Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer model S v2.0 og hva blir nytt?

Startet av Simen1, onsdag 07. mars 2018, klokken 09:42

« forrige - neste »

daktari

#105
Sitat fra: Imagine på onsdag 24. april 2019, klokken 11:55
Sitat fra: OlaM på onsdag 24. april 2019, klokken 11:12
Veldig spent på de nye demperne. Det trenger ikke å være så voldsomt komplisert heller, så lenge det er forskjellig demping på humper vs brems/sving. Mykt når det skal være mykt og stivt når det skal være stivt er alt jeg forlanger av støtdemping.  :)


Tror nok ikke vi skal forvente for mye utover at det kan justeres stivere og mykere. Er jo bare en software-endring som de gamle kan få også, ikke «nye dempere».
Nei, det er nye adaptive dempere - neppe endring på funksjonen til luftfjæringen. Dette er en fysisk endring.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

lightscribe

Antar det blir ett lite hopp i hestekreftene.  Noen som har link til oppdaterte specifikasjoner?

Er det fortsatt ett år med Premium Connectivity?  Hva blir prisen etterpå?

Hvordan er supercharging på en ny Model S?  Betaler man fra første kwh?

OlaM

Sitat fra: daktari på onsdag 24. april 2019, klokken 16:03
Nei, det er nye adaptive dempere - ikke luftfjæring. Dette er en fysisk endring.

Sitat"We've also upgraded our air suspension system for Model S and Model X with fully-adaptive damping, giving it an ultra-cushioned feel when cruising on the highway or using Autopilot, and a responsive, exhilarating confidence during dynamic driving."

Det er fremdeles luftfjæring, men nå er dempingen adaptiv. Fjæring og demping er to forskjellige ting. Dette bildet av gammeldags bladfjæring med en oljedemper illustrerer forskjellen fint:



Selv med nyere teknologi må man gjøre begge deler.
'21 3LR

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Apache

Nå begynner biler på bli som pc'er og mobil tlf, de er gammel og utgått modell når du kjører ut av butikken.
Før så var det bare små ting som var oppgradert men nå er det jo rekkevidden og ladetid helt annen i forhold til i fjor høst da jeg kjøpte min TMS 75 D.
Noen har råd til å bytte mobil tlf hvert år og kjøpte det nyeste men å bytte til nyeste bil hvert år.... ikke i min levetid :-(

kirky

Ser at Performance har 19" som standard var det sånn før? Jeg liker det faktisk, mer opptatt av forbruk og hull i veien og komfort - men også ytelse! :-)

Har Performance andre ting som Long Range ikke har? Bedre bremser?

Noe nytt om CCS? det kan også bli tungen på vektskålen.

Og hvor lenge varer gratis Ludicrous tro for de som har bil fra før?  Rentekampanjer?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

1000kwh

Sitat fra: Àpache på onsdag 24. april 2019, klokken 18:30
Nå begynner biler på bli som pc'er og mobil tlf, de er gammel og utgått modell når du kjører ut av butikken.
Før så var det bare små ting som var oppgradert men nå er det jo rekkevidden og ladetid helt annen i forhold til i fjor høst da jeg kjøpte min TMS 75 D.
Noen har råd til å bytte mobil tlf hvert år og kjøpte det nyeste men å bytte til nyeste bil hvert år.... ikke i min levetid :-(
Nja, man kan jo ha både pcer og mobiler lenge nå. Lite nytt, det merker jo selv Apple.

Hvorfor mer rekkevidde hvis 75D funker?

emmern

Tror ikke det er sånn at de som kjøper 75 IKKE vil ha lengre rekkevidde... Man kjøper jo 75 fordi prisen i forhold til rekkevidden er grei. Før var jo prisforskjellen for 25% mer rekkevidde urimelig stor.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

OlaM

Sitat fra: Àpache på onsdag 24. april 2019, klokken 18:30
Nå begynner biler på bli som pc'er og mobil tlf, de er gammel og utgått modell når du kjører ut av butikken.
Før så var det bare små ting som var oppgradert men nå er det jo rekkevidden og ladetid helt annen i forhold til i fjor høst da jeg kjøpte min TMS 75 D.
Noen har råd til å bytte mobil tlf hvert år og kjøpte det nyeste men å bytte til nyeste bil hvert år.... ikke i min levetid :-(

Jeg har sagt det samme en god stund. Det kommer til å fortsette i mange år fremover. Heldigvis er det ikke helt likt som hvis du kjøpte en PC i 1998 og ville spille et nytt spill i 2003. En fem år gammel bil kan helt fint kjøre på en ny vei. Det handler vel mest om å ville ha det nyeste, men også bruktverdi er et viktig aspekt.

Ellers vil nok visse standarder og satsinger komme og gå. Det var f.eks. endel som "brant inne" med Zoe i troen på et 43 kW AC ladenett som aldri kom, men den bilen kan vel frakte deg rundt helt fint i dag også.

Jeg tror det ikke er lurt å tenke at sin "utdaterte" bil vil falle raskt i verdi og man må kjøpe seg inn i det siste nye "som kommer til å bli den nye standarden" før det er for sent. Da er man bare i samme situasjon to år senere. Den gyldne regel gjelder som alltid: Kjøp den du har god råd til og ta godt vare på den.
'21 3LR

Simen1

Sitat fra: emmern på onsdag 24. april 2019, klokken 20:24Tror ikke det er sånn at de som kjøper 75 IKKE vil ha lengre rekkevidde... Man kjøper jo 75 fordi prisen i forhold til rekkevidden er grei. Før var jo prisforskjellen for 25% mer rekkevidde urimelig stor.
Tesla merket nok det på salget. Det er vel derfor prisdifferansen krympet så mye.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Imagine

#115
Sitat fra: emmern på onsdag 24. april 2019, klokken 20:24
Tror ikke det er sånn at de som kjøper 75 IKKE vil ha lengre rekkevidde... Man kjøper jo 75 fordi prisen i forhold til rekkevidden er grei. Før var jo prisforskjellen for 25% mer rekkevidde urimelig stor.


Etter å ha blitt vant til rekkevidden til e-tron hadde jeg trolig gått for 75D om jeg skulle ha Model S. Det har vist seg at jeg rett og slett ikke trenger mer. Og akselerasjonen og ladehastigheten er jo omtrent den samme. Om det kostet 10.000-20.000kr mer for 100D så kanskje, ellers hadde jeg droppet det. Da jeg vurderte Model S tidligere var det utelukkende 100d eller P100D det stod mellom. Men Model S 75D er klart mest Model S for pengene. I mine øyne kanskje aller mest Tesla for pengene overall. Og den kan da bare lades på den ene eller to turene man skulle finne på å kjøre så langt.

jazzwheel

Sitat fra: Mdah på onsdag 24. april 2019, klokken 11:46
"all existing Model S and Model X owners who wish to purchase a new Model S or Model X Performance car will get the Ludicrous Mode upgrade, a $20,000 value, at no additional charge."

Likte også dette... ☺️ hmmm
Vet vi om dette har begrenset varighet?

OhmPaPa

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 25. april 2019, klokken 14:24
Vet vi om dette har begrenset varighet?

Det har det garantert. Var det ikke noen rabatter på FSD som forsvant etter 2 uker bare? Tror ingen kan svare på dette - heller ikke Elon/Tesla. De forandrer priser og tilbud ganske så ofte.

Tiger123

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 25. april 2019, klokken 14:24
Sitat fra: Mdah på onsdag 24. april 2019, klokken 11:46
"all existing Model S and Model X owners who wish to purchase a new Model S or Model X Performance car will get the Ludicrous Mode upgrade, a $20,000 value, at no additional charge."

Likte også dette... ☺️ hmmm
Vet vi om dette har begrenset varighet?

Helt sikkert begrenset varighet. Men dette gjelder kun ved innbytte til Tesla? Eller holder det å være eier på kjøpstidspunktet og deretter kunne selge bilen til hvem du vil?

Tiger123

Sitat fra: Imagine på torsdag 25. april 2019, klokken 10:54
Sitat fra: emmern på onsdag 24. april 2019, klokken 20:24
Tror ikke det er sånn at de som kjøper 75 IKKE vil ha lengre rekkevidde... Man kjøper jo 75 fordi prisen i forhold til rekkevidden er grei. Før var jo prisforskjellen for 25% mer rekkevidde urimelig stor.


Etter å ha blitt vant til rekkevidden til e-tron hadde jeg trolig gått for 75D om jeg skulle ha Model S. Det har vist seg at jeg rett og slett ikke trenger mer. Og akselerasjonen og ladehastigheten er jo omtrent den samme. Om det kostet 10.000-20.000kr mer for 100D så kanskje, ellers hadde jeg droppet det. Da jeg vurderte Model S tidligere var det utelukkende 100d eller P100D det stod mellom. Men Model S 75D er klart mest Model S for pengene. I mine øyne kanskje aller mest Tesla for pengene overall. Og den kan da bare lades på den ene eller to turene man skulle finne på å kjøre så langt.

Husk at du har kjørt en splitter ny bil da, og at batteriet som regel taper seg 10% første året.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA