Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyheter om EQC

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), fredag 02. mars 2018, klokken 08:51

« forrige - neste »

Trond.m

#270
Sitat fra: knut.aulie på søndag 01. september 2019, klokken 22:11
Sitat fra: TM på søndag 01. september 2019, klokken 21:49
Biltracker.bos.no sier at min er i produksjon, så jeg håper det stemmer.
Hadde ikke du ombestemt deg og skulle ha Audi E-tron 50 isteden ?
OT..men nei..den beslutningen er ikke tatt. Vanskelig dilemma når forutsetningene endrer seg etter at jeg bestilte..bytte bakkeklaring og lavere pris mot redusert rekkevidde ?? Dessuten liker jeg EQC bedre og denne tråden bør helst handle om nyheter om EQC, ikke TM  ;)

Counterpointer

Det hadde vært en nyhet om EQC om du hadde droppet den. Det er en nyhet om EQC

mathis

Regner med flere har fått epost fra Mercedes? N24 sier også at de kommer ut med testresultater på forbruk/batteri de neste dagene :)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Counterpointer

Sitat fra: mathis på tirsdag 03. september 2019, klokken 21:12
Regner med flere har fått epost fra Mercedes? N24 sier også at de kommer ut med testresultater på forbruk/batteri de neste dagene :)
Både epost og telefon. Min selger følger godt opp.

BOS Lillestrøm/Lørenskog får en 1886 demobil til uka.

Elmo

Sitat fra: TM på søndag 01. september 2019, klokken 21:49
Biltracker.bos.no sier at min er i produksjon,
Hvordan kommer du inn på Biltracker ??  - og ikke bare denne som går og snurrer for ever ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Butare

Samme her. Er kanskje noe forhandler greier der bare de i nettet deres får tilgang.

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Trond.m

Sitat fra: boppus på onsdag 04. september 2019, klokken 12:30
Kollisjonstestet
https://www.dn.no/motor/kollisjonstest/euro-ncap/mercedes/sa-trygg-er-elbilen-fra-mercedes/2-1-665826
Det var imponerende resultater. Det ser ut over som den jevnt over gir bedre beskyttelse enn e-tron, selv om begge får 5 stjerner.

teslanor

Har kønr. på 500 tallet (så ikke blant "de gylne 200"!) og skrevet kontrakt innen "fristen" i vår/sommer. Men ikke spesielt god oppfølging av forhandler. Ikke hørt fra selger siden kontraktsinngåelse.... Andre her som har samme eller andre erfaringer med Andresen Bil?

mathis

Jeg har signert avtale via Andresen i Ski. Det er samme som deg? Mtp oppfølging kan jeg ikke si det har vært dårlig. Fikk prøvekjørt tidligere i sommer. Som den første da de fikk demobil på besøk i type ett døgn. Men bortsett fra det har det jo ikke vært så mye mer info. Jeg tok kontakt for ikke så lenge siden for å høre om når de fikk inn demobil for en mer omfattende prøvekjøring utover de 15 min vi fikk før sommeren. Da svarte de med at demobilen deres ikke var på plass før slutten av september og at de ville ta kontakt. Jeg er langt bak i rekken sammenlignet med ditt nr :)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Trond.m

Jeg ser ikke helt hva man kan forvente av kontakt fra forhandler ETTER at kontrakt har blitt skrevet. Normalt hører man da ingen ting før bilen nærmer seg levering, eller det er forsinkelser i forhold til estimert levering. På den måten er vel ingen informasjon gode nyheter.
Jeg synes det mest naturlige i denne fasen at kunden selv tar kontakt for å få stille spørsmål eller be om prøvekjøring. Det er da bare en telefon eller epost som skal til og da regner jeg med at man får tilbakemelding. Hører man ikke noe da så er det dårlig service.

mathis

Enig der. Jeg har fått raskt svar de gangene jeg har tatt kontakt
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

teslanor

For så vidt enig at det ligger litt på u.t. å ta kontakt. Men fikk av ulike grunner ikke prøvekjørt bil i de tilmålte 15 minuttene her før sommeren, så hadde vel regnet med at forhandler ville ta kontakt i ettertid for bl.a. å avtale nærmere om neste mulighet for prøvekjøring mv. Som jo virker å være nå i slutten av denne mnd.

mathis

De tar nok kontakt når de har fått inn bilen
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Butare


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA