Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyhetssaker om i-pace

Startet av Burns, torsdag 08. mars 2018, klokken 12:35

« forrige - neste »

Burns

En artikkel om i-pace i finanssavisen idag:
http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/03/Vi-har-kjoert-Jaguar-I-PACE

Ikke overraskende så er flest biler bestilt i Norge p.t

geear

683 kontrakter er omtrent totalsalget til Jaguar for to hele år, så selv om tallet ikke er høyt i forhold til hva andre bilmerker leverer, så skal de gjennom en spennende øvelse. :)

Jeg forstår ellers ikke behovet de har for å hele tiden sammenligne seg med andre, sist var det Model X, nå er det Macan? Og i begge tilfeller har de bomma på påstandene sine?

(Blir som den gamle gode lønnssamtalen, ikke fortell at du skal ha mer fordi noen andre har mer, fortell hvorfor DU fortjener mer.)

Tellus

Nå er det felles forhandlernett Jaguar og Landrover så om det skulle bli 1000 ekstra biler i år så går nok det helt fint. Totalt solgte jo JLR over 700 biler i 2017. Litt mer enn dobling greier de nok  :D

Nordlands

Var det ikke nevnt i en annen tråd at de har budsjettert med å selge 1500?
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

geear

Får nok flere ordrer når demobiler blir tilgjengelig og man ser bilene på veien, men kan virke som det er mange med reservasjoner som ikke har gått til bestilling?

Nordlands

Kanskje, men det er vel 1 uke igjen for å bruke reservasjonen, for det den er verdt. Pga. prisingen på S og at det ikke har tatt for mye av, slik at ventetid ikke blir veldig mye lengre, er det sikkert også en del som velger å spekke selv og da tar mer tid for å bestemme seg.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Counterpointer

En annen ting er at selv om Jaguar har ansatt flere selgere, så tar salgsprosessen mye tid. Virker som de signerer mange titalls kontrakter hver dag av de som har reservert og om en uke begynner de med de som bestiller uten reservasjon.

Så kommer det ytterligere en gruppe som (veldig forståelig) ønsker å prøvekjøre før de signerer. Det blir rundt fellesferien tror jeg.

At de har solgt halvparten av budsjettert ca betyr at de er i grei rute.

Sitter sikkert mange på gjerdet og vurderer andre alternativ. Når tester og brukererfaringer kommer så vil nok flere bestemme seg.

Vi snakker om en bil fra 600 tusen og oppover, så markedet er jo mer begrenset enn 60 kilowatterne til rundt halvparten.

Counterpointer

en ting til.......

Veldig mange håper Audi skal komme tungt utstyrt med større batteri til litt over 500 tusen.

Når det blir avklart at dette ikke er tilfellet vil ting løsne enda mer.

Trond.m

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. mars 2018, klokken 19:22
Veldig mange håper Audi skal komme tungt utstyrt med større batteri til litt over 500 tusen.
Det er det nok ikke mange som tror. Men det er kanskje mulig å få en moderat utstyrt bil til rundt 650.000. Hvis innstegsprisen i Tyskland skulle bli 66K Euro ink. VAT, så er det ikke ikke urealistisk.

Krabbe 2

Sitat fra: P85TMS på torsdag 08. mars 2018, klokken 20:28
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. mars 2018, klokken 19:16Virker som de signerer mange titalls kontrakter hver dag av de som har reservert og om en uke begynner de med de som bestiller uten reservasjon.
Om en uke? Jeg har ikke hatt noen reservasjon og bestilte bil i dag.

Hva bestilte du da? Jeg har reservert og betalte 10k i depositum, men har ikke bestilt enda. Fikk tilbudet først i dag på en HSE, men følte det ble litt stivt med nærmere 850 000,-
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Counterpointer

Sitat fra: TM på torsdag 08. mars 2018, klokken 19:42
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. mars 2018, klokken 19:22
Veldig mange håper Audi skal komme tungt utstyrt med større batteri til litt over 500 tusen.
Det er det nok ikke mange som tror.
Jasså

Der er vi uenige! Og Audi folkene gjør alt de kan for å skape dette inntrykket. «Vi gleder oss til å fortelle dere prisen» « det kommer til å bli en hyggelig overraskelse» osv .......

Upster!

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. mars 2018, klokken 20:49
Sitat fra: TM på torsdag 08. mars 2018, klokken 19:42
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. mars 2018, klokken 19:22
Veldig mange håper Audi skal komme tungt utstyrt med større batteri til litt over 500 tusen.
Det er det nok ikke mange som tror.
Jasså

Der er vi uenige! Og Audi folkene gjør alt de kan for å skape dette inntrykket. «Vi gleder oss til å fortelle dere prisen» « det kommer til å bli en hyggelig overraskelse» osv .......
Enig med Knut her, er nok flere som ligger inne med reservasjon på både I-pace og E-tron som håper (håpte) på at det skulle komme et Tesla-alternativ til en hyggeligere pris. Men jeg tror nok også at det blir mye å håpe på, og at en heller må se på eksempelvis Niro eller Kona når Audi slipper endelig pris. Jeg er nok delvis en av disse selv, da jeg har lyst til å ha råd til å fikse på huset uten å måtte selge bilen igjen om noe uforutsett skulle skje... Men det klør i "bestill-knappen" hele tiden for I-pace gitt...   ;D
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

Counterpointer

#12
Sitat fra: P85TMS på torsdag 08. mars 2018, klokken 20:28
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 08. mars 2018, klokken 19:16Virker som de signerer mange titalls kontrakter hver dag av de som har reservert og om en uke begynner de med de som bestiller uten reservasjon.
Om en uke? Jeg har ikke hatt noen reservasjon og bestilte bil i dag.
Det stemmer selvfølgelig. Burde vært tydeligere. Om en uke så slippes de bilene som var forbeholdt reservasjonsholdere.

Når har du antydet levering ? November?

Edit; så nå at du har postet svaret.

Jeg tror at hvis det er igjen noen av launch edition bilene (de første 1000) om en uke så vil det være mulig å få bil i september/oktober kanskje.

mariowing

Sitat fra: P85TMS på torsdag 08. mars 2018, klokken 21:35
Har ikke satt meg så nøye inn i hva som følger Launch Edition bilene, men SE LE til 725k uten luft, surround, ACC med styrehjelp, Adaptive Dynamics osv. ser ikke ut som ett godt kjøp i mine øyne.

Kort oppsummert så er det tilnærmet ingen avslag eller rabatt ved å bestille launch utgavene fremfor en fra de ordinære listene. Det er ikke gitt noe "premie" til de som var tidlig ute og reserverte/betalte depositum utover at de får bilen noen måneder før "røkla".
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA