Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny oppdatering Car-Net

Startet av Mobileum, fredag 09. mars 2018, klokken 21:55

« forrige - neste »

Mobileum

Det er en ny oppdatering som skal fikse Car-Net. Min skal inn i neste uke-

Spør verkstedet om å få utført aksjon 91R6.

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Råde

e-Golf | X75D

Mobileum

Sitat fra: Råde på fredag 09. mars 2018, klokken 23:56
Kun FL eller gamle også?

Det vet jeg ikke, men det er vel samme system som brukes. Du får ta en telefon til verkstedet ditt.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Amatøren

 :+1:

Lover bra at de nå vil installere hos oss i Norge.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Larsbjoernar

Noen som har fått oppdateringen og har noen resultater å komme med?

Mobileum

#5
Den nærmeste jeg vet om er en tysker som har time torsdag kl. 13:30  8)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Larsbjoernar

Ok, spennende å se om dette gir noen resultater da. Jeg er selv i dialog/monolog med kundeservice hos Møller angående sviktende Car-Net på min 14 dager gamle 300 e-Golf  :P

JorEl

Car-net har hatt en lei tendens til å ikke virke på kalde dager, når jeg, og mangen andre(?), trenger den mest. I Rogaland blir det fort regn på dagen, med frost på natten. Dermed får jeg ikke opp dørene..

Jeg har den "gamle" modellen og lurer selvsagt på om det følger med andre funksjoner som FL har? Håper man bytter ut mest mulig :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

#8
Tror ikke det er snakk om å bytte noe. Dette er nok ganske sikkert en software-oppdatering. Hva er det FL har som ikke pre-FL har når det gjelder Car-Net?

ps. Husk at det er forskjell på "Oppgradering" og "Oppdatering"
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Er dette noe man kan laste ned selv, eller må verkstedet gjøre det. Jeg lærte her på forumet hvordan man oppdaterte kartene. Det var litt tungvint, men det fungerte.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Pippus

I forbindelse med ettermontering av dynamiske baklykter, så har jeg også fått bekreftet oppdatering av CarNet. Han jeg snakket med sa at dette hadde sammenheng med/ endring av strømstyringen til kommunikasjonsenheten i bilen, noe som høres plausibelt ut med tanke på tidligere utsagn om at enheten går i « dvalemodus».

Motorwatt

Fikk min oppdatert idag, og nå fungerer det - alltid. Riktignok litt kort tid å friskmelde helt, men dette ser bra ut. Verkstedet uttalte at man nå var ganske sikre på at problemet er løst.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HEL

Fikk kliss ny FL2018 forrige mandag. Car-Net virket tre dager, siden da har appen på telefonen hengt med samme info om batterinivå og gjenværende ladetid.
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

Motorwatt

Sitat fra: HEL på onsdag 14. mars 2018, klokken 08:08
Fikk kliss ny FL2018 forrige mandag. Car-Net virket tre dager, siden da har appen på telefonen hengt med samme info om batterinivå og gjenværende ladetid.
Oppdateringen ble først sluppet mandag denne uken. Avsted til verksted for oppdatering. Husk at bilen din mest sannsynlig ble produsert for 3-4 uker siden.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA