Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyheter om EQC

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), fredag 02. mars 2018, klokken 08:51

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: TM på torsdag 18. april 2019, klokken 02:31
Frykter at det er Edition 1886 som vil bli First Edition i Europa også. Det står nemlig at den bare leveres i sølv metallic. Har generelt ikke så mye imot fargen, men jeg synes ikke EQC kler den så godt. Det er et eller annet med grillen som blir altfor dominerende når den står i kontrast til en lys farge. Tror bilen vil se penere ut i «farge» mørk grå eller sort metallic
Folie er jo en løsning, som har både fordeler og ulemper.
Ser ofte litt rart ut med biler som er foliert mørke når de er originalt lyse. Da ser en det i døråpninger ol.
Men lakken blir jo godt beskyttet og utvalget av finish er stort.

Trond.m

#211
Foliering er ikke aktuelt for meg. Nesten alle pressebilder av ECQ er av biler i sølv, men vi får håpe BOS har overbevist fabrikken om at norske kunder foretrekker grå og sorte biler. De hadde jo også utstilt en sort bil i Oslo. Det er selvfølgelig mulig å velge egenspec, men da det er vel ikke er så stor fordel med tidlig reservasjonsnummer.

4Matic Fanatic

Sitat fra: turfsurf på torsdag 18. april 2019, klokken 08:44
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 17. april 2019, klokken 18:05
Det var foresten E- klasse fra 2000 som rustet så veldig, på 1990 tallet var den anerkjent som verdens beste bil og «overenginered»..
Tar dette fra hukommelsen, men ble ikke rustmodellen lansert i 98?
Hvis vi skal prate W210 tok denne over for W124 i 1996, stasjonsvognen et år etterpå. Deretter kom W211 fra 2003-modell, naturligvis ruster denne som alle andre biler av stål, men ikke som de første 210-årgangene,.
Uansett ingenting å diskutere her...   Er enig i at EQC ikke kler sølv metallic med den svarte grillen..

Trond.m

#213
Ser at offisiell rekkevidde i følge pressemeldingen er 445-471 km NEDC.
Da vet jeg ikke helt om jeg tror på 417 km WLTP ved blandet kjøring (WLTP er da 89 % av NEDC
Sammenlikner vi med Nissan Leaf 2 med 378 km NEDC og 270 km WLTP blandet kjøring så er WLTP er 71 % av NEDC.
BMW i3 har WLTP rekkevidde på 75 % av NEDC.

Så det er grunn til å ta 417 km WLTP med en stor klype salt. Vi vet fra tester at Jaguar har fått en WLTP rekkevidde som er helt umulig å oppnå i praksis. Tror dessverre vi vil se det samme med EQC, men den vil forhåpentligvis ikke være så overdrevet som Jaguar sin rekkevidde.

Tellus

Slettes ikke umulig å oppnå 470 km med en entry I-Pace under WLTP betingelser. Varm norsk sommer, AC av og hold deg for det meste på typisk norsk landevei 60-80 km/t.


Kanutten

Sitat fra: Tellus på torsdag 18. april 2019, klokken 20:13
Slettes ikke umulig å oppnå 470 km med en entry I-Pace under WLTP betingelser. Varm norsk sommer, AC av og hold deg for det meste på typisk norsk landevei 60-80 km/t.

Tror du har vært spesielt heldig med din :) Rekkevidden på min er en vits i forhold til de 470km WLTP Jaguar oppgir at den skal kunne gå. (Det er dog det eneste negative jeg har å si om bilen).

Trond.m

#216
Sitat fra: Tellus på torsdag 18. april 2019, klokken 20:13
Slettes ikke umulig å oppnå 470 km med en entry I-Pace under WLTP betingelser. Varm norsk sommer, AC av og hold deg for det meste på typisk norsk landevei 60-80 km/t.
Ja, med det er sikkert mulig, men i følge testen til TV2 var det Ipace som var lengst unna teroretisk oppgitt rekkevidde. Å slå av AC om sommeren for å klare oppgitt rekkevidde er langt unna normal bruk.

https://www.tv2.no/a/9988910/

Hensikten var ikke å snakke ned Jaguar, men gi eksempler på at flere oppgir urealistiske WLTP verdier, mens andre oppgir verdier man lett oppnår ved normal kjøring (med AC)

Stikkkontakt

Sitat fra: Kanutten på torsdag 18. april 2019, klokken 20:21
Sitat fra: Tellus på torsdag 18. april 2019, klokken 20:13
Slettes ikke umulig å oppnå 470 km med en entry I-Pace under WLTP betingelser. Varm norsk sommer, AC av og hold deg for det meste på typisk norsk landevei 60-80 km/t.

Tror du har vært spesielt heldig med din :) Rekkevidden på min er en vits i forhold til de 470km WLTP Jaguar oppgir at den skal kunne gå. (Det er dog det eneste negative jeg har å si om bilen).

Har du 18" sommerdekk?

Kanutten

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 18. april 2019, klokken 20:34
Har du 18" sommerdekk?

Nei, jeg har 20", men det stjeler neppe 45% av rekkevidden :)

Stikkkontakt

Sitat fra: Kanutten på torsdag 18. april 2019, klokken 20:36
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 18. april 2019, klokken 20:34
Har du 18" sommerdekk?

Nei, jeg har 20", men det stjeler neppe 45% av rekkevidden :)

Så du er nede på 250 km rekkevidde under kombinert kjøring?
Jeg ligger på ca 400 på vestlandslangkjøring med 20" i comfort mode ved 0-5 grader. Litt kortere med 22".

Trond.m

La oss konsentrere oss om EQC nå  :)

Trond.m

Ser at denne spesialmodellen i sølv også har Burmester anlegg. Håper virkelig at importøren har fått tilgang til en annen «First edition», så jeg slipper å kaste bort penger på det. 1886 Edition har heller ikke hengerfeste, og uten det er den uaktuell som First edition i Norge.

Noen som vet om det blir utsvingbart hengerfeste og ikke avtagbart som på e-tron ?

Electric cars in Norway

Har denne nyheten vært nevnt her inne? 5 dager gammel fra broom.no

https://www.tv2.no/broom/10503127/

Dette lover godt og jeg håper MB leverer fremover.

4Matic Fanatic

Det var vel ikke akkurat nyheter der, EQA er snart 2 år siden konseptet ble vist.. V-klassen var vist tidligere i vinter.

Trond.m

Når journalisten omtaler B klasse Electric som en suksess tar jeg det han skriver med en stor klype salt

«Mercedes var tidlig ute og hadde jo stor suksess med den elektriske B-klassen som solgte veldig bra her hjemme»

Det er vel ingen tvil om at salget av B-klasse Electric var langt under det de forventet grunnet høy pris og dårlig funksjonalitet. Vi får håpe Mercedes har lært noe siden den gangen. Men jeg frykter dårligere rekkevidde enn e-tron, og høy pris. Da blir det ikke «Das beste oder nicht» denne gangen heller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA