Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ELO - Elbil Ladekostnad Oversikt (kalkulator)

Startet av ivc, søndag 25. februar 2018, klokken 19:12

« forrige - neste »

ivc

ELO - Elbil Ladekostnad Oversikt - http://beta.ivc.no/elo/

Jeg har arbeidet på et lite prosjekt for å få oversikt over ladekostnadene for de ulike ladestasjonene i Norge. Alle de mest populære elbilene er tatt med i listen, så det er mulig å få en så realistisk ladetid og så nøyaktig kostnadsestimat som mulig. Siden er dynamisk som betyr at alle tallene oppdateres når en av verdiene endres.

Ta en kikk og gi gjerne beskjed hva du synes om verktøyet (anbefaler å bruk Chrome/Firefox, foreløpig).


TB

Flott denne, men gjerne for avansert for dei fleste?  :o

For C-Zero, er type 2 7,2 kW AC eller større er ikkje støtta står det..
Det er jo støtta, det vil fint fungere, har lada på slik stolpe. (Alt er betre enn ingenting.)

Men, det blir unødvendig kostbart.. faktisk dyrere enn det som står i tabellen.. pga. det tek lang tid...
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

ivc

Sitat fra: P85TMS på tirsdag 27. februar 2018, klokken 15:01
Genialt verktøy. Takk for innsatsen!

Vil det være mulig å velge biler som skal vises? Rullemeny e.l.
Kunne tenkt meg å sett f.eks. nye i3S og 2013 i3 60Ah over hverandre.
Evt. låse feltet øverst med prisinfo osv. når man scroller, men det vil vel fort bli problematisk på små skjermer.

Takk! Har vurdert å låse toppdelen. Skal se hva som kan gjøres her..

Sitat fra: TB på mandag 26. februar 2018, klokken 22:51
Flott denne, men gjerne for avansert for dei fleste?  :o
For C-Zero, er type 2 7,2 kW AC eller større er ikkje støtta står det..
Det er jo støtta, det vil fint fungere, har lada på slik stolpe. (Alt er betre enn ingenting.)

Takk! Vel, det må gjerne være litt detaljert for å få ut informasjonen én er ute etter. Har vurdert en konklusjons del for å enkelt avgjøre den beste lademetode.

Jeg finner at C-Zero kun støtter 3,3kW på Type 2 pga. begrensing på ombordladeren. Du kan selvfølgelig koble til en 7,2 eller høyere stolpe, men til begrenset ladehastighet.

svingen

Veldig bra side men fungere ikke på mobil? Bruker Chrome
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Lars C. Krogenæs

Regnearket har ikke fått med seg at GK har ny prismodell og at Fortum har justert opp sin vanlige pris på hurtiglading din 2,75 pr min.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Måkemannen


xGrape

Jeg får ikke opp en eneste beregning her... testet både Firefox og Chrome. Forbigående? Eller er prosjektet dødt?
Leaf MY19 Tekna

Elbilforum admin

Det virker som om prosjektet er dødt.

Jeg tar bort prioriteten jeg har gitt tråden.

Dersom trådeier tar opp prosjektet på nytt, kan trådeier ta kontakt med moderator for muligens å få prioritet på nytt.

MVH
Moderator

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA