Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

Solheim

Ser ut til at den på Stord (Leirvik) er satt i drift.

Stikkkontakt

Sitat fra: Amatøren på fredag 10. mai 2019, klokken 08:15
Da kom Aurland med på kartet.

Det mangler fortsatt en strategisk plassert stasjon mellom Bergen og Sogn/Sunnmøre.
Aurland er 80 km omvei fra Bergen til Ålesund.

Tellus

Oslo - Bergen har vel brukbar dekning nå. Mangler en i lillehammerområdet før Oslo-Trondheim også er dekket.

Solheim

Prøvde ionity for første gang på Stord. Rett opp til 120 kW  :+1: Men var litt trøblete med å få starte ladingen, koblet til og betalte via app. Etter jeg hadde betalt kom det opp at ladingen var fullført og jeg måtte plugge kontakten tilbake i stasjonen. Så måtte ringe ionity og snakke med en i Nederland for å få start igjen. Og nå plutselig på 48% så stoppet den igjen..

Amatøren

#289
@Solheim: Ikke plassen for det tekniske på Ionity.

Her legges ut informasjon om plassering av nye ladere. Ikke problemer.

Admin/du kan kanskje flytte denne. Ny tråd med tittel som for eksempel:
Problemer med Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Etterpå kan også denne posten slettes.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

weaverwaver

#290
Blir forøvrig 6 ladere i Aurland (kan være at de bygger ut 4 i første omgang), på motsatt side av Circle K-stasjonen for Tesla sine Superchargere. Ligger ingen nye konsesjonssaker inne hos NVE for nye plasseringer, så spørs om det ikke blir et lite opphold i utbyggingen når Aurland, Rygge og Lura er oppe og går.

Tellus

Skjønner ikke helt hvorfor de prioriterte Rygge foran noe mellom Oslo og Dombås.

xyzzy

Sitat fra: Tellus på torsdag 16. mai 2019, klokken 13:21
Skjønner ikke helt hvorfor de prioriterte Rygge foran noe mellom Oslo og Dombås.

Ligger ved E6 fra sydover fra Oslo. Det er en av korridorene Ionity jobber med, og er også en av Norges mest trafikkerte strekninger. Tilsvarende har man jo Dal en tilsvarende avstand nordøst for Oslo.

Det hadde vel vært fint med noe mellom Dal og Dombås, men Rygge er nok en del viktigere - får håpe den er på plass snart.

Tellus

I og med at Ionity har en stasjon ved Strømstad kun 45 minutter lengre syd langs E6 så ser jeg ikke at Rygge er spesielt viktig.

jkirkebo

Sitat fra: Tellus på torsdag 16. mai 2019, klokken 17:33
I og med at Ionity har en stasjon ved Strømstad kun 45 minutter lengre syd langs E6 så ser jeg ikke at Rygge er spesielt viktig.

Tja, hva med kjøring fra Jessheim til Halden og tilbake for eksempel? Eller Halden-Oslo-Halden med henger? Evt. vinterstid med snøslaps på veien? Det er ikke alltid man får ladet noe på destinasjon, eller man skal returnere med en gang.

Rygge er faktisk min mest brukte SC nå, selv om det er den nest nærmeste. Har kjørt ganske langt i dag (b.la til Strømstad) og må nå en tur til Ski og tilbake uten lademulighet der jeg står. Da blir de nok å kjøre innom Rygge SC for å få nok til å returnere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Rollep på onsdag 13. februar 2019, klokken 17:28
Skjønner ikke hvorfor det tar så sabla lang tid å ferdigstille stasjonen på Circle K Lura. Det er nå 3 måneder siden arbeidet startet og gjennomsnittlig konstruksjonstid hos Ionity er 59 dager. Det gikk raskt i begynnelsen og fundament, kabler og annet kom på plass. Det eneste som ser ut å mangle er laderne. De siste 4 ukene jeg har kjørt forbi har det ikke skjedd noe som helst der. Har de muligens problemer med leveransene av ladere?
...og nå er det gått enda noen måneder. Noen så vet når den vil åpne?
Tesla Model Y                         2021-

weaverwaver

Jan Haugen Ihle, som er sjef for Ionity i Nord-Europa, sa i Elbilpodden sin podcast nylig at det så ut at som den ble satt i drift ila. juni. Virker som det står mer på nettselskapet enn Ionity for å få den i gang.

Rollep

Sitat fra: weaverwaver på torsdag 23. mai 2019, klokken 14:09
Jan Haugen Ihle, som er sjef for Ionity i Nord-Europa, sa i Elbilpodden sin podcast nylig at det så ut at som den ble satt i drift ila. juni. Virker som det står mer på nettselskapet enn Ionity for å få den i gang.
Ja det er Lyse AS som er problemet, ikke Ionity. Lyse er ekstremt trege med å få frem strøm til alle prosjekt unntatt sine egne. Rart at myndighetene lar de holde på slik.

geear

Det er dessverre ingen aktivitet der, står bare støpt betongsokkel med slike påkjøringsbukker på, ingen tegn til noe annet. Lyse...

Siggen

De var der i dagtidlig å monterte strømtrafoene hverfall så da bør det nærme seg noe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA