Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf (2014) - alle tre lys blinker og vil ikke lade..

Startet av Espenbj, tirsdag 06. mars 2018, klokken 12:48

« forrige - neste »

Espenbj

Når jeg plugger i ladekabelen så blinker alle tre lysene og den piper. Dashbordet viser at kabelen er inne med et konstant lys. Den har stått ute i snøvær og det har nok kommet litt snø/fukt på kabel, men dette har gått fint tidligere.. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Limodriver

Jeg har hatt problemer med uoriginale ladekabler som har slått seg vrange som følge av fuktihet som har trengt inn "kladden", men da har det ordnet seg når de har ligget varmt en god stund.

Jeg har også hatt uoriginale kabler som har vært "sensitive" overfor min bil og måtte bytte til en annen fra samme produsent.

Den originale ladekabelen har vært "skuddsikker" for mitt vedkommende og har fungert i allslags vær uten å bli skånet mot nedbør av noe slag.

Har du mulighet til å prøve ladekabelen på en annen Leaf eller en annen ladekabel på din bil?

Er det original ladekabel du benytter?

Espenbj

Kabelen er en original ladekabel som følger med Mitsubishi Outlander hybrid - så selve kabelen burde jo egentlig være bra. Men, som du sier, den er jo ikke en "Nissankabel".

Limodriver

Jeg ville prøvd kabelen på en annen bil og en annen (helst original Nissan) kabel på din bil.

Han som solgte meg den uoriginale kabelen sa at Leaf kunne være litt vanskelig for uoriginale kabler. Dette var hans utsagn og jeg har ikke noe erfaring med det utover dette, men kan selvfølgelig være en hvit løgn for å bortforklare feil på eget produkt.

Trekkoppbil

#4
Sjekk avtrekkeren og kroken, og legg merke til om du har klikk der, og se etter mekaniske feil. Jeg tipper det er her feilen ligger.

Nå testa jeg med en 2013-modell, og jeg kan reprodusere paralell blåblink og pip, hvis jeg holder avtrekkeren inne, når pistolen er kobla til bilen.

Starfox

Vår orginal lader til leafen tok kvelden etter 4 år. Fikk ny gratis på reklamasjon hos Nissan Åsane. Bare inn og bytte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA