Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dimensjoner og sammenligninger

Startet av daktari, fredag 02. mars 2018, klokken 12:16

« forrige - neste »

Tellus

Blir fortsatt forundret når jeg leser det tallet. Virker liksom 100 liter for mye. Mulig det inkluderes volumet under gulvet i bagasjerommet.

moe696

Her er et klipp fra e-katalogen. 656 liter**
**=fratrekk 18 liter for luftfjæring.


bmw2002

Tipper tallet er med rommet under gulvet siden det er fratrekk for luftfjæring

PKM

Takk for tilbakemeldinger.  Jeg har sett bilen både hos Jaguar og Motorpool og får det ikke helt til å stemme at det er 656 liter bak.  Ja, Det virker nesten 100 liter feil.  Minner meg om X3en jeg hadde tidligere som var på 550 liter. Men mulig det er slik hvis man tar med rom under gulvet. 

Jeg blir bare glad til jeg som har bestilt bilen - at det 656 liter og ikke 530 som jeg trodde da jeg bestilte

S.S

Her er fra autoglog.
Legg merke til hvor lik kupeen er i model S og I-Pace.
Performancetalla rimer ikke helt, men det går vel ikke lenge før vi får uavhengige tester.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Nordlands

Tesla henter kanskje ut høyere effekt i kortere perioder, f.eks. 0-100, de oppgitte verdier er vel målbar effekt (over litt tid) og i tillegg tror jeg de endret til å oppgi alle 0-100 tider inkl. rollout.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Burns

Sitat fra: PKM på mandag 19. mars 2018, klokken 22:14
Bestilt S med masse utstyr. Levering august.

Da med reservert plass i køen, men bestilling av S-modell? Eller uten forhåndsreservasjon?

gjest1

#82
Sitat fra: PKM på mandag 19. mars 2018, klokken 22:14
Takk for tilbakemeldinger.  Jeg har sett bilen både hos Jaguar og Motorpool og får det ikke helt til å stemme at det er 656 liter bak.  Ja, Det virker nesten 100 liter feil.  Minner meg om X3en jeg hadde tidligere som var på 550 liter. Men mulig det er slik hvis man tar med rom under gulvet. 

Jeg blir bare glad til jeg som har bestilt bilen - at det 656 liter og ikke 530 som jeg trodde da jeg bestilte

turfsurf

Sitat fra: Nordlands på tirsdag 20. mars 2018, klokken 10:23
Tesla henter kanskje ut høyere effekt i kortere perioder, f.eks. 0-100, de oppgitte verdier er vel målbar effekt (over litt tid) og i tillegg tror jeg de endret til å oppgi alle 0-100 tider inkl. rollout.
Tesla oppgir akselerasjonstiden med rollout kun for P modellene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Nordlands

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 20. mars 2018, klokken 12:34
Sitat fra: Nordlands på tirsdag 20. mars 2018, klokken 10:23
Tesla henter kanskje ut høyere effekt i kortere perioder, f.eks. 0-100, de oppgitte verdier er vel målbar effekt (over litt tid) og i tillegg tror jeg de endret til å oppgi alle 0-100 tider inkl. rollout.
Tesla oppgir akselerasjonstiden med rollout kun for P modellene.
De gjorde det før performance-oppdateringen i fjor sommer ja, nå står det derimot følgende nederst på siden i deres egen konfigurator for alle modeller:

Akselerasjonstiden er basert på at bilen er innstilt på maksimum batteristrøm og følger  Motor Trend's testprosedyre hvor man trekker fra en fot fra rullende start, som man gjør på en drag strip.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

JorgenM

Sitat fra: Inge__1976 på lørdag 17. mars 2018, klokken 16:17
Denne Hugaas Andersen vier sitt liv til å promotere Tesla (dvs forsvare for seg selv sitt eget kjøp?) på alle disse forumene og det han oppgir tror jeg de færreste ser på som objektive sammenligninger.
Jeg har sett det samme lenge :)

MEN. Andersen er alltid saklig og skriver alltid med respekt. I tillegg virker han svært kunnskapsrik og holder seg til fakta. Jeg liker å lese postene hans, men ser samtidig at han har en tendens til å fremvise fakta slik at det kommer i Tesla's favør.

Helt nøytral hadde Andersen vært konge :)

Ellers følger jeg med på denne delen av forumet for å se om det finnes alternativer til BMW iX3 som jeg foreløpig har blinket meg ut.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Magnus Hansen

Sitat fra: PKM på mandag 19. mars 2018, klokken 22:14
Takk for tilbakemeldinger.  Jeg har sett bilen både hos Jaguar og Motorpool og får det ikke helt til å stemme at det er 656 liter bak.  Ja, Det virker nesten 100 liter feil.  Minner meg om X3en jeg hadde tidligere som var på 550 liter. Men mulig det er slik hvis man tar med rom under gulvet. 

Jeg blir bare glad til jeg som har bestilt bilen - at det 656 liter og ikke 530 som jeg trodde da jeg bestilte

turfsurf

Sitat fra: Nordlands på tirsdag 20. mars 2018, klokken 12:50
De gjorde det før performance-oppdateringen i fjor sommer ja, nå står det derimot følgende nederst på siden i deres egen konfigurator for alle modeller:

Akselerasjonstiden er basert på at bilen er innstilt på maksimum batteristrøm og følger  Motor Trend's testprosedyre hvor man trekker fra en fot fra rullende start, som man gjør på en drag strip.
Gjelder kun performance biler fremdeles. Det er bare de som har knapp for maks batteristrøm.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

PKM

Sitat fra: Burns på tirsdag 20. mars 2018, klokken 11:30
Sitat fra: PKM på mandag 19. mars 2018, klokken 22:14
Bestilt S med masse utstyr. Levering august.

Da med reservert plass i køen, men bestilling av S-modell? Eller uten forhåndsreservasjon?

Jeg hadde plass 48x i reservasjonskø og bestilte 14.03.   Selger var klar på at selv om jeg bestilte S så ville jeg få levering i august.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#89
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 20. mars 2018, klokken 13:23
Sitat fra: PKM på mandag 19. mars 2018, klokken 22:14
Takk for tilbakemeldinger.  Jeg har sett bilen både hos Jaguar og Motorpool og får det ikke helt til å stemme at det er 656 liter bak.  Ja, Det virker nesten 100 liter feil.  Minner meg om X3en jeg hadde tidligere som var på 550 liter. Men mulig det er slik hvis man tar med rom under gulvet. 

Jeg blir bare glad til jeg som har bestilt bilen - at det 656 liter og ikke 530 som jeg trodde da jeg bestilte

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA