Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

For de som har bestilt - leveringsdato

Startet av Pilot, mandag 12. mars 2018, klokken 18:44

« forrige - neste »

Xander

Sitat fra: PKM på mandag 19. mars 2018, klokken 22:30
Bestilt 14.03 Corris Grey, S med en god del ustyr. Var 48x i reservasjonskøen. Levering i August, Motorpool.
Håper du har rett, men det virker som om Motorpool generelt er mer optimistisk enn mange av de andre forhandlerene.
Betalte inn reservasjonsgebyr første dagen (6/2-17) og bestilte en HSE LE første uka det ble åpnet for bestillinger. Er blitt forespeilet levering i september av Bilpaviljongen Sola.
Håper derfor du har rett siden alle LE reservasjonene skulle leveres før S  :) Da kan jeg forvente bil i Juli?

Nordlands

Det er ikke bare at de nå har "sluppet" bilene holdt av til reservasjonsholdere, og alle andre får tidligere levering? Eventuelt at de gir reservasjonsholdere de første S-bilene.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

4Matic Fanatic

Bestilt S i dag. Forespeilet november/desember..

Tellus

Begynner å haste for dem som ennå sitter på gjerdet, men ønsker bil i 2018.

Vind

Alle som hadde reservert og bestilte FE, HSE eller SE før ca 15 mars skal få bilene omtrent i forhold til reservasjostidspunkt - i den grad de har kontroll.  Det som vil føre til avvik er jo hvilken rekekfølge bilene kommer, og logistikken med klargjøring.  Bilene blir klargjort allerede i Drammen - med en gang de kommer av båten fra Tyskland.  Det er en ekstern partner som klargjør bilene, og monterer eventuelt tileggsutstyr.  Den blir så fraktet til levrandør for utlevering, men man kan også få hentet bilen i Drammen.

Jeg skjønte at noen av alternativene vil bli produsert senere enn andre, men dette har ikke selgeren kontroll på enda.

De forventer å få levert ca 400 biler i måneden fra midten av Juli.  ca 700 av de som hadde forhåndsreservert valgte å bestille før midten av mars.  Dvs at de som ikke hadde reservert kommer inn i løpet av andre og tredje måned. 

Jeg ville vært litt forsiktig med å planlagt ferietur med ny bil, men hele Jaguar organisasjonen forbereder seg på å overaske positivt.

Selv har jeg fått antydet kansje Juli, og nesten helt sikkert August (hadde ganske lavt nummer og bestilte i februar)

Hørte med en selger for noen dager siden, og han mente man ikke skulle stole helt på datoer før i Mai/ Juni når produksjonen er i full gang.  Nå produseres pressebiler, mens visningsbiler til forhandlere blir produsert etterpå før kundebilene starter med levering i midten av Juli og så videre.

Han hadde hørt en del rykter om problemer med noen utstyrtyper (blant annet store dekk og noen setekonfigurasjoner, men ikke noe han ville bekrefte.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Elbildilla

Litt OT, men en liten morsomhet for de som får bilen seint, er at man kanskje får registreringsskilt som begynner på den nye serien: EV. Matcher jo modellbetegnelsen på I-Pacen. Hvilken symmetri og harmoni :D

Det selges jo hauger og lass av Leaf, Kona etc som spiser opp skilt i EK-serien etter hvert som de blir levert. Så en av de nye Leaf'ene på veien i dag med EK 78-og-noe.

HelectriC

Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 20. mars 2018, klokken 22:30
Litt OT, men en liten morsomhet for de som får bilen seint, er at man kanskje får registreringsskilt som begynner på den nye serien: EV. Matcher jo modellbetegnelsen på I-Pacen. Hvilken symmetri og harmoni :D

Det selges jo hauger og lass av Leaf, Kona etc som spiser opp skilt i EK-serien etter hvert som de blir levert. Så en av de nye Leaf'ene på veien i dag med EK 78-og-noe.

Jeg er ganske sikker alle iPace får EV. Ingen EK igjen til sommeren.
ioniq 5

Counterpointer

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 20. mars 2018, klokken 22:34
Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 20. mars 2018, klokken 22:30
Litt OT, men en liten morsomhet for de som får bilen seint, er at man kanskje får registreringsskilt som begynner på den nye serien: EV. Matcher jo modellbetegnelsen på I-Pacen. Hvilken symmetri og harmoni :D

Det selges jo hauger og lass av Leaf, Kona etc som spiser opp skilt i EK-serien etter hvert som de blir levert. Så en av de nye Leaf'ene på veien i dag med EK 78-og-noe.

Jeg er ganske sikker alle iPace får EV. Ingen EK igjen til sommeren.
Fritt for EV 18400

LittleHammer

Bestilte i dag. I kontrakten står det levering i desember. Dette gjelder en S.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Pilot

Oppgraderte min HSE Corris grey bestilling til First Edition.

Estimert leveringsdato i oktober.

Krabbe 2

Signerte endelig kontrakten i dag. HSE launch edition. Blir levering i starten på oktober.
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

AJ82

Noen som vet hva ca leveringstid er nå?
Står mellom Model X og I-Pace, men sliter med å bestemme meg.
Det som gjør at jeg nå heller mot I-Pace er egentlig alt det negative rundt service og rep, samt fit and finish på Tesla. Bor litt unna verksted og kan ikke dra dit hver gang jeg har et spørsmål. Men skulle gjerne hatt størrelsen til Model X.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

lr-80

2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

AJ82

Sitat fra: lr-80 på onsdag 09. mai 2018, klokken 09:56
Det ble sagt årsskiftet forrige uke.

Såpass nå ja... Da er det mulig det blir en X allikevel. Vet ikke om jeg tar sjansen på at det ikke blir en eller annen form for avgift/mva på disse over nyttår.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Sarepta

Sitat fra: lr-80 på onsdag 09. mai 2018, klokken 09:56
Det ble sagt årsskiftet forrige uke.

Jeg skrev kontrakt på mandag. Der står det estimert levering januar 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA