Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Barnevogn i I-Pace?

Startet av Upster!, mandag 12. mars 2018, klokken 13:16

« forrige - neste »

Upster!

Er det noen som har testet barnevogn eller barneseter i I-Pace? Har en kompis som kjører Q5 som sier at det er litt trangt med barnesete bak fører i denne, og bilene blir vel noenlunde sammelignbare.. Jeg synes kanskje bagasjerommet virket litt lavt for plassering av barnevogn da jeg var på visning, men jeg fikk ikke målt eller testet...
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

daktari

Barnevogner kommer i forskjellige størrelser. Hvilken tenker du på?

I våre  tidligere Citroen Grand Picasso og Peugeot 5008 fikk jeg lirket inn en Chariot sykkelhenger for 2 barn uten å legge den sammen eller ta av hjul. Det går ikke med I-pace.

Uansett, målene på bagasjerommet er omtrentlig:
B: 109
D: 95-100
H: 45 (til hattehylla)

De fleste bør dermed gå inn hvis du legger sammen. Ta av hjul for mer bagasje i tillegg. En Bag-vogn vil ta mye plass, men den lever man med ganske så kort tid av livet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002

Skal teste barnesete på lørdag, tenkte å dra innom å se på bilen igjen da.

Barnevogn går garantert, men her er det jo en million varianter.  Jeg fikk nå inn vår Emmaljunga i en BMW 1 serie lånebil.

Upster!

Sitat fra: daktari på mandag 12. mars 2018, klokken 13:31
Barnevogner kommer i forskjellige størrelser. Hvilken tenker du på?

I våre  tidligere Citroen Grand Picasso og Peugeot 5008 fikk jeg lirket inn en Chariot sykkelhenger for 2 barn uten å legge den sammen eller ta av hjul. Det går ikke med I-pace.

Uansett, målene på bagasjerommet er omtrentlig:
B: 109
D: 95-100
H: 45 (til hattehylla)

De fleste bør dermed gå inn hvis du legger sammen. Ta av hjul for mer bagasje i tillegg. En Bag-vogn vil ta mye plass, men den lever man med ganske så kort tid av livet.

Er helt ny i gamet på barnevogn (venter i september, så er tidlig ute)  :o Har ikke tenkt noe fancy og spesielt plasskrevende, så spørsmålet går vel på om en får med seg det meste pikkpakk når en drar på langtur og om det går greit å få ting inn i hverdagen uten fullstendig demontering... Har e-golf i dag, og ser noen utfordringer på bagasjeplass allerede... Vi tenker på å kjøpe bil for flere år når vi først kjøper, så greit å ikke svi av 7-800 lapper på noe som må byttes ut i Ford Galaxy etter 2 mnd.. ;-)
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

Upster!

Sitat fra: bmw2002 på mandag 12. mars 2018, klokken 13:36
Skal teste barnesete på lørdag, tenkte å dra innom å se på bilen igjen da.

Barnevogn går garantert, men her er det jo en million varianter.  Jeg fikk nå inn vår Emmaljunga i en BMW 1 serie lånebil.

Knall om du deler evt erfaring med barnesete her etterpå evt.  :) Tolker dere da dithen at barnevogn lar seg løse greit så lenge en legger sammen i hverdagen og er litt mer kreativ på langtur. :-)
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

Pilot

Testet Cyber Sirona M på baksetet, både forover og bakovervendt.

Gikk inn uten problemer og damen (185cm) hadde massevis av plass i passasjersetet foran barnesetet.


elbilmanne

Gammel tråd, men oppdaterer i tilfelle andre lurer på det samme som meg.

Jeg kan rapportere om at understellet til en Bugaboo Donkey2 tvilling/søskenvogn går fint inn i bagasjerommet under hattehylla - uten å ta av hjul eller liknende. Hadde sikkert klart å skvise inn to sittedeler også, men det har jeg ikke forsøkt enda. Mulig man da må av med hattehylla. Med den av går det helt sikkert om man stabler i høyden. Dette betyr at Bugaboo Buffalo og Fox også sannsynligvis passer fint, da de er mindre, i hvertfall i bredden.

Jeg har også målt vår nye vogn, en Thule Urban Glide 2 Double (søskenvogn). Det ser ut til at denne også skal få plass uten å ta av hjulene, men det kan bli litt tight med hattehylla (47-50 cm høy, avhengig av om jeg trykker den litt sammen).  Oppdaterer når jeg har prøvd.

Jeg har hatt både Goodbaby Vaya i-size og Cybex Sirona M2 bak meg og har masse plass.

JPM

Har SilverCross, de er store. Null problem. Har også to barneseter, det er heller ikke noe problem. Ikke plass til en voksen mann i mellom de to vel og merke.

alk

Vi har 2x BeSafe iZi Kid X2 i-Size og det er godt med plass for sjåfør og passasjer foran, og det er plass til en imellom om personen ikke er altfor stor.. (og orker 2 på 1 og 2 år som skal være med på alt som skjer). Og i bagasjen har vi ofte en Emmaljunga - NXT90F. Enten med sitte eller liggedelen ovenpå.. og det er fortsatt godplass til bagasje eller handle poser.

elbilmanne

Bugaboo Donkey2 tvillingvogn med alle deler går akkurat inn i bagasjerommet. 2 bagdeler (demontert og flate), ramme, 2 sittedeler montert. Måtte ta av hjulene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA