Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

maps+more

Startet av sveander, fredag 02. mars 2018, klokken 14:52

« forrige - neste »

sveander

Jeg henvendte meg til Møller og sa at det var dyrt med Car Net når det funker så dårlig og jeg ikke kan bruke alle funksjoner.
Jeg har som tidligere sagt ikke Garmin og jeg har også den gamle typen radio , se vedlagt

Møller ba meg laste ned appen maps+more og at det skulle virke også på tidlige modeller før uke 45/2014
Jeg kan ikke se hvordan jeg kan paire min mobil med den gamle radioen ?


Her er mailen

Hei Svein-Tore,
Vedrørende din henvendelse.
Car-Net har tre hovedtjenester som fungerer som abonnement. For e-Up er det kun 1 av 3 som er mulig å bruke i bilen, og det er Car-Net e-remote. Det som skiller gammel e-Up med en ny, er at e-Up fra uke 45/2014 fikk mulighet for å styre avgangstid i appen/webportal. Men det skal være mulig å sette avgangstid i Garmin-enheten eller Maps+More appen. Dette fungerer for alle e-Up (selv e-Up produsert før uke 45/2014).
Satsene er lik for e-Up, som det er for e-Golf knyttet e-remote (og de innehar de samme funksjonene). Det som skiller disse to bilene er at e-Golfen også har Guide&Inform (og nyere modeller kommer nå med Security&Service). De nyeste e-Golfene kommer da med 3 av 3 Car-Net-tjenester. 
Disse tjenestene har sine egne satser, og er ikke en del av e-remote. Det er ikke noen som betaler mer opp imot det en får tilbake. Det er kun med GTE-biler det er mindre satser for e-remote, Guide&Inform og Security&Sevice. 
Når det gjelder bruk av Maps+More skal du kunne laste ned appen på mobilen, slik at du får brukt denne tjenesten. Mobilen blir en slags erstatning for Garmin-enheten. Her står det litt informasjon om Maps and More for Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.volkswagen.mapsandmore, og dette er for iphone: https://itunes.apple.com/no/app/maps-more/id1133072715?l=no&mt=8.
Vi takker for din henvendelse og ønsker deg en fin dag!

Vennlig hilsen
Nyima Cham
Kundeservice

Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

sveander

Her er kopi fra appen

Gjør Android-telefonen til et multiverktøy i den nye up!: Med appen Volkswagen maps + more* kan du for eksempel spille av musikk fra Android-telefonen, styre radiofunksjoner, navigere offline med 2D- og 3D-kart og søke etter reisemål og radiostasjoner med håndskriftgjenkjenning. Forbruk, rekkevidde, kjøretider, kilometer, turtall og kjølevæsketemperatur vises på kombiinstrumentet. Du kan også bruke håndskriftgjenkjenning til å søke gjennom telefonboken og musikkfiler. Og Think Blue.Trainer. hjelper deg å kjøre på en økonomisk måte og spare drivstoff, helt enkelt på Android-telefonen din.

Konfigurasjonsassistent:

1. Last ned maps + more.
2. Koble Android-telefonen til bilen via Bluetooth.
3. Start maps + more.
4. Godta brukervilkårene.
5. maps + more prøver å koble seg til bilen. Det vises en kode i appen og i infotainmentsystemet. Bekreft koden.
6. maps + more er nå koblet til bilen og kan brukes.
7. Nå er navigasjonsfunksjonen aktivert, og du kan forlate bilen igjen.
8. Du må ha et kart for å bruke navigasjonsfunksjonen. Kartet kan lastes ned nå. Velg "Navigasjon" i appen for å laste ned kartet. Det anbefales at nedlastingen utføres når du har en WLAN-forbindelse.
9. Last ned og aktiver kartet.
10. Godta sikkerhetsinformasjonen for bruk av navigasjonen.
11. Koble maps + more til bilen minst én gang i løpet av fire uker for å opprettholde navigasjonsfunksjonen.

*maps + more kan bare brukes sammen med radioen Composition Phone i up!
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Terjer

Den Maps + More appen kan ikke kobles til min e-up, registrert i mai 2014. Kun demo mode funker i Maps + More appen.
VW e-up!
MG4

sveander

Det bekrefter min misstanke. Men som dere ser så svar Møller i hytt og pine.
Terjer har du teste Garmin på din E-up . Min har ikke Garmin og de jeg testet på Møller Ryen ga heller ikke noen håp om at det er mulig.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Terjer

Min har Garmin (Navigon) enheten originalt
VW e-up!
MG4

sveander

Skulle du ikke da kunne kople til Garmin fra mobil via bluetooth og bruke maps+more?
Er din Garmin av den sorten som kan tas av dashbordet eller sitter den permanent fast?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Elmo

Sitat fra: Terjer på fredag 02. mars 2018, klokken 21:17
Den Maps + More appen kan ikke kobles til min e-up, registrert i mai 2014. Kun demo mode funker i Maps + More appen.

Er det noen som helst som har klart å koble denne APPen til bilen ?? Jeg har vondt for å tro at denne fungerer til noe som helst jeg :-1: >:(
Min bil er levert desember 2014. Når jeg åpner APPen i bilen får jeg valgene "Bruk bluetooth for å koble . . . ." og "Offline-modus".  "Koble til" går bare tilbake til samme meny. "Offline" går inn i funksjonene. Det meste fungerer naturlig nok ikke i Offline . . . .
MEN . . . hvis jeg velger "Anrop" (telefon) så kan jeg ringe ut med bluetooth/handsfree :o
Har jeg først åpnet APPen i Offline, så klarer ikke jeg å finne noen måte å komme tilbake til innloggingsmenyen (utenom å gå inn i appstyring på telefonene og kill'e APPen da).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

sveander

Har du Garmin Elmo? Hvis ja, kan appen i så fall knyttes til den ?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Elmo

Ja jeg har original Garmin (som vel egentlig er Navigon).
Som sagt, det ser ut som APPen ikke klarer å koble til bluetooht, men allikvel så kan jeg ringe ut med APPens telefonidel. Så telefonen er definitivt tilkoblet bilen via BT  men APPen forstår ikke det.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Model Y

Leste denne tråden og ble litt optimistisk med min 2014 E-up med Garmin.

Men dette: "*maps + more kan bare brukes sammen med radioen Composition Phone i up!" betyr vel at det kun funker i de nye E-up'ene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA