Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor langt har din e-up gått?

Startet av Iluvmyup, søndag 11. mars 2018, klokken 21:29

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Vi kjøpte en 2014, reg 11/2014, er nå kjørt 33000 km, denne tråden forteller meg at det ikke er kjørelengde som kommer til å ta knekken på bilen.
Når vi i tillegg har Understellsbehandlet den ligger mye til rette for et langt liv😊

Radiobil1

Sitat fra: Terjer på tirsdag 03. desember 2019, klokken 21:42
Min 2014 modell har gått 225000 og klarer 120 km på sommeren og 80-90 km nå på vinteren.

Er de rekkeviddene på normal eller på eco+ modus?

aageaasved

min er kjøpt november 2013 gått snart 80000 .går fremdeles 15mil om sommeren og 8 mil på vinteren ;D

Elmo

#18
Sitat fra: Radiobil1 på torsdag 12. desember 2019, klokken 09:33
Er de rekkeviddene på normal eller på eco+ modus?
Eco endrer egentlig ikke rekkevidden, det bare hjelper "uerfarne" elbilsjåfører til å kjøre mere økonomisk.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

aageaasved


sverre:)

Volkswagen  E-UP 2015
Volkswagen E-Golf 2016 (solgt)

Radiobil1

Sitat fra: Elmo på fredag 13. desember 2019, klokken 14:05
Sitat fra: Radiobil1 på torsdag 12. desember 2019, klokken 09:33
Er de rekkeviddene på normal eller på eco+ modus?
Eco endrer egentlig ikke rekkevidden, det bare hjelper "uerfarne" elbilsjåfører til å kjøre mere økonomisk.

Men både eco og + kjører jo ned motorkraften, så skulle jo tro at + ville gi noen km ekstra?
Men i terrenget jeg kjører blir det for spett å kjøre på eco+, så kjører ikke hele turen med det. Kan prøve til sommeren.

Aja

Runder snart 60.000km. Kjøpt ny september 2016. Eneste problemet så langt er bremser bak, fikk nye på garanti i våres.

Elmo

Sitat fra: Elmo på fredag 13. desember 2019, klokken 14:05
Eco endrer egentlig ikke rekkevidden, det bare hjelper "uerfarne" elbilsjåfører til å kjøre mere økonomisk.
Sitat fra: Radiobil1 på lørdag 21. desember 2019, klokken 00:28
Men både eco og + kjører jo ned motorkraften, så skulle jo tro at + ville gi noen km ekstra?
Ja eco og + kjører ned motorkraften ++, men som sagt så kan man kjøre like energi-effektivt i Normal, hvis man vil. Faktisk enda bedre enn eco+ får til og, hvis men er "flink".
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Radiobil1

Sitat fra: Terjer på tirsdag 03. desember 2019, klokken 21:42
Min 2014 modell har gått 225000 og klarer 120 km på sommeren og 80-90 km nå på vinteren.

Hvor mye slitedeler har blitt byttet?
Har du byttet noe hjullager, drivaksler, calippere eller annet gøy?

DeadLock

    Kona har e-Up! fra 2014.
    Full understellsbehandling med Mercasol da den var ny, og påfyll nylig.

    Alle servicer hos Møller Bil.

    Km. Stand per 24.01.2020 er 44000km.  Stort sett bykjøring og mye hurtiglading.

    Rekkevidden når kona kjører er ca 60km om vinteren og 120km om sommeren.


      Problemer:
      • Original ladekladd ville stort sett aldri virke. Ble fortalt at forhåndsinstilling av ladetid kan ha denne effekten. Endte med å kjøpe en justerbar ladekladd av Elbilhjelpen.
      • Klima-anlegg som lever sitt eget liv. Vifte går fra ingen strek til alle streker ved ett trykk på vifteknapp. Møller har ikke funnet ut av dette, og stort sett sagt at "dette er som designet fra VW.."
      • Navienhet som til stadig resatte seg og sa at bilen var i Slovakia. Ble til slutt byttet på garanti i 2019.
      • Klonkelyder i understell i humper. Foringer ble smurt i følge verkstedet.  Lydene er markant værre nå etter garantiutløp

    I det siste har håndbrekket begynt å kneppe ved rygging og av- og til lugger det til.  Spørs vel om jeg må til å bytte hele sulamitten.

    Første og siste BEV fra VW for oss.
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

Elmo

Min 2014 eUp har som tidligere nevnt gått litt over 80.0000km.
- full understellsbehandling med Mercasol da den var ny
- måtte få fyllt på væske på AC sommeren 2019
- byttet skiver og klosser foran på EU-kontroll 2018

Ellers bare tut og kjør. Aldri brydd meg om å ikke lade fullt. Ingen merkbar reduksjon av rekkevidde !!   
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kårepåsporet

Sitat fra: Elmo på fredag 24. januar 2020, klokken 23:19
Min 2014 eUp har som tidligere nevnt gått litt over 80.0000km.
- full understellsbehandling med Mercasol da den var ny
- måtte få fyllt på væske på AC sommeren 2019
- byttet skiver og klosser foran på EU-kontroll 2018

Ellers bare tut og kjør. Aldri brydd meg om å ikke lade fullt. Ingen merkbar reduksjon av rekkevidde !!

Det er nok ikke dumt å understellsbehandle bilen når den er ny.
Vi kjøpte en 11/2014 for et halvt år siden, behandla den med Mercasol, inkl sandblåsing kom det på ca 11.000.
Men bile. Var kjørt 31000, så jeg regner med vi har bil endel år....
Når jeg snakker med folk ang bil så sier jeg eUp er like genial på sin måte som vår Model 3 er på sin måte!
På korte turer på 5-15 km blir alltid eUp foretrukket, selv om det er noe kjekkere å kjøre Tesla.
Skulle ønske alle elbilhaterne leste slike tråder som dette! De som tror batterier må byttes ette 4-5 år.....

Elmo

Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 25. januar 2020, klokken 17:37
Når jeg snakker med folk ang bil så sier jeg eUp er like genial på sin måte som vår Model 3 er på sin måte!

Så enig, så enig !  :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA