Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer model S v2.0 og hva blir nytt?

Startet av Simen1, onsdag 07. mars 2018, klokken 09:42

« forrige - neste »

1000kwh

Samme designstudio som Model 3. Standard range tilbake!

Krem interiør så bra ut.

turfsurf

Har de fått bedre ytelse på kjøpet ? Hhv 4,2 og 3,8 0-100 for SR og LR.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


turfsurf

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 24. april 2019, klokken 07:01
450/610km wltp  :o
Jepp. SR går vel nå i praksis lengre enn 90D som har fått litt batteridegradering. Lurer og fælt på om SR er 100 batteri med SW limit, siden de nå har fått 250km/t toppfart, eller om det kommer av effektiviseringen (nye motorer m.m.).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Joachim@sancon.no

Noen som har lest noe om at dagens 100 får høyere ladehastighet? Siden batteriene ikke blir endret så burde det være mulighet? Eller er det en begrensning i dagens «Type2» plugg?

Lever greit med 118kw, men artig med litt ekstra...

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

TeslaModelX

Kanskje dumt spørsmål. Men dersom man bestiller nå så får man altså den nye modellen? Ser design studio er endret, så derfor jeg spør  :)

creal

Gode endringer - og sikkert nok til at mange får interesse for ny Model S og X igjen. Jeg tror neppe dette er "2.0". Virker heller som Tesla har valgt å dele opp moderniseringen litt. Kanskje nytt interiør til høsten - eller våren 2020. Kanskje større batterier en gang ila neste 12-24 mnd også.

creal

Ja - det får du. Siden de legger om produksjonen allerede nå, vil nok dette også kunne gjelde de som har bestilt ila de siste ukene, men hvor bilen enda ikke har gått i produksjon.

Sitat fra: ModelS på onsdag 24. april 2019, klokken 08:21
Kanskje dumt spørsmål. Men dersom man bestiller nå så får man altså den nye modellen? Ser design studio er endret, så derfor jeg spør  :)

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Klykken

Antageligvis. Lavere effekt enn TM3, altså 200kw mot 250kw peak. Men antar at det blir lengre peak siden batteriet er større, så totalt sett kortere ladetid. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Sitat fra: Klykken på onsdag 24. april 2019, klokken 08:08
https://www.tesla.com/no_NO/blog/longest-range-electric-vehicle-now-goes-even-farther?redirect=no

Lurt å lese tråden før du poster :)


Sitat fra: TeslaK på onsdag 24. april 2019, klokken 08:35
Får vi CCS?

Spørs om CCS kommer før 2170 er på plass. Ikke store endringen, men krever endringer ift ladeluke. Muligens plass til CCS i den kinesiske karosseriversjonen av S/X.
200kW tyder på at CCS ikke er på plass. 100kWh batteri med 2170 celler bør takle høyere peak enn M3.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Klykken

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 24. april 2019, klokken 08:52
Sitat fra: Klykken på onsdag 24. april 2019, klokken 08:08
https://www.tesla.com/no_NO/blog/longest-range-electric-vehicle-now-goes-even-farther?redirect=no

Lurt å lese tråden før du poster :)


Sitat fra: TeslaK på onsdag 24. april 2019, klokken 08:35
Får vi CCS?

Spørs om CCS kommer før 2170 er på plass. Ikke store endringen, men krever endringer ift ladeluke. Muligens plass til CCS i den kinesiske karosseriversjonen av S/X.
200kW tyder på at CCS ikke er på plass. 100kWh batteri med 2170 celler bør takle høyere peak enn M3.
Så det etterpå, at det var linket på forrige side.
Er jo dumt om de ikke implementerer CCS nå og gjør seg "for evig" avhengig av forskjellig kontakter på sine egne ladere.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Espen Hugaas Andersen

200 kW kan tyde på CCS, men det er ikke definitivt. Vi vet nå at Type 2 superlading skal kunne gå opp til 145 kW, men det er usikkert om den kan gå noe høyere enn det.

De 200 kW er trolig begrenset av batteripakken. Tesla sier det er samme batteripakke som før, men jeg tviler litt på at det er null endringer. Ville ikke utelukket en oppdatert batterikjemi og/eller forbedret kjøling.

Vi vil sikkert få vite mer ganske snart.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA