Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

JorgenM

Nå har Ionity 362 stasjoner i drift og 40 under bygging så da går de over målet som er/var på 400 stasjoner.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Amatøren

Men de rakk ikke 400 i drift i løpet av 2020 som jeg mener å huske var målet.

Selvfølgelig bra at de fortsetter med mer enn 400. 👍
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

RJK

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 07. september 2021, klokken 13:57
Men de rakk ikke 400 i drift i løpet av 2020 som jeg mener å huske var målet.

Selvfølgelig bra at de fortsetter med mer enn 400. 👍
Håper virkelig at planen ikke er å stoppe på 400, men fortsette å vokse. De kan fort bygge 400 til de neste 2-3 årene, og samtidig øke antall ladere på opptil flere av de eksisterende stasjonene.

Og samtidig bør de senke dropin-prisene. Ja, altså om de ikke har tenkt å legge seg på ryggen og akseptere at Tesla stikker av med kundene når de åpner opp for andre biler. Er tross alt bare 4 biler som støtter 800 V til nå. Muligens en femte om Macan også får 800 V-systemet, noe som er stor sannsynlighet for.

https://www.caranddriver.com/news/a36355610/porsche-macan-electric-prototype-revealed/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/alternative-antriebe/ola-kaellenius-mercedes-chef-investitionen-ionity/

Viktig at Merce nå er klare på at de vil ha en stor utvidelse av Ionity til en v.2., og at de er utålmodige. Merce sin utvikling går raskere enn Ionity sin.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

audund

Er det noen tegn til at Ionity kommer til å utvide Alvdal fra 4 til 6 ladestasjoner?
2021 TM3LR
2018 Leaf 40kWh
2013 Leaf 24kWh

ToWalkOrDrive

Kanskje Ionity-eierne snart legger det dødt dersom Tesla "tredobler", som de sier de skal gøre. De skal jo og slippe andre til.

Tesla Model Y                         2021-

RJK

Flere har vel fått dette med seg allerede, men siden det ikke er nevnt her, så gjør jeg det nå. Og det adresserer en av kritikkene mot høye priser for ikke-Ionitymerke elbil, så har de nå startet med Ionity Passport.

Her kan de med andre bilmerker kjøpe et abonnement til 190,- per måned, og da får man en pris på 2,50 NOK per kWh.

Drop-in-prisen er dog fremdeles horribel, selv om de andre er i ferd med å krympe forskjellen.

https://ionity.eu/en/access-and-payment.html
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

Slik det er i dag med så få ladestasjoner  så er ikke Ionity Passport en opsjon for meg i alle fall.

Men det virker som det er noe på gang hos Ionity, med Blackrock som er i ferd med å komme inn på eiersiden.
https://www.reuters.com/business/blackrock-close-investing-500-million-euros-ionity-sources-2021-10-21/

Jeg leste et annet sted (men finner ikke igjen akkurat den artikkelen nå) at det kan bety en dobling av antall ladestasjoner i løpet av kort tid.

La oss også håpe at de begynner med mere fornuftige installasjoner med effektfordeling (Kempower e.l.)  hvis de begynner på en storstilt ekspansjon.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

DeepFu

Sitat fra: RJK på lørdag 23. oktober 2021, klokken 01:18
Flere har vel fått dette med seg allerede, men siden det ikke er nevnt her, så gjør jeg det nå. Og det adresserer en av kritikkene mot høye priser for ikke-Ionitymerke elbil, så har de nå startet med Ionity Passport.

Her kan de med andre bilmerker kjøpe et abonnement til 190,- per måned, og da får man en pris på 2,50 NOK per kWh.

Drop-in-prisen er dog fremdeles horribel, selv om de andre er i ferd med å krympe forskjellen.

https://ionity.eu/en/access-and-payment.html
Men det koster ikke 190 kr/mnd. Det koster 2280 kr/året. Og det er ikke det samme, selv om det "på papiret" er det.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Fastlane83

Jeg har hatt Tesla i over 5 år og har benyttet med av superchargernettverket i store deler av Europa. Aldri opplevd utfordringer. Byttet til en Volvo XC40 Electric i mai og har fått testet Ionity-nettverket noen måneder nå. Hver gang jeg stopper på en ladestasjon så er minst en av laderne deres ute av drift. Det er spesielt kritisk på plasser med kun 4 ladere. Slik kan de ikke holde på. Nå sist på Ringdalsskogen i høstferieuka så var 2 av laderne nede og lang ladekø. Tittet misunnelig bort på superchargerne til Tesla.....Bilbytte vurderes igjen pga dette!
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Como

#625
Sitat fra: DeepFu på søndag 24. oktober 2021, klokken 09:21
Sitat fra: RJK på lørdag 23. oktober 2021, klokken 01:18
Flere har vel fått dette med seg allerede, men siden det ikke er nevnt her, så gjør jeg det nå. Og det adresserer en av kritikkene mot høye priser for ikke-Ionitymerke elbil, så har de nå startet med Ionity Passport.

Her kan de med andre bilmerker kjøpe et abonnement til 190,- per måned, og da får man en pris på 2,50 NOK per kWh.

Drop-in-prisen er dog fremdeles horribel, selv om de andre er i ferd med å krympe forskjellen.

https://ionity.eu/en/access-and-payment.html
Men det koster ikke 190 kr/mnd. Det koster 2280 kr/året. Og det er ikke det samme, selv om det "på papiret" er det.
Ja, dette er nok ikke noe for de som kun trenger hurtiglading i fellesferien, men hvis en kjører mye og ser at Ionity ofte er et riktig sted å lade på veien, så kan dette være et bra alternativ for noen.
Lader man med et snitt på 76 kWt i måneden er man nede i kr 5,- pr. kWt. Det tilsvarer vel ca. det de andre leverandørene ligger på i pris pr. kWt uten abonnement.
Pendler man mye på en fast strekning hvor Ionity er et passende ladested, så vil man med et snitt på 380 kWt i måneden være nede i kr 3,- pr. kWt.
Men dette forutsetter jo at man møter ledige 'pumper' som virker.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

OlaM

Kjørte til Berlin i september med mye Ionity, hadde masse problemer i Sverige, men bortsett fra en fellesfeil på den nært Køge var resten ok. Svenske stasjoner var like vanskelige på returen. Selve Ionity appen fikk jeg ikke til å funke fordi den klarte ikke å ta imot kortdetaljene mine. Veldig merkelig at du kun kan legge dem inn mens du starter en ladesesjon i motsetning til alle andre apper. Måtte bruke Plugsurfing. Håper de blir bedre på lengre sikt, men totalopplevelsen var i alle fall nok til at min egen bil ble bestilt fra en viss amerikansk produsent.

Dette vet sikkert de fleste om nå, men hvis du trenger drop-in på Ionity i ny og ne (eller nød?) i Norge, bruk Elton appen. Der koster det 6 kr/kWh.
'21 3LR

overskyet

Sitat fra: OlaM på mandag 25. oktober 2021, klokken 15:18

Dette vet sikkert de fleste om nå, men hvis du trenger drop-in på Ionity i ny og ne (eller nød?) i Norge, bruk Elton appen. Der koster det 6 kr/kWh.

Nope, man bruker selvsagt porsche charging service og betaler 1.8 kroner kilowatten med abb dekket av Porsche.


turfsurf

Sitat fra: overskyet på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 00:33

Nope, man bruker selvsagt porsche charging service og betaler 1.8 kroner kilowatten med abb dekket av Porsche.
Det blir dyr strøm hvis man skal kjøpe en Porsche for å få ladet Teslaen sin på Ionity  ;)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

overskyet

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 06:23
Sitat fra: overskyet på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 00:33

Nope, man bruker selvsagt porsche charging service og betaler 1.8 kroner kilowatten med abb dekket av Porsche.
Det blir dyr strøm hvis man skal kjøpe en Porsche for å få ladet Teslaen sin på Ionity  ;)

Haha, du kan velge å se på det som at du da har skikkelig bil, mens teslaen står månedsvis på verksted  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA