Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ACC eller ikke?

Startet av Charged, fredag 09. mars 2018, klokken 13:31

« forrige - neste »

Charged

ACC frister veldig (driver pack), men jeg føler jeg ikke trenger å oppgradere interiøret, og jeg trenger heller ikke innfellbare speil. Har dere tatt med dette?

Hvilke fordeler og ulemper ser dere ved å velge bort eller inkludere dette? Jeg er litt mer på budsjett, så alt som trekker ned prisen hjelper..

fantonsen

Jeg hadde ikke kjøpt en ny bil i dag til 600'+ uten ACC. Det blir for dumt.
Dessverre, så blir dette 50'+ dyrere på grunn av at en da blir tvunget til å velge skinnseter for å få lov til dette. En latterlig kobling spør du meg. Kan en liksom ikke cruise i luxtec-setene?

Jeg vurderer nå selv en ganske godt utstyrt S med drive assist pack til oppunder 700', men ender mest sannsynlig opp med å vente på eTron istedenfor.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

GRS

Jeg synes også disse sære koblingene (hos flere produsenter...) er idiotiske. Man burde heller kunne velge helt fritt, og skreddersy bilen AKKURAT slik man ville ha den.

For å få det ene MÅ man ha noe annet man ikke er int. i. Blir bare irriterende. ACC er jo idag standard på veldig mye rimeligere "lowtech" biler. I den grad det finnes lenger... :)
TM3P sort/sort

hELgenen

Akkurat denne koblingen mellom ACC og oppgraderte seter mm som gjør at kostnaden går opp så mye synes jeg også er ekstremt irriterende på denne modellen. ACC burde være standard - ferdig snakka!

jkirkebo

Sitat fra: hELgenen på fredag 09. mars 2018, klokken 14:54
Akkurat denne koblingen mellom ACC og oppgraderte seter mm som gjør at kostnaden går opp så mye synes jeg også er ekstremt irriterende på denne modellen. ACC burde være standard - ferdig snakka!

Nja. Jeg liker ikke ACC så jeg foretrekker at det er ekstrautstyr, men da helst uten merkelige koblinger og til en fornuftig pris. Evt. at det gjøres som på BMW der man kan velge mellom CC og ACC (i motsetning til på f.eks Tesla).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Charged

Jeg har det på i3en, men bruker det ikke ofte. Synes det er fælt å droppe der på en dyr bil, men når du sparer nesten 50k kan det forsvares..

Hårek

Kan ikke se noe radar i front på iPace. Den er jo svært godt synlig i grillen på diverse andre merker.
Lurer på om det er noe trade-off med å ha den skjult?
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

HelectriC

Sitat fra: Hårek på fredag 09. mars 2018, klokken 17:10
Kan ikke se noe radar i front på iPace. Den er jo svært godt synlig i grillen på diverse andre merker.
Lurer på om det er noe trade-off med å ha den skjult?

Sitter i jaguarlogon. Det er også grunn til at det ikke går å bestille lysende logo om man har ACC.
ioniq 5

GreenBeHH

Enig med andre her, ville ikke bestilt en bil i denne prisklassen uten ACC.  Har ACC på eGolfen og brukte den mye, før jeg oppdaget B-modus programmet.  Nå er det mest på lange strekk og motorvei.  Har tro på at Jaguaren er hakket mer intelligent.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Oddaa

Uaktuelt med bil uten ACC, uavhengig av prisklasse.

Vil dog tro at funksjonen er rimelig lik som på eGolf. Den fungerer rimelig bra i forhold til mange andre biler, f eks er det flere som kutter v 30 km/t...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Amatøren

#10
Helt klart at ACC er en nødvendighet på nye biler for meg!

Første gang jeg kjørte med det var med konas Caravelle. Den er med "Follow to stop". Virker ned til 0 km/t, men må da trå på bremsen når bilen har stoppet. Må også aktiveres manuelt når bilen passerer ca 5 km/t (laveste hastighet som kan settes er 30 km/t).

Der er e-Golfen hakket bedre ved at den holder bremsen selv. Når trafikken går igjen gir beskjed om kjøring enten ved å trykke på Resume knappen eller å tråkke på gassen. Ytterligere aktivering trengs ikke.

Ja,  ACC vil jeg ha.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Stikkkontakt

Sitat fra: jkirkebo på fredag 09. mars 2018, klokken 16:08
Sitat fra: hELgenen på fredag 09. mars 2018, klokken 14:54
Akkurat denne koblingen mellom ACC og oppgraderte seter mm som gjør at kostnaden går opp så mye synes jeg også er ekstremt irriterende på denne modellen. ACC burde være standard - ferdig snakka!

Nja. Jeg liker ikke ACC så jeg foretrekker at det er ekstrautstyr, men da helst uten merkelige koblinger og til en fornuftig pris. Evt. at det gjøres som på BMW der man kan velge mellom CC og ACC (i motsetning til på f.eks Tesla).

På BMW kan man jo velge ACC, men bruke den som CC om man liker det best.

Tin

Hadde lett droppet det når prispåslaget blir såpass. (Vi dropper det vår bestilling.)

Ansjosfilet

Husk at på dette forumet er det mange «nerder» som er mer opptatt av det tekniske enn det å kjøre bil ;) Jeg ville ikke brydd meg så mye med ACC.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Superelbilen

Jeg kjøper gjerne brukt jaguar når dere har kost dere med den i et par år uten acc. Ikke tenk på det!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA