Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innstillinger dynaudio

Startet av Vevle, mandag 12. mars 2018, klokken 13:47

« forrige - neste »

Vevle

Hei!

Hvordan har dere stilt dynaudio anlegget deres for å få best mulig lyd? Har dere bare stander instillingene som er 0 på alt eller har dere endret på det? :)

sybo

jeg er veldig glad i bass så har satt mer bass på, litt andre småjusteringer, men ellers std

rsomby

Finnes vel ikke noe korrekt innstilling for lydbildet. Det er subjektivt, alt etter hva en setter pris på, eller hvilken hørsel en har, eller om en vil skåne de bak for lyd, etc.

Jeg har pluss 1 på diskant (hører litt dårlig i diskantområdet). Det hender jeg kjører lyd kun fremme når småen er med på tur og ser på paden bak

HEL

Jeg har erfaring fra voksne DIY HiFi systemer med programmerbar DSP hvor jeg syr sammen opp til 5 veis aktivt delte høyttalere med deleflanker, gain, delay og parametrisk EQ opp mot ønsket (naturlig) target kurve.

For å gjøre en lang historie kort. Å slå av alle innstillinger låter riktigst. Evt justere et trinn opp eller ned på hhv bass eller diskant. Den manuelle balansen kan etter smak skyves ørlite til venstre og evt litt frem.

Dynaudio anlegget med Mikke Mus subwoofer er bare sånn passe midt på treet. Jeg har FL30 og er skuffet over systemet. Bassen vrenger når man spiller høyt og diskanten på dashboardet er ute av fase ift dørhøytalerne noe som gir utydelig plassering av instrumenter og diffus phantom senter.

Bilstereogutta har skjønt dette og plasserer en 3 eller 4 tommers fulltone/mellomtone ved A stolpen som deles et godt stykke under det kritiske området 1000 til >4000 Hz hvor ingen systemer burde hatt en delefrekvens. Det er faktisk bedre å ha diskanten på døra.

https://sml.snl.no/hørsel



iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

Genax

Sitat fra: Vevle på mandag 12. mars 2018, klokken 13:47
Hei!

Hvordan har dere stilt dynaudio anlegget deres for å få best mulig lyd? Har dere bare stander instillingene som er 0 på alt eller har dere endret på det? :)

Hei,

Jeg har sitt min på 5 subwoofer, 3 bass, 3 midtone og 5 diskant og synes dette funker veldig bra.

HEL

Sitat fra: Genax på torsdag 29. mars 2018, klokken 08:45
Sitat fra: Vevle på mandag 12. mars 2018, klokken 13:47
Hei!

Hvordan har dere stilt dynaudio anlegget deres for å få best mulig lyd? Har dere bare stander instillingene som er 0 på alt eller har dere endret på det? :)

Hei,

Jeg har sitt min på 5 subwoofer, 3 bass, 3 midtone og 5 diskant og synes dette funker veldig bra.

Du vil få mer ujevn respons og trolig større forvrenging.
2 på subb og 2 på diskant er jo i prinsippet det samme , sjekk regnestykket.
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA