Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladestasjoner i Hamar, Moss og Økern - status ?

Startet av jkirkebo, lørdag 30. juli 2011, klokken 15:27

« forrige - neste »

JTGjøby

Den åpner offisielt i dag kl 15:00 har jeg hørt rykter om. Tenkte jeg skulle teste den i løpet av dagen da en Oslo tur med Leaf'en står på programmet.
Rådgiver lade- og batteriteknologi i NAF

sven erik

vil dere bruke hurtiglader  for 29 kr for 10 min ? det er dyrere en  fosil  bil det   vi må rett å slet ikke bruke den fpr denne prisen 
du burte ned i det halve

jkirkebo

Er det noen som har testet hurtigladeren i Hamar i det siste ? Jeg legger ut på langtur til hytta i morgen og er helt avhengig av den for å komme opp på levelig tid. Kommer jeg til Maxi Hamar og den er ute av drift kan jeg tenke meg hvor mye kjeft jeg får av den som sitter i passasjersetet  ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hansjlachmann

Hei, er det noen som har opplevd dårlig ladeeffekt fra hurtiglader på Statoil Økern? Har vært der den 6. des 2011 og ladet 10 minutter på min I-Miev. Fikk 4 ladet prikker på måleren (ca 1/4 på tanken)
Har vært hos Birger N Haug på Økern tidligere i høst, fikk da ca 8 prikker på 10 minutter.
Noen som har opplevd det samme?

Baltor

Sitat fra: hansjlachmann på onsdag 07. desember 2011, klokken 13:45
Hei, er det noen som har opplevd dårlig ladeeffekt fra hurtiglader på Statoil Økern? Har vært der den 6. des 2011 og ladet 10 minutter på min I-Miev. Fikk 4 ladet prikker på måleren (ca 1/4 på tanken)
Har vært hos Birger N Haug på Økern tidligere i høst, fikk da ca 8 prikker på 10 minutter.
Noen som har opplevd det samme?
Vær ops på at hurtiglading av Litium batterier er temp avhengig. Ladingen må reduseres hvis batteriene er kalde. Kan dette være grunnen?
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

hansjlachmann

Sitat fra: Baltor på onsdag 07. desember 2011, klokken 13:55
Sitat fra: hansjlachmann på onsdag 07. desember 2011, klokken 13:45
Hei, er det noen som har opplevd dårlig ladeeffekt fra hurtiglader på Statoil Økern? Har vært der den 6. des 2011 og ladet 10 minutter på min I-Miev. Fikk 4 ladet prikker på måleren (ca 1/4 på tanken)
Har vært hos Birger N Haug på Økern tidligere i høst, fikk da ca 8 prikker på 10 minutter.
Noen som har opplevd det samme?
Vær ops på at hurtiglading av Litium batterier er temp avhengig. Ladingen må reduseres hvis batteriene er kalde. Kan dette være grunnen?

Ja, det kan være en forklaring. Temperaturen var under null den dagen. Andre som har opplevd redusert hurtiglading når temperaturen er for lav ?

Elmo

#21
Sitat fra: hansjlachmann på onsdag 07. desember 2011, klokken 14:50
Sitat fra: Baltor på onsdag 07. desember 2011, klokken 13:55
Sitat fra: hansjlachmann på onsdag 07. desember 2011, klokken 13:45
Hei, er det noen som har opplevd dårlig ladeeffekt fra hurtiglader på Statoil Økern? Har vært der den 6. des 2011 og ladet 10 minutter på min I-Miev. Fikk 4 ladet prikker på måleren (ca 1/4 på tanken)
Har vært hos Birger N Haug på Økern tidligere i høst, fikk da ca 8 prikker på 10 minutter.
Noen som har opplevd det samme?
Vær ops på at hurtiglading av Litium batterier er temp avhengig. Ladingen må reduseres hvis batteriene er kalde. Kan dette være grunnen?

Ja, det kan være en forklaring. Temperaturen var under null den dagen. Andre som har opplevd redusert hurtiglading når temperaturen er for lav ?

Eller kanskje bare for å få inn mere penger i Statoilkassa ??? :D ;)
"Statoil markedsfører et «åpningstilbud» på 29 kroner pr 10 minutter du lader. Betalingen gjøres i kassa."
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hansjlachmann

Sitat fra: Elmo på onsdag 07. desember 2011, klokken 21:44
Sitat fra: hansjlachmann på onsdag 07. desember 2011, klokken 14:50
Sitat fra: Baltor på onsdag 07. desember 2011, klokken 13:55
Sitat fra: hansjlachmann på onsdag 07. desember 2011, klokken 13:45
Hei, er det noen som har opplevd dårlig ladeeffekt fra hurtiglader på Statoil Økern? Har vært der den 6. des 2011 og ladet 10 minutter på min I-Miev. Fikk 4 ladet prikker på måleren (ca 1/4 på tanken)
Har vært hos Birger N Haug på Økern tidligere i høst, fikk da ca 8 prikker på 10 minutter.
Noen som har opplevd det samme?
Vær ops på at hurtiglading av Litium batterier er temp avhengig. Ladingen må reduseres hvis batteriene er kalde. Kan dette være grunnen?

Ja, det kan være en forklaring. Temperaturen var under null den dagen. Andre som har opplevd redusert hurtiglading når temperaturen er for lav ?

Eller kanskje bare for å få inn mere penger i Statoilkassa ??? :D ;)
"Statoil markedsfører et «åpningstilbud» på 29 kroner pr 10 minutter du lader. Betalingen gjøres i kassa."

Tviler på at dette er bevisst (men ingen vet).. sannsynligivs er det temperaturproblemet. Hvis det viser seg at du bare får 1/4 dels lading på 10 minutter må du lade 4 ganger og ut med 116 kr for fullt batteri. Og med en rekkevidde på 60-80km på vinteren blir det en kostbar pris pr. km.
Til sammenligning...en fossibil som hadde brukt 0.7 på mila med literpris på 14kr koster 78kr i drivstoff for å kjøre 8 mil

Andre som har ladet på Økern ?


Elmo

Sitat fra: Elmo på onsdag 07. desember 2011, klokken 21:44
Eller kanskje bare for å få inn mere penger i Statoilkassa ??? :D ;)
"Statoil markedsfører et «åpningstilbud» på 29 kroner pr 10 minutter du lader. Betalingen gjøres i kassa."
Sitat fra: hansjlachmann på torsdag 08. desember 2011, klokken 09:47
Tviler på at dette er bevisst (men ingen vet).. sannsynligivs er det temperaturproblemet.

Understreker at det var en spøk 8)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hansjlachmann

Hurtiglading i lave temperaturer gir dårlig lading. Har undersøkt med Nissan forhandler. Har fått høre at Leaf'en hun kun ladet 1/2 tank etter 45 minutter i hurtiglader. Dette er urovekkende ???

Joachim

Noen som vet om hurtigladeren på Marché Rygge fungerer? Tenkte meg nedover E6 på fredagen...

Boogie

Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Joachim

Hmm... Lenge siden? Merker jeg ikke stoler helt på disse. Ser for meg at det potensielt kan ta uker å få fikset ladere med defekter.

Tar ikke sjansen på å kjøre >120km (sandvika-hvaler) uten å lade litt på veien.

I værste fall så kan jeg kjøre innom forhandleren i Særp å snylte litt :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA