Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Huseiernes Landsforbund: Stopp NVEs forslag til endringer i nettariffene

Startet av TB, mandag 26. februar 2018, klokken 21:58

« forrige - neste »

TB

SitatHuseierne har slått seg sammen med Forbrukerrådet, Bellona, Nelfo, Elektroforeningen og Boligprodusentenes Forening for å få stoppet forslaget. Våre innspill til NVEs forskriftshøring er nå levert inn.
https://www.huseierne.no/nyheter/stopp-nves-forslag-til-endringer-i-nettariffene/
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Ingeniøren

Høres fornuftig ut å stoppe dette, da det ikke er lett å vite hvor kald neste vinter blir. På den annen side har vi da brukt milliarder på nye strømmålere til ingen nytte...

Tror ikke folk er klare for et slikt system. Vi oppfordres til å shoppe strøm, som er rimelig mye enklere enn å estimere hva du vil bruke neste år, men det er ikke så mye å tjene når 2/3 av strømregninge er nettleie med alle avgiften som er lagt på denne biten. For øvrig er jeg glad jeg valgte fastpris - spotpris er bare lureri.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

arthur

For meg utgjør nettleien nokså nøyaktig halvparten, 50%, av den totale regningen og har valgt spotpris i mange år hvilket har lønt seg;

https://www.smartepenger.no/boligokonomi/481-hva-slags-stromavtale-skal-du-velge

Ser frem til den dagen det blir differensiert pris avhengig av tidspunkt for bruken for regner da med å spare betydelig på det. Har en slik ordning på bolig i utlandet og klarer der å bruke cirka 50% av forbruket på de tider av døgnet når strømmen er klart billigere, handler om planlegging og litt struktur.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

KjellG

Så langt jeg forstår er det ikke snakk om den gamle H3 tariffen der en betalte en høyere kwh- pris mens en trakk overforbruk, men «effektfastprispåslag» som løper alle dager i mnd. Påslaget bestemmes av «snittet av de 3 sterkest belastede timene pr mnd».

Dette effekprispåslaget kom kanskje litt uklart frem i artikkelen det vises til.

H3 hadde kanskje noe for seg og var enkel å forstå og mange fagfolk stusset da den bortfalt. Dette effektfastprispåslaget ligger som ei gjedde i sivet.

ladov

Det forslaget er jo skreddersydd for å flå elbileiere. Det hjelper oss ikke å være 'hensynsfulle' og lade om natta heller. :(
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

geear

Tragisk måte å beregne forbruk på, det vil til og med slå negativt ut for de som har solcelleanlegg og er plusskunder om dagen... de vil allikevel få smell lik største forbruket på kvelden eller morgenen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA