Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

automat

Sitat fra: zbk på torsdag 03. januar 2019, klokken 15:49
Hvis de holder på fastprisen på 80,- vil laderene så godt som garantert bli okkupert av hensynsløse egoister. Alle som trenger mer enn en drøy halvtime med lading på en 50kW-lader vil tjene på å bruke disse i stedet. Rapidgate-nde Leaf's for eksempel.

Akkurat Leaf behøver man ikke å frykte. Med mindre det er en iherdig sjel som ikke vil gi seg i å forsøke å dytte CCS-pluggen inn i Chademo-kontakten.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

mariowing

Sitat fra: Venterpåkona på onsdag 02. januar 2019, klokken 15:21
Hvordan betales det på disse stasjonene?

Med kredittkort på en webside. De ligger også inne i PlugSurfing appen og kan betales med Plugsurfing brikke hvis man vil unngå app. I tillegg kommer Audi og Porsche med egne ladekort/betalingsløsninger som er knyttet mot respektiv bil slik at man «plug and play» uten hverken app eller brikke. Det siste er en del av CCS standarden så det kommer trolig på alle biler.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Kjetil1986

Noen som har noe info angående ionity hurtigladerene som skal bygges på Cirkle K Dal? Jeg bor rett i nærheten og er innom flere ganger i uka for å fylle kaffekoppen. Ser ikke ut som om det er byggeaktivitet av noe som helst slag der.
Den skulle jo være en av de første som åpnet?
Model 3 long range 2021

Panduck

Sitat fra: Kjetil1986 på lørdag 05. januar 2019, klokken 08:49
Noen som har noe info angående ionity hurtigladerene som skal bygges på Cirkle K Dal? Jeg bor rett i nærheten og er innom flere ganger i uka for å fylle kaffekoppen. Ser ikke ut som om det er byggeaktivitet av noe som helst slag der.
Den skulle jo være en av de første som åpnet?

Ionity Nordic sier at "søknader o.l tar noen ganger mye lengre tid enn antatt." som forklaring på at CK Dal ikke er åpnet enda.  Jeg bor jo også "like borti veien" (Mogreina, den delen som er så nær Dal du kan komme og fremdeles være i Mogreina), og har vært innom flere ganger for å se om noe skjer. Har jo 11kW hjemme og ikke noe spes behov for en ladestasjon der personlig, men det hadde jo vært morsomt å ha en av "de første" borti veien.

Otkristo

Konsesjonssøknad for nettstasjon ved Circle K Aurland er godkjent


zbk

Fundamenter klare til seks ladestolper på Forus. Det ser ikke ut til at disse vil være mulig å parkere sidelengs ved, som på mange andre lokasjoner, så for e-Tron og Ampera-e håper jeg at kablene er god lengde på. Det vil bli trangt om alle laderene er opptatt i alle fall.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

goggo

Ser ut for meg som utbyggingen til Ionity har mer eller mindre stoppet opp nå bortsett fra ferdiggjøring av påbegynte stasjoner.
Summen av "Live" og "Building" har ligget på ca 90 lenge nå, og i løpet av de neste 11 måneder må de gjøre ferdig ca 350 stasjoner hvis de skal nå målet om "400 charging stations by 2020".

Mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

JorgenM

Det meste stopper vel opp ved jul/nyttår.
Ble 1 ny stasjon LIVE idag da :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

bmw2002

Dombås har åpnet nå med 4 ladestasjoner, men ser ut som det er plass til endel flere

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

GJ

Var innom Sira i går, for å prøve disse. Koblet til bil og scannet strekkode, kom inn på betalingsside og la inn cc detaljer, og fikk bekreftet betaling. Men på laderen kom det opp beskjed om at ladingen var ferdig, vennligst fjern kabelen.......Ringte kundeservice, snakket med en hyggelig person som ba meg prøve naboladeren, hun skulle selvfølgelig tilbakebetale mine 80 kroner, jeg la på og prøvde naboen, med samme resultat, jeg hang fra meg kabelen før jeg betalte en gang til. Frister ikke til gjentakelse, jeg hadde heldigvis 2 andre alternativer, og valgte å lade på Moi isteden.
2020 - Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak
2019- Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.Brannoffer på Sola..
-Sandnes

Panduck

Sitat fra: GJ på lørdag 02. februar 2019, klokken 22:01
Var innom Sira i går, for å prøve disse. Koblet til bil og scannet strekkode, kom inn på betalingsside og la inn cc detaljer, og fikk bekreftet betaling. Men på laderen kom det opp beskjed om at ladingen var ferdig, vennligst fjern kabelen.......

Akkuratt samme oppførsel fikk jeg på en av 150kW laderene på CircleK Fjellhamar. Hvordan så laderen ut?

hemi

på cirkle K fjellhamar gikk vi bare inn og henta RFID brikke, da lada den finfint på i3 120ah iaf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA