Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lanseringskalender (inkl pris & tekniske data for alle elbiler) mar 2024

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), søndag 25. februar 2018, klokken 13:30

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: batterimannen på fredag 20. september 2019, klokken 18:11
Ser at det står e600 på pris på Porsche Taycan. Ser i tråden "Reservasjonsnummer?" i Porsche delen av forumet at de har fått oppgitt pris til å bli ca 900-950'.

Mange takk for korreksjon; ingen tvil om at Taycan modellene ble dyrere enn forventet basert på de fleste tidlige kilder/rykter.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Vi venter stadig på avklaring vedr serviceapparat når det gjelder SAIC produserte MG ZS EV, i tillegg er de "norske" nettsiden tatt ned etter bare 2-3 dager på lufta.
For Volvo XC40 electric skal konkret informasjon være rett rundt hjørnet.

Uansett er lanseringskalenderen for elbiler er oppdatert her 😊:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38371.0

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Flere kinesiske modeller er på vei, nå kjenner vi de første to modellene som Gill gruppen (Subaru, SsangYong m.fl) skal importere: Seres SF5 og DFSK E3.
Fra tidligere vet vi at RSA skal hente inn flerbruksbilen Maxus EG50. Det forventes ytterligere 4-5 modeller bare i løpet av 2020.

Lanseringskalenderen for elbiler er oppdatert her 😊:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38371.0

Daniel_0007

DS3 Crossback er forsinket, kommer ikke 100 i år alikevel men i februar 2020 så trolig vanlig ut rulling fra mars.
Model 3 2019 LR Rwd

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 28. oktober 2019, klokken 11:58
DS3 Crossback er forsinket, kommer ikke 100 i år alikevel men i februar 2020 så trolig vanlig ut rulling fra mars.

Takk for info!

Følger dessverre trenden som gjentar seg om og om igjen for leveranser av ny elbilmodeller enten det er en etablert eller ny produsent...:(

Lanseringskalenderen for elbiler er oppdatert her:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38371.0

batterimannen

"XC40 Recharge skal koste 490.000 kroner, eksklusive frakt og levering. Priser på ekstrautstyr og utstyrspakker blir klare nærmere salgsstart."



Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: batterimannen på onsdag 06. november 2019, klokken 20:26
"XC40 Recharge skal koste 490.000 kroner, eksklusive frakt og levering. Priser på ekstrautstyr og utstyrspakker blir klare nærmere salgsstart."

Det betyr i at inklusive frakt og levering så blir startprisen fra ca 510.000 og dermed over både Polestar 2 og Model Y.

batterimannen

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 06. november 2019, klokken 20:54
Sitat fra: batterimannen på onsdag 06. november 2019, klokken 20:26
"XC40 Recharge skal koste 490.000 kroner, eksklusive frakt og levering. Priser på ekstrautstyr og utstyrspakker blir klare nærmere salgsstart."

Det betyr i at inklusive frakt og levering så blir startprisen fra ca 510.000 og dermed over både Polestar 2 og Model Y.

Er en uting at de oppgir pris eks frakt og levering
-Jeg ønsker å kjøpe den bilen, men ønsker den ikke fraktet og levert!

Får håpe Skodaen blir billigere.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#98
Mange oppdateringer i det siste med mye nytt fra LA.
Mange gode innspill fra Tron T. som jeg mener har tilført gode forbedringer, spesielt i Google arket :+1:

Nytt er nå også det faktum at Lexus/Toyota kommer med sin første elbil i Europa, men her har jeg noen refleksjoner:
Lexus/Toyota har vært svært nedsettende over rene elbiler over mange år, de har latterliggjort elbiler i reklamen med misvisende «selvladende» slogan; som om bilen på magisk vis lader fra løse luften og ikke det faktum at bensinmotoren også er en strømgenerator for batteriet og dermed har høyere miljøutslipp per kWh produsert enn et kullkraftverk.
De skryter av 20 års erfaring med batteriteknologi, men det er med nikkel-metallhydridbatteri. De er ferske på litiumbatteri.
På den positive siden vet vi at Lexus/Toyota er flinke med kvalitet på karosseri og interiør, men skal de være seriøse på elbilfronten må de ta dette på alvor og ikke f.eks. støtte forslaget om lavere krav til utslipp fra biler som de gjør i USA (ref  #toyotatrump) som indikerer at de egentlig ikke er på jakt etter ekte lavutslipp; ikke engang med «selvladende» teknologi på sine hybridbiler eller satsing på hydrogenteknologi.


Uansett er lanseringskalenderen for elbiler er oppdatert her 😊:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38371.0

Finnøy (Arne Johan Larsen)

De siste oppdateringer før året er er slutt er på plass i Lanseringskalenderen. Etter gode innspil fra Tron T er Google dokumentet i ferd med å bli utvidet til også inneholde dimensjoner og vekter (sånn litt etter litt).

Lanseringskalenderen for elbiler er oppdatert her 😊:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38371.0

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: batterimannen på mandag 17. februar 2020, klokken 21:20
Seres SF7?

Gjerne det hvis det kommer mer konkret at den faktisk kommer til Norge ;)
Foreløpig er det bare SF5 som ligger i løypa.
https://www.seresbil.no/

Er litt mer forsiktig med de kinesiske bilene som bare har norsk og ikke europeisk importør når jeg ser hva som (ikke) skjedde med Chery Arrizo 5e - en elbil som jeg til og med har sett og prøvesittet på norsk jord.

batterimannen

Ser ut til at Macan kommer mye senere enn forventet? Lurer på om det kan stemme at den kommer så sent. Intervju med Michael Steiner, R&D sjef for Porsche.

The Macan EV will not go on sale before 2024, and the model will continue to be offered with combustion-engine options, including a plug-in hybrid.

https://electrek.co/2020/04/15/porsche-rd-boss-speaks-about-tesla-batteries-macan-ev-and-why-hydrogen-fails/
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer

Sitat fra: batterimannen på onsdag 15. april 2020, klokken 21:18
Ser ut til at Macan kommer mye senere enn forventet? Lurer på om det kan stemme at den kommer så sent. Intervju med Michael Steiner, R&D sjef for Porsche.

The Macan EV will not go on sale before 2024, and the model will continue to be offered with combustion-engine options, including a plug-in hybrid.

https://electrek.co/2020/04/15/porsche-rd-boss-speaks-about-tesla-batteries-macan-ev-and-why-hydrogen-fails/
Tipper alle de konservative kreftene i de tradisjonelle fossilprodusentene kommer til å gjøre alt de kan for å utsette BEV og forlenge fossil/hybrid nå på grunn av pandemien og de påfølgende effektene.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 15. april 2020, klokken 22:38
Sitat fra: batterimannen på onsdag 15. april 2020, klokken 21:18
Ser ut til at Macan kommer mye senere enn forventet? Lurer på om det kan stemme at den kommer så sent. Intervju med Michael Steiner, R&D sjef for Porsche.

The Macan EV will not go on sale before 2024, and the model will continue to be offered with combustion-engine options, including a plug-in hybrid.

https://electrek.co/2020/04/15/porsche-rd-boss-speaks-about-tesla-batteries-macan-ev-and-why-hydrogen-fails/
Tipper alle de konservative kreftene i de tradisjonelle fossilprodusentene kommer til å gjøre alt de kan for å utsette BEV og forlenge fossil/hybrid nå på grunn av pandemien og de påfølgende effektene.

Ikke umulig at fossilprodusentene holder igjen nå, men samtidig har Electrec et fokus på det amerikanske markedet; heller ikke umulig at Macan EV dukker opp i Europa ett år eller to før USA.
Samme Steiner var også for kort tid siden sitert på at produksjonen av Macan skulle starte på tampen av 2022:
https://www.motor1.com/news/405150/electric-porsche-macan-production-2022/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA