Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyheter om EQC

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), fredag 02. mars 2018, klokken 08:51

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. april 2019, klokken 08:32
EQC kunne fylt denne til rett pris, men muligens må en heller se på MG, Ssangyoung, eller Vision iV/Roomzz
Det regner oppover før BOS selger EQC under 600 tusen.

Svolar

Bmw ix3 høres ut som den komplette compliancecar. Da mister en jo mye av fordelen med el bil.

Enig med at BOS kommer til legge lista høyt. Tipper det blir som Audi prismessig og at den dermed blir en flopp. Bos har nesten ikke solgt merc ifjor og nå skal det "endelig" bli bos sin tur til å melke null moms markedet. Trodde de...

Hadde glc plugin hybrid. Aldri mer. Så mye tull med elektronikk og infotainment. Bilen var 100%. Men tydlig at de bare kjøper noe hyllevare


Sent from my iPhone using Tapatalk

Butare

Blir prisen for høy er jeg borte fra merket med en gang. Jeg vil ha en godt spekket bil. Blir grunnprisen for høy, er dette ikke en bil for meg. All erfaring tilsier at Mercedes prislegger tilleggsvalgene sine høyt. Men jeg avventer til etter påske. Kommer prisene den 24.4., har jeg krigsråd med fruen samme dag. Kjenner jeg henner rett, vil hun insistere på at vi ikke velger den dyreste....

Counterpointer

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 15. april 2019, klokken 12:57
Det regner oppover før BOS selger EQC under 600 tusen.
Her i landet kan vel regn komme fra alle retninger

Men at BOS vil ha penger er nok temmelig sikkert. Problemet deres er bare at ligger prisen for høyt så går folk til konkurrentene. Akkurat nå så er det både tysk og engelsk alternativ til den amerikanske som har vært lenge, og der kommer det også en nY......

4Matic Fanatic

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 16. april 2019, klokken 00:40
... Akkurat nå så er det både tysk og engelsk alternativ til den amerikanske som har vært lenge, og der kommer det også en nY......
Jeg er helt enig i at EQC teknisk sett burde være lavere priset enn I-Pace og eTron, men samtidig er det en Mercedes-Benz og derfor tror jeg ikkeno på at det faktisk skjer.  Amerikanske biler som ikke kan kjøpes er ikke konkurrenter så de utgår uansett fra regnestykket her.

Tellus

Hvis det er slik at GLC får mindre batteri og kanskje er noe mindre enn konkurrentene så tipper jeg de posisjonerer seg litt under i pris. Kanskje startpris ca 600K for entry modellen. At det er en MB spiller vel ingen rolle. MB, Audi og Jaguar (og BMW) konkurrerer i samme segment og har vel stort sett sammenlignbare priser.

daktari

Det er litt snålt å kalle EQC "helt ny bil" når de er åpne på at den bygges på samme plattform som GLC, faktisk på samme produksjonslinja. Halvveis ny ville jeg sagt...
Men hvis prisen blir rett og man ikke har 3 barn kan den bli ok. Hakket mer praktisk enn I-pace. Spesielt spennende med effektiviten. 
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Butare på lørdag 13. april 2019, klokken 20:34
Vel, dette bestrider Mercedes i flere artikler uten at jeg orker lete etter dem. Anyways, mye av fordelen med EQC er nå at vi kan regne med å slippe de problene som Tesla sliter med. Når man leser facebook gruppene skulle man tro at bilene er skrudd sammen i fylla.
Tja, ikke alt er perfekt i MB-land heller.
https://youtu.be/wx8oPCkciwI

Noen som husker de MBene fra ca år 2000ish som rustet så sinnsykt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Er der noen som har fått bekreftet når de skal åpne for bestilling ?
Mener å ha hørt i slutten av april, men det er vel ikke offisielt bekreftet ?

Counterpointer

Sitat fra: daktari på onsdag 17. april 2019, klokken 09:48
Sitat fra: Butare på lørdag 13. april 2019, klokken 20:34
Vel, dette bestrider Mercedes i flere artikler uten at jeg orker lete etter dem. Anyways, mye av fordelen med EQC er nå at vi kan regne med å slippe de problene som Tesla sliter med. Når man leser facebook gruppene skulle man tro at bilene er skrudd sammen i fylla.
Tja, ikke alt er perfekt i MB-land heller.

Noen som husker de MBene fra ca år 2000ish som rustet så sinnsykt.
+ at de måtte kalle tilbake noen 10 tusner av S klasse på grunn av alvorlige bremsefeil.

Men det er ikke mye rusk i lakken, ujusterte dører eller ulike panelåpninger

Det var foresten E- klasse fra 2000 som rustet så veldig, på 1990 tallet var den anerkjent som verdens beste bil og «overenginered».

Det er ikke lett å sette almene standarder.

4Matic Fanatic

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 17. april 2019, klokken 18:05
...Det var foresten E- klasse fra 2000 som rustet så veldig, på 1990 tallet var den anerkjent som verdens beste bil og «overenginered».
Well, det er nå ingen regel uten unntak, min 2000-modell er gått 390.000km og det er ikke mye rust å finne der. Har bytta forskjermene men thats it.

Trond.m

#206
Nyhetsbrev 17.4.2019

Priser kommer mao før 15.5.2019. WLTP inntil 417 km. Jeg går ut fra at dette gjelder blandet kjøring der e-Tron har 411 km med 19 tom. Da må forbruket være vesentlig lavere siden EQC har mindre batteri.

På New York Auto Show har Mercedes-Benz nettopp avduket en spesialmodell av EQC kalt Edition 1886, og med det kan vi nå bekrefte at den offisielle rekkevidden etter den nye og mer realistiske målemetoden WLTP er inntil 417 kilometer.

Salgsstart

Som tidligere annonsert åpner vi for bestilling av EQC i første halvdel av andre kvartal. Da vil også bilpris, ekstrautstyr og pakkeløsninger være tilgjengelig.

På samme tid vil våre forhandlere starte prosessen med å kontakte alle reservasjonsholdere, i henhold til kønummer. Dette vil skje puljevis for å sikre kvaliteten i vår oppfølging. Ingen trenger derfor å bli bekymret om de ikke blir kontaktet i første runde, din plass i køen påvirkes ikke av dette.

Trond.m

#207
Frykter at det er Edition 1886 som vil bli First Edition i Europa også. Det står nemlig at den bare leveres i sølv metallic. Har generelt ikke så mye imot fargen, men jeg synes ikke EQC kler den så godt. Det er et eller annet med grillen som blir altfor dominerende når den står i kontrast til en lys farge. Tror bilen vil se penere ut i «farge» mørk grå eller sort metallic

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 17. april 2019, klokken 18:05
Det var foresten E- klasse fra 2000 som rustet så veldig, på 1990 tallet var den anerkjent som verdens beste bil og «overenginered»..
Tar dette fra hukommelsen, men ble ikke rustmodellen lansert i 98?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på torsdag 18. april 2019, klokken 08:44
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 17. april 2019, klokken 18:05
Det var foresten E- klasse fra 2000 som rustet så veldig, på 1990 tallet var den anerkjent som verdens beste bil og «overenginered»..
Tar dette fra hukommelsen, men ble ikke rustmodellen lansert i 98?
2002-2009 mod

https://www.dagbladet.no/tema/sjekk-dette-for-du-kjoper-brukt-e-klasse/63711670

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA