Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny think?

Startet av Nythinking, onsdag 14. februar 2007, klokken 16:29

« forrige - neste »

Nythinking

Legger ut dette innlegget her, etter å ha funnet ut at det er litt mer aktivitet her, enn hos thinkers.no... Har forhørt meg litt "her og der" allerede - men tar svært gjerne imot generelle meninger!

Postet lørdag, 10. februar 2007 - 22:48:      Rediger post Slett post Skriv ut post    Flytt melding (kun ordstyrer/admin)

Hei folkens,
leser med stor interesse i dette forum om erfaringene med elbiler/Thinken.

I forbindelse med firmaet vår som driver med fornybar energi (vindkraft, solstrøm etc.)har interessen for elbiler egentlig alltid vært tilstede - men nå har jeg fått litt mer blod på tannen... :-)
Det er en Think til salgs "rett rund hjørnet" og denne har jeg fått prøvekjøret i dag - før jeg så begynte å lese litt her inne. Som sagt så synes jeg elbiler absolutt er noe som bør kommer mer på banen og som får min del ville være en foretreffelig kombinasjon med vår bedrift (produserer per i dag "kun" 350000 kWh ut av vinden, men det holder jo til en del km med Thinken! :-D ) og som selvfølgelig begeistrer meg privat... Og bilen er jo digg! Det er som det står hos "Buddy" - det blir smil hver gang!

Men så til sakens kjerne: for det første tar jeg svært gjerne imot meninger og tips om et evt kjøp av denne bilen (2003(?) modell - se hos finn.no - bilen fra "Tau", 1,5 år garanti på batteriene igjen - hva det nå dekker!?) - og spesiellt med tanke på batteriene - og risikoen som er forbundet med dem. I utgangspunktet virker jo dette med de her nevnte ødeleggelsene som ble opplevd av flere ganske sprøtt; tenk tilsvarende fra en vanlig bil - det ville jo være en sak produsenten må rette opp - istedenfor at kjøperen må regner med å miste verdien på hele bilen med en gang (100.000.- kjøpspris - ødelagt b-pakke til 100.000.- som worst case).
Dere som kjenner bilen godt - bør jo kanskje kunne anbefale meg om det verd risikoen - om dette er noe å satse på uten at pengene er "til overs".

Har som sagt lest en del - men føler likevel at jeg egentlig ikke har anledning til å vurdere et evt kjøp enda... Tar vel kanskje en telefon til Think på mandag - de kjenner vel bilen - selv om det var Ford som hadde ansvar for de siste produserte?

Mange takk på forhånd!
Hilsen
Jan Thiessen
www.solvind.no
Think fra '03, 19000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA