skal visst gjøre rekkeviddeindikatoren mye mer nøyaktig. Respons på skjermer og multimedia er visst også merkbart forbedret.

Tror de som venter på bil venter på noe veldig bra. Ser fin og romslig ut i kupeen, men skuffende bagasjeplass gitt de litermålene som ble offentligjort (630 l ?).

Tror at iPace blir en god utfordrer til Tesla S, skjønner derimot ikke sammenligningen med Tesla X, det blir jo som å sammenligne en veddeløpshest med en bryggerihest.

Fikk også beskjed om at forventet levering ved bestilling i dag vil bli ca. april 2019, så absolutt akseptabelt sammenlignet en del andre nye elbiler på markedet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Vind

Sitat fra: THE på tirsdag 04. september 2018, klokken 14:55
Tror de som venter på bil venter på noe veldig bra. Ser fin og romslig ut i kupeen, men skuffende bagasjeplass gitt de litermålene som ble offentligjort (630 l ?).

Tror at iPace blir en god utfordrer til Tesla S, skjønner derimot ikke sammenligningen med Tesla X, det blir jo som å sammenligne en veddeløpshest med en bryggerihest.
630 liter er total, så du må trekke fra 27 liter for FROOT (Front Boot).  Tror ikke du blir missfornøyd om du får prøvekjøre  8)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

kloe

Noen som vet hvordan det ligger an med SW oppdateringen,mer forsinket?

Counterpointer

Sitat fra: kloe på onsdag 05. september 2018, klokken 19:33
Noen som vet hvordan det ligger an med SW oppdateringen,mer forsinket?
Jeg får ikke svar fra min forhandler, så definitivt mer forsinket

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. september 2018, klokken 19:47
Sitat fra: kloe på onsdag 05. september 2018, klokken 19:33
Noen som vet hvordan det ligger an med SW oppdateringen,mer forsinket?
Jeg får ikke svar fra min forhandler, så definitivt mer forsinket

Det var da en maksimalt negativ tolkning. De har sikkert satt alle mann, inkludert selgere, til å oppgradere demobilene sine!  ;)

Counterpointer

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på onsdag 05. september 2018, klokken 20:11
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. september 2018, klokken 19:47
Sitat fra: kloe på onsdag 05. september 2018, klokken 19:33
Noen som vet hvordan det ligger an med SW oppdateringen,mer forsinket?
Jeg får ikke svar fra min forhandler, så definitivt mer forsinket

Det var da en maksimalt negativ tolkning. De har sikkert satt alle mann, inkludert selgere, til å oppgradere demobilene sine!  ;)
Siden det er adm dir jeg har kontakt med så tviler jeg på det.

bmw2002

Det er nå flere som har omtalt at ny software er kommet. En som har prøvekjørt ny software med Apple CarPlay.

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 05. september 2018, klokken 22:37
Det er nå flere som har omtalt at ny software er kommet. En som har prøvekjørt ny software med Apple CarPlay.
Hvor? Har ikke sett det på Owners group

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA