Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2014 TMS P85+ Reklamasjon/Garanti

Startet av noGas, lørdag 03. mars 2018, klokken 18:24

« forrige - neste »

noGas

Hei,

Jeg har kjøpt meg en brukt P85+, og forrige eier har ikke vært så nøye med å reklamere på standard feilene 2014 modellene har. Denne har bla fukt i baklykter, knekte takstativ luker, vindusheiser som tuller, rust flekk på diffuser  bla.

Noen andre åpenbare ting jeg bør sjekke?

Takk! 

Kramzz

Sjekk oppi pano taket ditt=) sjekk og at bilen har bremsepakken for kaldere klima :+1:
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Muffinman

Bulk/bøy fremst på panseret? Frunken tett? Riper på sidevinduer foran. Vindsus/trekk ved trekantvinduer? Oppgradert til Continental TPMS?  Kontrollert for vanninntrengning styresnekke? Oppgradert ledningsnett 13-16A? Laskeboks som tillater 32A enfaselading over type 2 ettermontert? Sjekk slitasje på indre kant av dekkene, hjulvinkler? Fått ny driveunit, i så fall hvilken revisjon? Byttet driveunit-olje (førstegangs på 20.000km). Kjølevæske byttet? Ny versjon av kromlist bak ettermontert? Kontrollert og utbedret ladeport mtp vanninntrengning?

For å nevne noe :)

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. mars 2018, klokken 22:26
Laskeboks som tillater 32A enfaselading over type 2 ettermontert?
HÆ? Når kom den? Ikke at jeg trenger den lenger, men kjekt å ha hvis det er en servicebulletin.

Muffinman

#4
Februar 2016, SB-15-44-006, mulig den finnes i eldre versjon  som kom tidligere. Boksen ble standard fra fabrikk en gang i 2015.

Mobileum

@NoGas: Tror du skal be om en epikrise på bilen.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Kramzz

Hehe Muffinmannen er kjekk å ha her på forumet ☺ Kjekt med erfarne aktive brukere her inne ☺
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

noGas

Tusen takk for alle svar, spesielt til Muffinmann som burde utgi en bok. Jeg kjøper den!

Muffinmann, har du andre tips ang 2014 TMS, del gjerne også linker til tidligere tråder.

Muffinman

Usikker på om det gjelder 2014-modeller, men tidlige biler fikk byttet noen bolter i forstillingen som tok i bærearm. Ble vel byttet i kortere, og montert låseskiver. Videre ble det klipt vekk litt av innerskjermene bak for å forhindre at de gnagde mot bremserør. Noen biler har recall på parkbremskalipere, og i tillegg havarerer de på mange biler som ikke er omfattet. Tesla vil sikkert sjekke at sikkerhetsbeltet er skikkelig forankret, og det kommer helt sikkert en recall på Takata airbag senere.  Sikkert litt diverse annet jeg ikke kommer på også, men det viktigste er å kose seg bilen i første omgang og ikke bekymre seg om det som skal utbedres. Det kommer nemlig Tesla til å ordne uten problemer. Men det kan være greit å ha litt oversikt selv først.

Boken er allerede utgitt på Tesla forlag. Du finner den under linken :)

https://service.teslamotors.com/

noGas

Jeg koser meg gløgg ihjel. Har en TMX, den har nå blitt konebil. X'n finnes ikke kjøreglede i forhold.
Min "nye" P85+ har gått 112k allerede, så alt tesla evt må fikse blir reklamasjon, og det har jeg kun i ett år til, derfor greit å finne ut av standard tingene som må taes.

Takk igjen,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA