Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

For de som har bestilt - leveringsdato

Startet av Pilot, mandag 12. mars 2018, klokken 18:44

« forrige - neste »

Kanutten

Signerte kontrakt på en First Edition for to uker siden, med levering desember.

kaiat

Visstnok er det registrert 20 stk. i-Pace i Frankrike nå i april.

SitatBelow the Top 20, there is a significant landing this month, with the Jaguar i-Pace registring its first 20 units, which is has beaten the Tesla Model X score last month (16 deliveries).

http://ev-sales.blogspot.no/2018/05/france-april-2018.html

Counterpointer

Sitat fra: AJ82 på onsdag 09. mai 2018, klokken 09:40
Noen som vet hva ca leveringstid er nå?
Står mellom Model X og I-Pace, men sliter med å bestemme meg.
Det som gjør at jeg nå heller mot I-Pace er egentlig alt det negative rundt service og rep, samt fit and finish på Tesla. Bor litt unna verksted og kan ikke dra dit hver gang jeg har et spørsmål. Men skulle gjerne hatt størrelsen til Model X.

A.J.
Hvis du vil ha størrelsen til X og liker Fwd så burde du antagelig gå for denne tror jeg. Du får jo også superchargertilgang som er et stort pluss.

Dette sier jeg selv om jeg har valgt I-Pace selv.

mariowing

På Facebook gruppen for I-PACE er det en som hevder å ha bestilt en FE i januar og som nå har fått utsatt produksjon fra juli til september med påfølgende levering i november. Noen her som har opplevd tilsvarende?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bmw2002

Har også hørt at det skal komme hele 8 kundebiler i juli.... lurer på om de har tenkt å kjøre et markedsføringsstunt med å bare utlevere noen få biler.

Noen som har blitt kontaktet om dette?

Counterpointer

Det siste jeg hørte offisielt (muntlig) fra Jaguar, er noen få biler til kunder i juli og flere hundre i august og deretter jevn levering.

AJ82

Snakket med forhandler idag, og de kunne dessverre ikke love levering av bil i år ved bestilling nå. Ser da ut som det kanskje går mot en Model X for min del, så får jeg ta en revurdering når de ulike merkene har kommet ut med biler på veien, Audi, Mercedes, BMW og Jaguar, evt andre som kanskje også hiver seg på de neste årene.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

bmw2002

Så en fra I-Pace UK gruppa legge ut dette bildet fra trackeren til Jaguar.

http://imgur.com/UNqHtek

Bare jeg som synes det er rart at forhandler ikke kan skaffe til veie noe liknende? Har alltid fått produksjonsuke og leveringsdato oppgitt ved kjøp av bil.

Xander

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 12. mai 2018, klokken 18:37
Så en fra I-Pace UK gruppa legge ut dette bildet fra trackeren til Jaguar.

http://imgur.com/UNqHtek

Bare jeg som synes det er rart at forhandler ikke kan skaffe til veie noe liknende? Har alltid fått produksjonsuke og leveringsdato oppgitt ved kjøp av bil.
Enig!
Også overrasket at det kan gjøres forandringer til spesifikasjonenene opp til 6 uker før bilen bygges.
Helt andre regler som gjelder for oss som bestilte LE. Føler jeg er litt irritert på hvor firkantet Jaguar Norge har vært til forandring av spesifikasjonene uten at man får ny leveringsdato!

Pilot

Jeg har endret 3 ganger på konfigurasjonen uten noen påvirkning på leveringstiden. Synes at forhandleren var meget fleksibel og imøtekommende.

Når det er sagt, savner jeg online tracker. Har fått beskjed om at leveringsdatoen låses i juni. Antydet leveringsdato ble flyttet fra oktober til september etter jeg endret fra Corris Grey til Photon Red.

bmw2002

Har inntrykk av at vi som har bestilt launch edition biler har fått en dårlig deal. Ingen muligheter til å skreddersy, ingen rabatt og så får man likevel bilen omtrent samtidig. Bestilte launch edition for å få den tidlig, men det skiller kanskje en måned.

daktari

Det bildet av trackeren ligner det jeg har fått høre. blir snart kontaktet for endelig låsing av spesifikasjon, levering fortsatt august. Bestilte i februar.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

moe696

Har fått oversendt ett utklipp fra selger om status på min bil som er identisk med utklippet lengre opp. (Datoene er naturlig nok ulike)


mariowing

#43
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 12. mai 2018, klokken 21:22
Har inntrykk av at vi som har bestilt launch edition biler har fått en dårlig deal. Ingen muligheter til å skreddersy, ingen rabatt og så får man likevel bilen omtrent samtidig. Bestilte launch edition for å få den tidlig, men det skiller kanskje en måned.

Helt enig, snakket med forhandler i går og da var produksjon på bilen utsatt en måned i forhold til hva jeg dikk opplyst for noen uker siden. Synes Jaguar (enten det er forhandleren, Norge eller fabrikken) burde gitt prioritet til de av oss som var «snille gutter» og bestilte en av de tre faste utgavene omtrent med en gang muligheten åpnet seg. Synes det har vært rotete kommunisert hvilke fordeler LE (viser seg vel etterhvert at eneste «fordelen» er at vi ikke kunne velge utstyr) egentlig gav og når man kunne spekke opp egne biler og få dem levert.

Etter visningen på Aker Brygge og frem til februar hadde jeg et veldig godt inntrykk av måten Jaguar håndterte dette på men de siste måneden har tilliten falt og dessverre også entusiasmen og lysten på hele bilen. Hvis det nå blir like mye surr på ettermarked så...
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bmw2002

Mariowing: Når er produksjon og levering på din bil nå?

Jeg tenkte å legge ut en av våre biler for salg denne uken, men hvis bilen kommer i september er jo ikke det noe poeng...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA