Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Presentasjon av Kona

Startet av Trond.m, mandag 26. februar 2018, klokken 19:23

« forrige - neste »

Trond.m

Ikke lenge igjen nå  :)

Kjære KONA-interessent,

Tirsdag 27.02.2018 er det endelig duket for premieren til helt nye Hyundai KONA electric under en digital presseseanse for europeiske journalister.

Fra klokken 11.00 vil også du kunne oppleve den digitale lanseringen ved å klikke deg inn på www.kona.no.

Allerede under Geneva Motor Show neste uke vil bilen vises fysisk. Vi i Hyundai Motor Norway er selvfølgelig til stede i Geneve, og vil gjerne benytte muligheten til å besvare spørsmål du som interessent måtte ha. Spørsmål kan du sende til oss på kona@hyundai.no.
Du kan også lese flere detaljer om bilen på www.kona.no/faq.

Videre kan du følge oss på Facebook, Instagram og på våre hjemmesider for oppdateringer fra Geneve.

Priser

Vi vet naturligvis at alle våre interessenter venter i spenning på prisene på KONA electric. Vi har fått bekreftet fra Hyundai Motor Europe at dette ikke blir klart før Geneva Motor Show, da forhandlingene fortsatt går på høygir. Vi forventer imidlertid at en løsning snart er på plass, og at vi vil kunne presentere priser på helt nye KONA electric innen kort tid.

Når prisene er sluppet vil vi åpne den eksklusive muligheten for endelige bestillinger for alle som har meldt interesse for KONA electric. Mer informasjon rundt dette følger når det åpnes for bestillinger.

I mellomtiden ønsker vi god fornøyelse under tirsdagens premiere!

tuono

Så får vi håpe at Hyundai Norge er såpass profesjonelle rundt denne "eksklusive kontrakten" at det ikke blir som for oss som forsøksvis tegnet oss på venteliste helt i starten: Endte opp med en telefon (der selger presenterte seg som representant fra Hyundai) og påfølgende "kontrakt" fra Aaby Auto.

Hører dere! Vet dere er her.

Trond.m

#2
Hva tenker du på ? Tegnet du «kontrakt» uten å ha et reservasjonsnummer og forventer at den skal gi tidlig levering ? Jeg har også tegnet en proforma «kontrakt», men har også et reservasjonsnummer.

Men denne tråden tenkte jeg ikke skulle fokusere så mye på ventelisten, men informasjon / spørsmål knyttet til presentasjon av bilen i morgen. Uansett blir det spennende å se hva vi får vite.

tuono

Poenget mitt var at Aaby Auto tydeligvis hadde tilgang til importørens interesselister. Ihvertfall i starten. Vi var flere av de første som meldte interresse for bilen som ikke ble registrert hos Hyundai. Derimot fikk vi hevendelser fra en forhandler i stedet. Noe importøren påstår de ikke skjønner noe av.

HPSE

Intensjonsavtaler/kontrakter signert pr i dag er verdiløse. Det er kønummer som gjelder.

Spent på pris & bilder :)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Trond.m

Dette er vel forhandlernes ansvar. Huyndai fortjener ros for å ha organisert en sentral prioriteringsliste som så langt virker som en rettferdig løsning. Forhandlere som eventuelt skrev kontrakter før dette skulle ha informert sine «kunder» om reservasjonslisten slik at de kunne registrere seg så tidlig som mulig.

Sorlandsinv

Det er mye tull blant forhandlerne ja. Jeg ble mektig provosert etter å ha lest om forhandleren som anbefalte kunder med tidlig kønummer å kjøpe bilen og "flippe" den i markedet - selv om de ikke skal ha den selv. Ikke at folk ikke kommer til å gjøre det, men som forhandler har man et vist ansvar.

Cydonia

Hyundai KONA electric 2018

trykkertor

#8
Da ligger det en "ny" video ute.
Må si jeg likte fronten mye bedren en fryktet (UGH Ioniq, den liker jeg ikke).
Denne fronten var en bedre "hybrid" mellom stumpnese og grill.

2 utgaver
64kWh,     470km, 204hk, 395nm,  0 - 100 7.2sek,  15.2kWh/100km, 7.2kW lader, 332/372 liter bagasjerom.
39kWh,     300km, 135hk, 395nm,  0 - 100 9.3sek,  14.8kWh/100km, 7.2kW lader, 332/372 liter bagasjerom.
Adaptive Cruise Control med "stop'n'go"
7" digital instrumentpanel over rattet + HUD
LED-lykter.
Tak-rails klar for skiboks, sykkelstativ m.m.
64kWh hurtiglading fra 0-80% på 1 time. (Er ikke det litt langsomt?)
Ladeport i front.
Valg mellom 21 forskjellige farger på karosseri. (YES! Hater norske kjedelige grå og sorte biler).

Alt i alt.....jeg liker det jeg ser. Nå er det spørsmål om pris, og om de leverer 64kWh fra første stund.....

https://www.youtube.com/watch?v=QULqfOPvk9Q&t=0s&list=WL&index=6

rmon



Limodriver

#11
Kunne gjerne tenkt meg litt mer informasjon, i hovedsak var det vel kun litt nytt og noen få bekreftelser.

Nytt:
Design grill og ladeluke i front
Taklast
Eget desig for 17 tommers felger
39kWh vs 40+kWh

Bekreftet:
Adaptiv stop & go cruise

Nysgjerrigheten er langt fra tilfredsstilt.

haggen

#12
Var ikke helt klart for meg hva effekt den kan lades med, men oppgitt hastighet nevnt i filmen(80% under 1 time) forutsatte at den var koblet til 100kwH lader, så mere en standard 50 går jeg utfra. De opplyste ikke hvor lang tid heller så her blir det vel tipping en så lenge.
Noen eksperter på strøm som kan kommentere?
Edit: oppgitt tid er 54 minutt. Kommer til knappe 60 kwH effekt da jeg...
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

hma

#13
Ikke så mye nytt der...
Savnet informasjon om bagasjeromsplass og ombordlader (effekt).
Hurtiglading fra 100kW-lader (0-80%) på 1 time skulle tilsi snitteffekt på ca 50kW.

[Edit:] Etterlyst informasjon lå i
https://www.hyundai.news/eu/press-kits/all-new-hyundai-kona-electric-technical-data-and-dimensions/
Ombordlader er 1-fase 7,2kW
Bagasjeplass med ladekabel er 332 liter
Bagasjeplass uten ladekabel er 373 liter
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

zbk

80% av 60kWt gir 48kWt på 54min, noe som er snitteffekt på 53.3kW.

Ombordlader blir 7.2kW.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA