Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kansellering, hvor lang tid før tilbakebetaling?

Startet av navyelsen, mandag 26. februar 2018, klokken 14:45

« forrige - neste »

navyelsen

Jeg avbestilte min M3 etter siste oppdateringsmail.
Har helt mistet troen på å få bil før 2020, siden jeg var langt bak i køen og var egentlg bare interessert i en rimelig SR-versjon. Blir nok en Niro i stedet :)

Men hvor lang tid tar det før pengene blir utbetalt?
Det er nå to uker siden jeg kansellerte, og fortsatt står det bare at "forespørselen din om å kansellere er mottatt".
Noen andre som har erfaring med dette, eller som har fått tilbake pengene sine?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

zbk

Gjorde akkurat det samme som deg og har også samme status.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Amoss

Model S 85D

Amatøren

Tok ca 5 uker (eller var det 4?)..... :o

Uansett fikk ikke svar (verken skriftlig eller muntlig) og skriftlig bekreftelse på kansellering av modell X før jeg hadde begynt å "terrorisere" selger på mobilen på fritiden hans. ;D
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Superelbilen

Samme situasjon her, kansellerte rett etter den mailen. Dersom noen vet noe mer er det fint om de sier ifra.

Touring

Kansellerte i høst. Hørte ikke noe neste tre måneder. Prøvde å ringe og maile men skjedde ingenting. Gikk til slutt ned til en selger og fortalte jeg vurderte å bestille en S til sommeren,  og om han kunne hjelpe meg å få depositumet tilbake. Da sendte han mail til Nederland.  Fikk pengene en måned etter det. :blank:

SurSnasen

Tror det tok ca 3-4 uker fra jeg kansellerte på MyTesla til pengene stod på konto. Konkluderte med at det hadde null og niks betydning å stå på reservasjonslisten, så da gidder jeg ikke ha pengene stående hos Tesla på ubestemt tid.

Espen Hugaas Andersen

Trykket avbestill 6. januar i år, fikk epost fra nederland der jeg skulle oppgi bankinformasjon 9. januar (må kun gjøres om reservasjonen er eldre enn 6 mnd), svarte samme dag og hadde pengene på konto 19. januar.

Eposten jeg fikk var en masseutsendelse til noen titalls avbestillere, så det er mulig de samler opp en haug avbestillere før eposten sendes ut.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

janegils

Eg avbestilte tidleg i november.
Tok ca. 2,5 månad før eg hadde pengane på konto.
The rotation of earth really makes my day

Myrvang

Avbestilte for noen uker siden, ikke hørt noe enda.

Ting tar tid med Tesla, men det står hvertfall at avbestillingen er registrert. Så får man bare smøre seg med tålmodighet og se om noe dukker opp før jul.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Superelbilen

Jeg ringte nettopp Tesla nå. Jeg kansellerte 11.februar og de sa at pengene burde være på konto innen 2 uker.

ravn

Ja jeg har også nettopp kanselert, så får se hvor lang tid det tar.

Veldig nedgang på servicenivået hos Tesla. Prøver å få tak i reservedeler til roadsteren min og får ikke andre svar enn "skal sjekke og kommer tilbake til deg". Og mine venner med modell x kjører mer lånebil enn sin egen, så jeg har mistet tiltroen til at Tesla klarer å levere til massene.

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Superelbilen

Nå har de oppdatert mytesla så nå står det ikke lenger at kanselleringen er mottatt, nå står det at jeg ikke har noen reservasjoner av noe slag.

Håper jeg får pengene i løpet av neste uke.
Etter å ha lest mye på forumet her så ville jeg aldri gått for en tesla med mindre jeg fikk en ny til halv pris. 450 000 for å risikere mange problemer er ikke verdt det.

Tesla65

Har hatt 2 Tesla, en P85 som ble kjørt ca 40000km og en 85D kjør 52000km
Kun små ting med disse. P85 fikk ny motor. Ellers ble utbedringer tatt ved service. Jeg bare gleder meg til model 3 kommer.
Tror mange som kanselerer ser seg blind på det negative som blir skrevet om model3.
Hvit P85 Solgt

Øyvind.h

Hadde klagene vært fasit for hvordan det er å eie Tesla hadde det vært katastrofe. Slik er det heldigvis ikke :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA