Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

overskyet

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 02. februar 2023, klokken 12:32
Sitat fra: overskyet på torsdag 02. februar 2023, klokken 12:24
Sitat fra: THE på torsdag 02. februar 2023, klokken 12:20
Klarer ikke å se noe planlagt på kartet til Ionity, men ser at Ionity har kjøpt en eiendom i Lærdal (Håbakken), så vil tro de skal opp med en ladestasjon der ganske snart.

Spørsmålet er hvilke andre planer de har der? En eiendom til nesten 8 millioner i Lærdal er ikke småtteri, og det er snakk om ei tomt på over 5 mål. For de som er kjent er det på venstre siden av veien når man kjører ned mot Teslaladerne på Håbakken.

Det er jo svært gode nyheter! Det trengs absolutt en Ionity stasjon mellom Gol og Skei. Men litt kjedelig at det er på venstresiden, er det ikke en bratt skråning der? Hadde vært bedre om den store plassen hvor Tesla og Recharge står nå, hadde blitt bygget ut som en stor stasjon med flere aktører. Ikke helt ulikt den som er på Fåvang.

Wow, det hørtes ut som en dyr måte å skaffe seg plass til ladestasjoner. Ikke rart det ikke er penger igjen til ladere nord for Trondheim, nesten, og at Ionity går med underskudd. Tesla pleier å inngå avtaler med butikker etc som ser fordelen med at det plutselig står 20 elbiler utenfor med sjåfører som har 20-30 minutter til overs (til å handle i butikker)...

Det tipper jeg de har forsøkt. Det er masse plass der Tesla og Recharge står og dette er bokstavlig talt nabotomten.

Svk

Sitat fra: THE på torsdag 02. februar 2023, klokken 12:20
Klarer ikke å se noe planlagt på kartet til Ionity, men ser at Ionity har kjøpt en eiendom i Lærdal (Håbakken), så vil tro de skal opp med en ladestasjon der ganske snart.

Spørsmålet er hvilke andre planer de har der? En eiendom til nesten 8 millioner i Lærdal er ikke småtteri, og det er snakk om ei tomt på over 5 mål. For de som er kjent er det på venstre siden av veien når man kjører ned mot Teslaladerne på Håbakken.

Kanskje de smeller opp et hotell? med 60 sakteladere og 16 hurtigladere. er jo fint i lærdal så hvorfor ikke overnatte....

goggo

#677
På  Sørlandsnyhetene på NRK i dag sa de at det kommer Ionity ladere på Brokelandsheia.

Unnskyld at jeg kanskje banner i kjerka her, men har vi ikke snart fått nok ladere på denne E18 strekningen nå??
Jeg skulle i alle fall ønske operatørene ville satse mer på småsteder nå.

mvh
Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

THE

Sitat fra: overskyet på torsdag 02. februar 2023, klokken 12:24
Sitat fra: THE på torsdag 02. februar 2023, klokken 12:20
Klarer ikke å se noe planlagt på kartet til Ionity, men ser at Ionity har kjøpt en eiendom i Lærdal (Håbakken), så vil tro de skal opp med en ladestasjon der ganske snart.

Spørsmålet er hvilke andre planer de har der? En eiendom til nesten 8 millioner i Lærdal er ikke småtteri, og det er snakk om ei tomt på over 5 mål. For de som er kjent er det på venstre siden av veien når man kjører ned mot Teslaladerne på Håbakken.

Det er jo svært gode nyheter! Det trengs absolutt en Ionity stasjon mellom Gol og Skei. Men litt kjedelig at det er på venstresiden, er det ikke en bratt skråning der? Hadde vært bedre om den store plassen hvor Tesla og Recharge står nå, hadde blitt bygget ut som en stor stasjon med flere aktører. Ikke helt ulikt den som er på Fåvang.
Det har vært bratt skråning, men hele plassen på venstre siden fylles opp nå, så Ionityområdet blir nok helt flatt.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Rollep

Sitat fra: goggo på torsdag 02. februar 2023, klokken 17:46
På  Sørlandsnyhetene på NRK i dag sa de at det kommer Ionity ladere på Brokelandsheia.

Unnskyld at jeg kanskje banner i kjerka her, men har vi ikke snart fått nok ladere på denne E18 strekningen nå??
Jeg skulle i alle fall ønske operatørene ville satse mer på småsteder nå.

mvh
Hugo
Flott, da blir det bare et 20 minutts ladestopp når jeg kjører fra Stavanger til Sarpsborg / Fredrikstad :+1:
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Daniel_0007

Sitat fra: goggo på torsdag 02. februar 2023, klokken 17:46
På  Sørlandsnyhetene på NRK i dag sa de at det kommer Ionity ladere på Brokelandsheia.

Unnskyld at jeg kanskje banner i kjerka her, men har vi ikke snart fått nok ladere på denne E18 strekningen nå??
Jeg skulle i alle fall ønske operatørene ville satse mer på småsteder nå.

mvh
Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Har vel med lønsomhet å gjøre, har man på et småsted så blir vel minimalt med folk som bruker den, kanskje i helger når de skal til hytter.
Model 3 2019 LR Rwd

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 03. februar 2023, klokken 11:26
Sitat fra: goggo på torsdag 02. februar 2023, klokken 17:46
På  Sørlandsnyhetene på NRK i dag sa de at det kommer Ionity ladere på Brokelandsheia.

Unnskyld at jeg kanskje banner i kjerka her, men har vi ikke snart fått nok ladere på denne E18 strekningen nå??
Jeg skulle i alle fall ønske operatørene ville satse mer på småsteder nå.

mvh
Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Har vel med lønsomhet å gjøre, har man på et småsted så blir vel minimalt med folk som bruker den, kanskje i helger når de skal til hytter.

Litt snodig at de ikke vet hvor mye strøm de får til tomten før de kjøper tomten.
Tesla har 36 stolper på Brokelandsheia. Blir interessant å se hvor mange Ionity setter opp....12 kanskje?
Er bra at Ionity bygger siden mange har abonnement, sånn at det fort kan bli kø. Ser på stasjonen i Sandnes at det ofte er fullt, på de som virker. Men der er det bare 6 stolper totalt.
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Ionity bør få enda flere stolper på de stasjonene de har, og få ned feilraten. Ionity Dal har fått 12 stolper nå (doblet kapasitet), men de kunne sikkert doblet igjen, for det er stadig fullt eller nesten fult der. Legg til at ihvertfall 3 av laderne virker å være særdeles ustabil, om de ikke har fått skikk på disse i det siste.

Brokelandsheia virker å være et greit tilskudd, og fyller et hull i Ionity-kartet. Men i tillegg til å dekke hull sør for Trondheim, og få doblet og triblet antallet ladere på visse stasjoner, så bør de snart vise at de er seriøs med å bygge i resten av landet. Må få ladere nord for Trondheim, i tillegg til den som er "under konstruksjon" på Namskogan.

Noen som har noe nyheter om den stasjonen, hvor langt ser de ut til å vær kommet der? Ser forresten det er et sted jeg stoppet både på vei nordover og sørover på min "Nord-Norge-turné" i 21. Tilfeldigvis var stasjonen stengt da jeg kom dit på vei sørover igjen, så måtte stoppe et annet sted for å få kjøpt mat og drikke.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Panduck

Sitat fra: RJK på fredag 03. februar 2023, klokken 17:58
Ionity bør få enda flere stolper på de stasjonene de har, og få ned feilraten. Ionity Dal har fått 12 stolper nå (doblet kapasitet), men de kunne sikkert doblet igjen, for det er stadig fullt eller nesten fult der. Legg til at ihvertfall 3 av laderne virker å være særdeles ustabil, om de ikke har fått skikk på disse i det siste.

Dette har vel noe med at Ionity har blitt "alternative hjemmeladere" p.g.a avtaler med gunstig pris. Man kan ikke bygge ut for at folk skal kunne bruke hurtigladere som "alternative hjemmeladere".

Når det er kø på Dal og nær sagt ikke en bil på Recharge, kan løsningen være å lade et annet sted :P

RJK

Sitat fra: Panduck på fredag 03. februar 2023, klokken 22:23
Sitat fra: RJK på fredag 03. februar 2023, klokken 17:58
Ionity bør få enda flere stolper på de stasjonene de har, og få ned feilraten. Ionity Dal har fått 12 stolper nå (doblet kapasitet), men de kunne sikkert doblet igjen, for det er stadig fullt eller nesten fult der. Legg til at ihvertfall 3 av laderne virker å være særdeles ustabil, om de ikke har fått skikk på disse i det siste.

Dette har vel noe med at Ionity har blitt "alternative hjemmeladere" p.g.a avtaler med gunstig pris. Man kan ikke bygge ut for at folk skal kunne bruke hurtigladere som "alternative hjemmeladere".

Når det er kø på Dal og nær sagt ikke en bil på Recharge, kan løsningen være å lade et annet sted :P
Nå håper jeg Ionity ser på den trafikken de oppnår, og ikke ønsker å henvise kunder til konkurrentene. "Nei vi vil ikke tjene mere penger"... ;)

Jeg ser at det nå er et visst tilsig av lokal som heller vil lade på Ionity enn hjemme, og at det neppe er en permanent situasjon. Men da vil jeg tro de gjør bedre i å få endret egen pris. Jeg ville definitivt ladet på Ionity foran andre, selv med 2,50 kr per kWh mot dagens 1,65.

Og om jeg måtte betale 200,- per måned i tillegg, istedet for 135, så kan det hende jeg hadde regnet litt bedre over for å se hvor mitt "sweetspot" ligger (betalingsviljen). Spesielt nå som Ionity Dal ikke lengre er på min "faste" rute, da Mamma har fått sykehjemsplass et helt annet sted.

Nå ønsker jeg meg Ionity nært Asker, da den ved Vik i Røyse (retning Hønefoss) er litt detour... :)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Alternativt kunne de redusert månedsprisen med det den økte kWh-prisen utgjorde, så det ble ca likt for kunden per måned.

Tesla slet med det samme da de hadde gratis lading til en stor andel. De løste det med å innføre "høyere" priser for nye kunder og pøse på med ladere. Nå har de 102 stasjoner i Norge med 15,5 stolper per stasjon i snitt, så gratisbilene vises ikke.
Tesla Model Y                         2021-

Svk

Sitat fra: RJK på fredag 03. februar 2023, klokken 22:40
Sitat fra: Panduck på fredag 03. februar 2023, klokken 22:23
Sitat fra: RJK på fredag 03. februar 2023, klokken 17:58
Ionity bør få enda flere stolper på de stasjonene de har, og få ned feilraten. Ionity Dal har fått 12 stolper nå (doblet kapasitet), men de kunne sikkert doblet igjen, for det er stadig fullt eller nesten fult der. Legg til at ihvertfall 3 av laderne virker å være særdeles ustabil, om de ikke har fått skikk på
Jeg ser at det nå er et visst tilsig av lokal som heller vil lade på Ionity enn hjemme, og at det neppe er en permanent situasjon. Men da vil jeg tro de gjør bedre i å få endret egen pris. Jeg ville definitivt ladet på Ionity foran andre, selv med 2,50 kr per kWh mot dagens 1,65.

Og om jeg måtte betale 200,- per måned i tillegg, istedet for 135, så kan det hende jeg hadde regnet litt bedre over for å se hvor mitt "sweetspot" ligger (betalingsviljen). Spesielt nå som Ionity Dal ikke lengre er på min "faste" rute, da Mamma har fått sykehjemsplass et helt annet sted.

Nå ønsker jeg meg Ionity nært Asker, da den ved Vik i Røyse (retning Hønefoss) er litt detour... :)

Forstår godt at folk som bor sentralt lader rundt om istedenfor å montere ladebox. Er jo grisedyrt.de sier de er billigere å kjøre elbil enn fosil. Men må jo ta litt tid å kjøre inn en ladestasjon til over 10.000?

Panduck

Sitat fra: RJK på fredag 03. februar 2023, klokken 22:40
Nå håper jeg Ionity ser på den trafikken de oppnår, og ikke ønsker å henvise kunder til konkurrentene. "Nei vi vil ikke tjene mere penger"... ;)

Jeg ser at det nå er et visst tilsig av lokal som heller vil lade på Ionity enn hjemme, og at det neppe er en permanent situasjon. Men da vil jeg tro de gjør bedre i å få endret egen pris. Jeg ville definitivt ladet på Ionity foran andre, selv med 2,50 kr per kWh mot dagens 1,65.

Om målet er å tjene penger,  så må de vel ta en pris som gjør at de tjener penger. Målet til Ionity er vel å tilby lading på nok steder til at folk er komfortable med å velge elbil, til en pris som gjør at folk ikke heller hopper til Tesla. Selv med 2.50kr pr kWh, vil Ionity neppe tjene penger.

Da antar jeg Ionity heller vil at vi skal lade hos en konkurrent, enn at de skal selge oss enda mer strøm til tapspris. Problemet vil være hva som vil skje dersom de bygger ut masse ladere, og ender opp med nær sagt ingen kunder når abo-perioden er over og lading blir dyrt.  Da vil ladere fort bli stående ubrukt.

Det er vel få områder som har så mange ladere som området rundt Dal. Det har nettopp dukket opp mange ladere på Shell Kløfta, Esso Gardermoen, Shell Nebbenes begge sider har nå ladere, og det er en diger Tesla stasjon åpen for alle på Nebbenes. Ionity bør vel fokusere på det Ionity sin oppgave er, å ha stasjoner der det trengs, for at folk skal tørre å ta steget over til Elbil. Skal man dømme etter annen tråd, vil Trysil være stedet å satse, ikke Dal.

turfsurf

Sitat fra: Panduck på fredag 03. februar 2023, klokken 22:23
Dette har vel noe med at Ionity har blitt "alternative hjemmeladere" p.g.a avtaler med gunstig pris. Man kan ikke bygge ut for at folk skal kunne bruke hurtigladere som "alternative hjemmeladere".
Og alternative hytteladere. Køen på Ionity Gol har vært oppe i over 10 biler innimellom...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Panduck

Sitat fra: turfsurf på lørdag 04. februar 2023, klokken 09:08
Og alternative hytteladere. Køen på Ionity Gol har vært oppe i over 10 biler innimellom...

10 biler i kø, og godt med plass på MER / BKK sine ladere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA