Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nereus vinterdekk

Startet av Perper, fredag 02. mars 2018, klokken 09:17

« forrige - neste »

mr.rs4

Flere som har erfaringer med Firemax FM806 vinterdekk?
Har en TMX som jeg trenger nye vinterdekk til.

Har i dag Tesla sine felger med Nokian Hakkaslitta dekk, og forsåvitt fornøyd med de. Men må kjøpe meg en ny felg, og vurdere å bare kjøpe 4stk 20" Khan Turbin 5x120 | 2stk 10,5x20 ET40 + 2stk 9x20 ET35 + 275/45R20 - 255/45R20 piggfrie Firemax FM806 vinterdekk inkl. dekktrykksensorer, til Tesla Model X.

Og bare selge mine gamle dekk/felger.

Derfor håper jeg på noen erfaring før kjøpe knappen slår inn :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Cowboystrekk

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 12. oktober 2019, klokken 08:40
På videoen sier Tesla-Bjørn at Nereus begynner å slippe litt med bakenden i svinger på is, og gir Poor i karakter på is. Men at de ikke slipper plutselig. Noen som har erfaring med is under Nereus? I Stavanger er det stort sett is når vinterdekk behøves. Er det da dumt å kjøpe Nereus for en "lokal-bil"?
Det er flere som ikke er helt fornøyde med Nereus på is. Jeg ville gått for de safe om du skal ha piggfrie: Conti CVC7, Nokian R3, Micheling X-Ice 3 eller Goodyear Ultra Grip Ice 2.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Morten M.

Kjøp vinterdekk etter landsdel og tester, ikke bare les broom sin overskrift og kjøp testvinner: https://www.tv2.no/broom/10891871/

Testvinner VC7 har en svakhet:  Størst problemer har dekket på våt vei. Det vannplaner tidligst av alle dekkene i testen.

Kort sagt, bor du på vestlandet og kjører mest i regn og slaps så er det helt andre dekk som er bedre.
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA