Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de som har bestilt - leveringsdato

Startet av Pilot, mandag 12. mars 2018, klokken 18:44

« forrige - neste »

mariowing

#45
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 12. mai 2018, klokken 23:28
Mariowing: Når er produksjon og levering på din bil nå?

Jeg tenkte å legge ut en av våre biler for salg denne uken, men hvis bilen kommer i september er jo ikke det noe poeng...

Fikk beskjed om at det fortsatt kan flytte seg og selger ba meg holde det for meg selv. Men for å si det sånn; tidligere hadde jeg saklig grunn til å tro at jeg kunne være en av juli bilene nevnt ovenfor mens nå høres det ut som jeg havner i røkla og bare så vidt rekker å få nybilen til den lenge planlagte høstferien som starter 29. september.

Og det synes jeg ikke holder mål når jeg signerte kontrakt på en FE 5. januar i løpet den første salgssamtalen de hadde med meg. Det synes jeg «fortjener» en bedre levering.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Counterpointer

Sitat fra: mariowing på lørdag 12. mai 2018, klokken 23:43
Og det synes jeg ikke holder mål når jeg bestilte en FE 5. januar i løpet den første salgssamtalen de hadde med meg. Det synes jeg «fortjener» en bedre levering.
Det er ikke helt «premium» følelsen en får som kunde. Får følelsen at volumet er litt for stort til å holde følge.

mariowing

#47
I den store sammenheng i livet så spiller jo ikke noen uker frem eller tilbake på levering en stor rolle og jeg er fortsatt sikker på at bilen blir super og passer oss perfekt. Jeg synes som nevnt det har vært en del rot og det overrasker meg siden de burde hatt god tid til å forbedre dette. Med feil priser, motstridende meldinger om hva man kan bestille til S, «pakkepriser» på HSE og FE som ikke er gunstige i forhold til å bestille enkeltvis, motstridende meldinger om 3-fase lading og lignende så fremstår det hverken profesjonelt eller premium.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tellus

Kontraktstidspunkt har jo ingen ting med leveringstidspunkt å gjøre. Plassen du hadde i bestillingskøen er den som styrer når du får bilen. Selvfølgelig vil konfigurasjon også få betydning. Hvis selger har indikert at du ville kunne 'snike' i køen ved å sette signaturen din på en kontrakt i januar så har nok selgeren misforstått. Jeg ble i hvert fall forsikret at så lenge jeg skrev under innen utgangen av februar så beholdt jeg plassen som en av de første i Norge.

Fikk indikert levering slutten av juli eller tidlig august da jeg signerte i februar. Har ikke sjekket mer siden den gang. Bilen kommer når den kommer...

mariowing

#49
Ingen har snakket om sniking, poenget mitt er at som nr 26 i reservasjonskøen på landsbasis og nr 1 som signerte bestilling hos forhandler bør jeg i alle fall ikke rykke bakover i køen etter min mening. Jeg synes det er lite igjen av «eksklusiviteten» man fikk følelsen av at man skulle få ved å stå på reservasjonslisten.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tellus

#50
Som nummer 26 i Norge vil jeg anta at du senest får bilen i august. Nå kan det jo hende at I-Pace er forsinket og da skriver nok både du og jeg september før vi får bilen. Det kan jo også være at det er noe med konfigurasjonen din som gjør at din bil blir forsinket.

Du nevnte ikke i ditt innlegg at du hadde en tidlig reservasjon. Derimot nevnte du kontraktstidspunkt. Det var grunnen at jeg nevnte at kontraktstidspunkt ikke skal ha betydning.

begvi

Jeg var nr + 1000 i reservasjon. Men var raskt ute med å signere og levere kontrakt i februar. Selger sa "at det er leverte kontrakter som gjelder fra nå". Fikk svar at bilen er forventet i september.

Hanevold

Jeg hadde reservasjonsnummer på 250-tallet og signerte kontrakt i starten av mars. Har da fått skriftlig bekreftelse fra salgssjef hos Insignia i Oslo om at det er reservasjons nummeret som er førende for levering av LE modellene. Var innom dem den 28.04 for å se bilen i Corris Grey og fikk da se min reservasjon som stod med leveranse til Drammen havn 17.08 og overlevering i løpet av 14 dager. Om produksjons dato har sklidd etter det vet jeg ikke..

bmw2002

Leste på Jaguar I-Pace Owners Club Norway gruppa på Facebook at det var en svenske som hadde fått fremskyndet levering fra august til juli.  Han var også invitert på banekjøring 5 juni.

Er det lov å håpe at Jaguar ønsker å overraske med tidligere levering?

Tviler på at det blir noe banekjøring i Norge, de har vel noen flere bestillinger her enn i Sverige...

Counterpointer

Min selger sier de kommer med leveringsinfo til de første på Insignia nå i begynnelsen av juni.

Tormod_Aas

Noen som har fått konkret leveringsinfo fra Hellestø/bilpaviljongen?

350kw

Fikk høre i dag at Jaguar Norge ikke vil starte utlevering av biler før i månedskiftet august/september og at det vil komme ut nærmere informasjon om dette.
Forklaringen jeg fikk var at Jaguar jobber med en større software oppgradering som er forventet ferdig i slutten av august.
Jaguar Norge ønsker (vist nok) ikke levere ut biler før de har fått lagt på denne oppgraderingen.

Slik jeg forstod meldingen så var det ikke forsinkelser i den fysiske produksjon. Bilene ville ankomme Norge som tidligere kommunisert.

Har ingen aning om hva som ligger i denne software oppgraderingen og hvorfor de vil holde utlevering til denne er ferdig installert :-(

Er det noen andre på forumet som har fått samme antydningene?

Xander

Sitat fra: Tormod_Aas på tirsdag 22. mai 2018, klokken 10:55
Noen som har fått konkret leveringsinfo fra Hellestø/bilpaviljongen?
Hvor konkret den er, er jeg litt usikker på  ::)
Men har fått beskjed om at "min" bil vil ankomme rundt den 3 August, med forventet utlevering 14 dager senere - så rundt 17 august.

Vind

Sitat fra: 350kw på tirsdag 22. mai 2018, klokken 11:00
Fikk høre i dag at Jaguar Norge ikke vil starte utlevering av biler før i månedskiftet august/september og at det vil komme ut nærmere informasjon om dette.
Forklaringen jeg fikk var at Jaguar jobber med en større software oppgradering som er forventet ferdig i slutten av august.
Jaguar Norge ønsker (vist nok) ikke levere ut biler før de har fått lagt på denne oppgraderingen.

Slik jeg forstod meldingen så var det ikke forsinkelser i den fysiske produksjon. Bilene ville ankomme Norge som tidligere kommunisert.

Har ingen aning om hva som ligger i denne software oppgraderingen og hvorfor de vil holde utlevering til denne er ferdig installert :-(

Er det noen andre på forumet som har fått samme antydningene?
Dette rimer jo litt med det man har sett på preproduksjonsbilene, at softwaren enda ikke er helt klar for sluttbrukere, og at det er noe småtteri.  Flere av de som har "fått klå" selv har jo bemerket det.  Jeg hadde selv en av de første BMW I3 som kom til Norge, og var ofte innom verkstedet for å få oppdatering de første ukene.  Med min andre i3 har jeg aldri vært innom (og har eid den i 20 måneder nå).

Jeg tror jeg skal akseptere noen uker senere leveranse om det betyr bedre kvalitet.  Selv om de skryter av "Over the Air" oppdatering, så kan det hende ikke alt lar seg oppdatere like bra på denne måten.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

HelectriC

Sitat fra: 350kw på tirsdag 22. mai 2018, klokken 11:00
Fikk høre i dag at Jaguar Norge ikke vil starte utlevering av biler før i månedskiftet august/september og at det vil komme ut nærmere informasjon om dette.
Forklaringen jeg fikk var at Jaguar jobber med en større software oppgradering som er forventet ferdig i slutten av august.
Jaguar Norge ønsker (vist nok) ikke levere ut biler før de har fått lagt på denne oppgraderingen.

Slik jeg forstod meldingen så var det ikke forsinkelser i den fysiske produksjon. Bilene ville ankomme Norge som tidligere kommunisert.

Har ingen aning om hva som ligger i denne software oppgraderingen og hvorfor de vil holde utlevering til denne er ferdig installert :-(

Er det noen andre på forumet som har fått samme antydningene?

Hadde samme problem med eGolfen vi bestilte i 2014. En av de første med varmepumpe og den sto i ca 6mån på fabrikken i Tyskland før de fikk sendt den av gårde begynnelsen av 2015. Tydeligvis noe med software i forbindelse varmepumpe. Det var ikke noen morsomme ventemåneder kan jeg fortelle.
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA