Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyheter om EQC

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), fredag 02. mars 2018, klokken 08:51

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Jeg tar alt Broom skriver med en stor klype salt..

Butare

Nå ryktes det at prisene ikke blir klare før godt ut i mai. Er begynt å se på andre modeller nå.

Vedkaris

Sitat fra: Butare på onsdag 24. april 2019, klokken 11:53
Nå ryktes det at prisene ikke blir klare før godt ut i mai. Er begynt å se på andre modeller nå.

Kilde?

Butare

Det er "fugler som kvitrer" i følge Facebook siden til EQC. Så da er det vel noen som kjenner noen.

chargedup

Noen andre her som har fått e-post om at Star Autoco ikke får lov til å selge EQ?
Fikk en e-post om at min reservasjon ble flyttet til BOS Lørenskog fordi Star Autoco ikke skulle selge EQ, men at jeg kunne ta kontakt for å endre til BOS andre steder eller Erik Arnesen.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Zuexi

Sitat fra: chargedup på fredag 26. april 2019, klokken 15:40
Noen andre her som har fått e-post om at Star Autoco ikke får lov til å selge EQ?
Fikk en e-post om at min reservasjon ble flyttet til BOS Lørenskog fordi Star Autoco ikke skulle selge EQ, men at jeg kunne ta kontakt for å endre til BOS andre steder eller Erik Arnesen.
Nei, men Star Autoco og BOS er "bitre fiender", så sikkert BOS som vil generere kjøp til egne kanaler.

https://www.dn.no/motor/bertel-o-steen/star-autoco/nordic-bil/star-autoco-tapte-mot-bertel-o-steen/2-1-507622

batterimannen

WLTP rekkevidde på 417 km og fremvisning og prøvekjøring for journalister i Norge:
https://www.tek.no/artikler/mercedes-har-lagt-provekjoringen-av-nye-eqc-til-norge/464231
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Stikkkontakt

Flere kilder i Tyskland hevder at det er meget sannsynlig at MB vil prise inn EQC til å få elbil-subsidier i Tyskland.
Det betyr at startpris blir under 60.000 euro netto.
Tør vi anta norsk pris på 599.900?

hemi

Jeg har slutta glede meg, enn så lenge vaporware. blir vel som taycan 2020, der det skulle vært 2019, kanskje 2021..?

gikk jo 6 til 9? mnd fra e-tron priser kom til biler kom

Mr Oizo

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 03. mai 2019, klokken 16:19
Flere kilder i Tyskland hevder at det er meget sannsynlig at MB vil prise inn EQC til å få elbil-subsidier i Tyskland.
Det betyr at startpris blir under 60.000 euro netto.
Tør vi anta norsk pris på 599.900?
Vel, det skal jo gjennom BOS systemet....
Tør de sette startpris på 699?
Mange trofaste kunder som kjøper uansett, og høyere pris gir jo mer eksklusivitet.

daktari

Jeg tror den blir billigere enn både e-tron og I-pace. Mindre batteri tilsier det. Usikker på om det kommer en ribbet versjon også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på fredag 03. mai 2019, klokken 17:37
Jeg tror den blir billigere enn både e-tron og I-pace. Mindre batteri tilsier det. Usikker på om det kommer en ribbet versjon også.

Den kommer ihvertfall uten luft.
Spørs om den europeiske utgaven blir ribbet for at tyskerne skal få den under grensa.
1886 Edition starter nok på godt over 800

Counterpointer

Har EQC oppe for vurdering som konebil, men det blir kun hvis den får en gunstig pris.
Hvis ikke venter Polestar 2, Audi Etron Q4 eller helst Vizzion E (eller nå hvordan en skriver Skoda sin), eventuelt Y om den kommer tidligere. Så Mercedes må tenke på prising.

Likte dårlig tvangsflyttingen fra Star til BOS, men følger de trenden med prispåslag og utsettelser så blir det spikeren i den kista også.

Taycan er jo en tragedie blitt for min del, der kommer jeg nok til å trekke depositumet dårlig info og 1,6 mill i startpris er ikke for meg. Burde vel ikke bli så overrasket om Mercedes også følger denne linja. De har jo tydeligvis satset mye på 220 diesel..........

Zuexi

Synes det er lite som tilsier at BOS kommer til å prise EQC "gunstig" når man ser hvor godt de har tatt seg betalt for e-Niro, e-Soul og DS 3 E-tense bl.a.

MB har jo allerede varslet forsinkelser i produksjon pga batterimangel, så BOS kommer nok til å skivse hver minste krone de kan ut av det antallet de får tak i. Sier jo også sitt når de ikke lar Star Autoco ta del i EQC salget.

Magnus Hansen

Mercedes er vel en av produsentene som ligger litt dårlig an i forhold EU reglene neste år. Så de vil vel heller selge biler neste år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA