Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken rente er dere tilbud?

Startet av Charged, lørdag 10. mars 2018, klokken 17:17

« forrige - neste »

Charged

Ja, emne sier kanskje det meste. Jeg har fått ett tilbud, men jeg avventer tilbakemelding på hva renten er.

dsi

Har fått tilbud på 3,25 tror jeg. Men ser det an opp mott levering.

Krabbe 2

Ser Jaguar kjører en kampanje på renter nå. Noe håp om tilsvarende tilbud på I pace når det nærmer seg levering tror dere?
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Pilot

Er det noen gode grunn til å ikke utvide boliglån med 2% rente?

Tellus

Subsidiert rente brukes når man ønsker å selge flere biler. Når det gjelder I-Pace så antar jeg Jaguar regner med å selge de bilene de er lovet i år uten å ty til stimulerende tiltak som rabatter eller subsidiert finansiering.

Leste nettopp at Waymo skal ha 20K I-Pace som selvkjørende biler innen 2020.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-27/waymo-and-jaguar-team-up-with-20-000-car-self-driving-fleet

Blir kanskje ikke så lett å få tak i I-Pace etthvert hvis ikke Jaguar kan øke produksjonen betraktelig.

Nordlands

Sitat fra: Pilot på tirsdag 27. mars 2018, klokken 20:31
Er det noen gode grunn til å ikke utvide boliglån med 2% rente?
Dersom man må overstige 60-75 % belåning, avhengig av bank/lånebetingelser, vil det gjerne lønne seg å ta opp billån på 3 % istedenfor å få høyere rente på hele boliglånet.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

geear

Sitat fra: Nordlands på tirsdag 27. mars 2018, klokken 21:20
Dersom man må overstige 60-75 % belåning, avhengig av bank/lånebetingelser, vil det gjerne lønne seg å ta opp billån på 3 % istedenfor å få høyere rente på hele boliglånet.
Hiver ut en brannfakkel: Eller kjøpe en bil man faktisk har råd til?  :o  :police:

HelectriC

Sitat fra: gr på tirsdag 27. mars 2018, klokken 21:32
Sitat fra: Nordlands på tirsdag 27. mars 2018, klokken 21:20
Dersom man må overstige 60-75 % belåning, avhengig av bank/lånebetingelser, vil det gjerne lønne seg å ta opp billån på 3 % istedenfor å få høyere rente på hele boliglånet.
Hiver ut en brannfakkel: Eller kjøpe en bil man faktisk har råd til?  :o  :police:

Og hva betyr «ha råd til». Betyr det å ha store summer penger på konto eller ha høy nok inntekt for å betale alt hva lån og annet krever? Å vente til man har nok penger på konto for å betale hele bilen kontant høres ikke særlig smart ut om man ønsker bil lit oftere enn hvert 10-15 år. Å spare 800 000kr til en ganske dårlig rente høres veldig mye dummere ut enn å ta et lån med forholdsvis lav rente.
ioniq 5

Stikkkontakt

Gammel tråd dette.
Jeg betaler over 3% rente på lånet jeg har på min I-Pace, men hører andre som betaler 0,5%. Er 0,5% en kampanje som alle kan få pr idag?

Snoopy

Det er interessant.
Jeg venter på bil levert feb-mars og venter også på tilbud på finansiering, men fikk ett tidligere tilbud på 2,8% fra dem, men så ble bilen selvfølgelig forsinket ca.6mnd. Da rant det litt ut i sanda med tilbudet også.
Vet du hvor man har fått ca.0,5%?
Må kanskje presse litt på forhandleren... ;-)

Chimp

Har aldri sett indikasjoner på at Jaguar har kjørt rentekampanje så her må det være noen gode kontakter hos forhandler i så fall? Ikke hørt om noen som har 0,5 %

chargedup

Insignia med Santander kom først med et dårlig tilbud på 3,5% nominell rente. De var altså dyrere enn DNB grønt billån med over 35% EK. Insignia var tydeligvis mest glad i Santander (de tilbyr også DNB), men klarte ikke matche tilbudet jeg fikk forhandlet fram med min bankmann hos DNB.
Dette var altså i september/oktober, godt mulig de kan gi bedre tilbud nå om dagen.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Bmw_Tryne

Bmw 530i G30

Stikkkontakt

Sitat fra: belsby på fredag 11. januar 2019, klokken 22:52
https://www.rohneselmer.no/side/105

Her snakker vi lav rente :)

Måtte vel vært negativ rente på noen prosent for at  folk skulle kjøpt Ford..

xyzzy

Sitat fra: belsby på fredag 11. januar 2019, klokken 22:52
https://www.rohneselmer.no/side/105

Her snakker vi lav rente :)

Det er vel fordi Ford ligger langt etter konkurrentene i modellutvalg og teknikk nå, og må bruke pris som virkemiddel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA