Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nykjøpt bruktbil, hva skal jeg se etter?

Startet av ragwo, mandag 12. mars 2018, klokken 15:01

« forrige - neste »

ragwo

Hei.
Har avtalt kjøp av en B250e usett, og får den levert til helga. Hva bør jeg se etter når jeg prøvekjører den før jeg skriver under kontrakt? I følge selger er den strøken kosmetisk og teknisk. Da jeg hverken hopper i fallskjerm eller spiller lotto og har et kjedelig A4-liv, er dette en grei men muligens fryktelig dyr måte å få opp adrenalinproduksjonen på. Alle svar mottas med takk!
Eldrid - 2013 Leaf

CitB59EL

Gratulerer med ny bil! Det som er gjenganger på B250E er batteri luke som er treg. En del har også skiftet motor/girkasse. Her er det Tesla som leverer å dette var jo en kjent feil på Tesla tidligere. Lytt etter saglyd ved pådrag.  En bør også få ordnet App(regner med at din er såpass ny). Ellers er B250e en veldig bra bil som vi er veldig fornøyd med! Vi har kun hatt batteriluke problem på vår. Ikke hatt noe problem med motor. Veldig praktisk bil med god plass. Alt dette overnevnte bør jo selvsagt gå på garanti så fremt at alle Servicer er fulgt.  Service intervall er 1 år/20000 å koster ca 1100 på 1 år.

krl

#2
Har serviceprisen økt? Kostet under 900 tidligere..

Bilene virker gode og solide. Litt tung, og noe lav. Så se under at det ikke er veldig stygge merker av at den har vært nedi fartsdumper etc...

ragwo

Tusen takk for informative og gode svar! Bilen er en 2015-modell som skal ha app-styring.
Eldrid - 2013 Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA