Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruke Teslaen som «powerwall»

Startet av Elbil fundamentalist, tirsdag 27. februar 2018, klokken 16:43

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

Nissan sin e-NV200 kan brukes to veier. Både lade og levere strøm til huset. Nå med NVE sin (tragiske) effekttariff på dørstokken kunne det vært veldig bra om Teslaen kunne avhjelpe peak hours i huset, som en god måte å tilpasse oss.

Om Teslaen skal være Powerwall, vil det selvsagt undergrave produktet powerwall litt ihvertfall. Men egentlig vil en liten powerwall i huset kombinert med det store Teslabatteriet utfylle hverandre iom at det er ikke alltid Teslaen er tilkoblet huset når strømmen blir dyrest.

Er det noen som har hørt eller satt seg inn i dette?
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Vhagar

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

georglu

Første svar på søket "tesla v2g":

https://cleantechnica.com/2017/08/18/european-vehicle-grid-plan-pays-off-electric-car-owners-extends-battery-life/

SitatA year ago, JB Straubel, co-founder and chief technology officer (CTO) at Tesla — and a fellow who knows a thing of two about batteries — told a gathering of people that he and Tesla have looked at V2G technology repeatedly and decided it doesn't work financially.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

krl

Det er mest sannsynlig en dårlig idé å kjøre v2g hvis du ser på variasjonen i strømpris, antall sykler batteriet tåler og prisen på batteriet.

Men det kan kanskje ha noe for seg med tanke på forsyningssikkerhet..

Elbil fundamentalist

Det er vel finansielt det skorter mest, lade gratis på SC for så tømme batteriet inn huset. Elon vil vel ikke sponse det. Kan vel utløse en mengde ladesykluser som utfordrer batterigarantien.

Alternativt kunne det koste penger å lade inn strøm over teslakonto. Det hadde vært bra om man fikk til noe her. Da kunne elbilene bli elnettet beste venn, og fått omvendt en del motargumenter for elbilutbredelse.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA