Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyheter om EQC

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), fredag 02. mars 2018, klokken 08:51

« forrige - neste »

Trond.m

#285
Sitat fra: Butare på onsdag 04. september 2019, klokken 09:07
Samme her. Er kanskje noe forhandler greier der bare de i nettet deres får tilgang.
Jeg får også det samme problemet når jeg går inn i appen «Min bil».
Men linken jeg fikk i SMS fra BOS virker https/boscomm.page.link/xxxx virker (xxxx er personlig kode ser det ut til)

Sjekk om dere har fått SMS fra BOSteen.

Det kommer ny SMS når bilen endrer status fra i 1:bestilling, 2:i produksjon, 3: på vei til deg 4: ankommet.  Er foreløpig på 2, men håper jeg snart får se 3  ;)

ToWalkOrDrive

Nyhet og nyhet fru Blom, men her vises det i hvert fall at det lages EQC. Ser ganske impondrende ut...særlig når de barr skrur på batteriet på undersiden...
https://youtu.be/WBFoWolqFlQ
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

"lavere, lengre og vesentlig mer rommelig enn dagens modell"...

Ja lavere blir sikkert en slager.......

hemi

Er ikke gøy før de gjør den til RWD only og så lite hengervekt at du ikke får flytta en tom henger.

4Matic Fanatic

Sitat fra: hELgenen på torsdag 23. juli 2020, klokken 12:44
Ja lavere blir sikkert en slager.......
Det kommer vel an på hva kjøperen verdsetter?
Jeg vil heller ha en lav bil med SUV-egenskaper enn en høy bil med personbilegenskaper - oh, well..  ;)

hemi

Kan også ofre litt høyde om jeg får 4x4 og 3500kg henger (suv egenskaper)

torlie

Sitat fra: daktari på torsdag 23. juli 2020, klokken 11:00
Ny modell allerede i 2022?
https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53744

"The prototype is longer than the current EQC and slightly wider, while the sloping roof toward the rear gives it a more athletic stance.

It is expected that the car will be available with a range of electric powertrains and batteries that will gift with either two-wheel-drive or AWD, and the range should increase considerably thanks to the improvement in battery technology.

Despite the increase in size and bigger batteries, the second EQC should have a lower weight thanks to the dedicated EV platform, which will make its appearance on the EQS and EQE first.

Expect the Mercedes-Benz EQC II to be unveiled in late 2021 or early 2022, by which time the EQ lineup will almost be completed."


2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: torlie på torsdag 23. juli 2020, klokken 13:15
Sitat fra: daktari på torsdag 23. juli 2020, klokken 11:00
Ny modell allerede i 2022?
https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53744

"The prototype is longer than the current EQC and slightly wider, while the sloping roof toward the rear gives it a more athletic stance.

It is expected that the car will be available with a range of electric powertrains and batteries that will gift with either two-wheel-drive or AWD, and the range should increase considerably thanks to the improvement in battery technology.

Despite the increase in size and bigger batteries, the second EQC should have a lower weight thanks to the dedicated EV platform, which will make its appearance on the EQS and EQE first.

Expect the Mercedes-Benz EQC II to be unveiled in late 2021 or early 2022, by which time the EQ lineup will almost be completed."

Eller så er det kommende EQE SUV...
https://mercedesblog.com/mercedes-eqe-eq-gle-based-suv-coming-in-2022/
De samme spionbildene som ble presentert for å være EQC andre gen blir også presentert som EQE SUV
https://www.carscoops.com/2020/07/2022-mercedes-eqe-suv-shows-off-its-high-tech-interior-for-the-first-time/

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 27. juli 2020, klokken 09:44
Sitat fra: torlie på torsdag 23. juli 2020, klokken 13:15
Sitat fra: daktari på torsdag 23. juli 2020, klokken 11:00
Ny modell allerede i 2022?
https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53744

"The prototype is longer than the current EQC and slightly wider, while the sloping roof toward the rear gives it a more athletic stance.

It is expected that the car will be available with a range of electric powertrains and batteries that will gift with either two-wheel-drive or AWD, and the range should increase considerably thanks to the improvement in battery technology.

Despite the increase in size and bigger batteries, the second EQC should have a lower weight thanks to the dedicated EV platform, which will make its appearance on the EQS and EQE first.

Expect the Mercedes-Benz EQC II to be unveiled in late 2021 or early 2022, by which time the EQ lineup will almost be completed."

Eller så er det kommende EQE SUV...
https://mercedesblog.com/mercedes-eqe-eq-gle-based-suv-coming-in-2022/
De samme spionbildene som ble presentert for å være EQC andre gen blir også presentert som EQE SUV
https://www.carscoops.com/2020/07/2022-mercedes-eqe-suv-shows-off-its-high-tech-interior-for-the-first-time/

Dersom dette blir prisene tipper jeg det blir langt og lenge mellom hver gang de med størst batteri selges... Men kan jo være Mercedes endrer prisene dersom markedet ellers kommer med nye batterier....men dette skal vel være luksus-riking-bil....

• EQE: Rear-wheel drive, 60 kWh battery, 140, 200 or 250 kW power units, priced from around 65,000 euros, range 400 kilometers, 0-100 km / h in about 4.5 seconds.
• EQE Power: all-wheel drive, 80 kWh battery, combined power 340 or 390 kW, price from around 90,000 euros, range 500 kilometers, 0-100 km / h from about 3.9 seconds.
• EQE Power plus: all-wheel drive, 95 kWh battery, combined power 480 kW, price about 120,000 euros, range 600 kilometers, 0-100 km / h in about three seconds.
• EQE AMG: all-wheel drive, 110 kWh battery, combined power 640 kW, price about 150,000 euros, range 650 kilometers, 0-100 km / h in about 2.7 seconds.
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 27. juli 2020, klokken 10:40
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 27. juli 2020, klokken 09:44
Sitat fra: torlie på torsdag 23. juli 2020, klokken 13:15
Sitat fra: daktari på torsdag 23. juli 2020, klokken 11:00
Ny modell allerede i 2022?
https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53744

"The prototype is longer than the current EQC and slightly wider, while the sloping roof toward the rear gives it a more athletic stance.

It is expected that the car will be available with a range of electric powertrains and batteries that will gift with either two-wheel-drive or AWD, and the range should increase considerably thanks to the improvement in battery technology.

Despite the increase in size and bigger batteries, the second EQC should have a lower weight thanks to the dedicated EV platform, which will make its appearance on the EQS and EQE first.

Expect the Mercedes-Benz EQC II to be unveiled in late 2021 or early 2022, by which time the EQ lineup will almost be completed."

Eller så er det kommende EQE SUV...
https://mercedesblog.com/mercedes-eqe-eq-gle-based-suv-coming-in-2022/
De samme spionbildene som ble presentert for å være EQC andre gen blir også presentert som EQE SUV
https://www.carscoops.com/2020/07/2022-mercedes-eqe-suv-shows-off-its-high-tech-interior-for-the-first-time/

Dersom dette blir prisene tipper jeg det blir langt og lenge mellom hver gang de med størst batteri selges... Men kan jo være Mercedes endrer prisene dersom markedet ellers kommer med nye batterier....men dette skal vel være luksus-riking-bil....

• EQE: Rear-wheel drive, 60 kWh battery, 140, 200 or 250 kW power units, priced from around 65,000 euros, range 400 kilometers, 0-100 km / h in about 4.5 seconds.
• EQE Power: all-wheel drive, 80 kWh battery, combined power 340 or 390 kW, price from around 90,000 euros, range 500 kilometers, 0-100 km / h from about 3.9 seconds.
• EQE Power plus: all-wheel drive, 95 kWh battery, combined power 480 kW, price about 120,000 euros, range 600 kilometers, 0-100 km / h in about three seconds.
• EQE AMG: all-wheel drive, 110 kWh battery, combined power 640 kW, price about 150,000 euros, range 650 kilometers, 0-100 km / h in about 2.7 seconds.
Tror du ikke dette er gjetting inkl. mva.? Men fortsatt mye.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 27. juli 2020, klokken 10:40

• EQE Power: all-wheel drive, 80 kWh battery, combined power 340 or 390 kW, price from around 90,000 euros, range 500 kilometers, 0-100 km / h from about 3.9 seconds.
Imponert om de klarer 50 mil WLTP med 80kWh batteri. Morsomt og at den skal veie mindre enn EQC som er en vesentlig mindre bil. Veldig interessant bil om den kommer til Norge før 25% MVA
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA