Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

App - styring: hva tror vi kommer?

Startet av Carkub, søndag 25. februar 2018, klokken 10:17

« forrige - neste »

Carkub

Mens vi venter på offisiell informasjon: hva tror vi kommer av muligheter for app-styring? Vil det være myAudi appen? Noen som har erfaringer med denne? Jeg ser god app-styring som en stor fordel og håper e-tron får dette!
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Ove

Får håpe de ikke lar seg inspirere av Car-Net som e-golfen har.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

samotholt

Snakker vi her om styring av forvarming (se under), styring av lading, summon, se posisjon på bilen osv? Har egentlig tatt det for gitt at dette minst er på høyde med Tesla, men det er kanskje ikke selvsagt?

En ting de enkelt kan gjøre bedre enn Tesla er i hvert fall å la folk sette tidspunkt for forvarming, gjerne for hele uka. Ideen om at bilen skal finne ut av når forvarming skal skje er komplett idiotisk.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

jamez


Carkub

#4
Jeg tenker helt generelt; hva slags app blir det og hvilke funksjoner vil den ha?

Har inntrykk av at myAudi ikke akkurat er noe å rope hurra for, men har ikke ny nok Audi til å teste den selv.

For min del er dette viktig:
* Se ladestatus og batterinivå/rekkevidde
* Starte og stoppe varming av bilen

I tillegg hadde det vært bra om man kunne styre ladingen (effektbruk ut fra feks strømpris eller effektbruk i boligen forøvrig) ved hjelp av 3.parter slik som man kan med Tesla (tibber tilbyr dette blant annet).
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

AudiTron

Sitat fra: Carkub på søndag 25. februar 2018, klokken 23:11
Jeg tenker helt generelt; hva slags app blir det og hvilke funksjoner vil den ha?

Har inntrykk av at myAudi ikke akkurat er noe å rope hurra for, men har ikke ny nok Audi til å teste den selv.

For min del er dette viktig:
* Se ladestatus og batterinivå/rekkevidde
* Starte og stoppe varming av bilen

I tillegg hadde det vært bra om man kunne styre ladingen (effektbruk ut fra feks strømpris eller effektbruk i boligen forøvrig) ved hjelp av 3.parter slik som man kan med Tesla (tibber tilbyr dette blant annet).



Sent from my iPhone using Tapatalk

Alt dette finnes i myaudi appen i dag. Har selv en A3 E-Tron 2017 og der kan man se:

Batteri nivå, ladestatus, om lys er på, dører er låst, hvor lenge til neste service, kupevarming inkludert fast tidspunkt hver dag, hvor bilen er lokalisert med Google earth, strømforbruk inkludert statistikk og man kan sende forhåndsdefinert navigasjonsdata til bil hvis man planlegger ferie osv.
Man får nok også parking pilot og garage til E-Tron++


Carkub

Sitat fra: AudiTron på mandag 26. februar 2018, klokken 08:08
Alt dette finnes i myaudi appen i dag. [...]

Så bra! Hvis det også det blir mulig å styre ladingen med 3.parts-integrasjoner (slik det er mulig med Tesla) blir dette helt supert!
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Carkub

Litt OT, men hva tror vi om OTA-updates? Vet vi om I-PACE har dette?
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

daktari

Ja, I-pace får ota-oppdatering. I hvilken utstrekning usikkert naturligvis.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Inge__1976

Hvor viktig er egnetlig OTA updates?  Jeg ønsker en bil som er feilfri og ferdig når jeg får den levert, ikke som ubrukelige Tesla som pøser på med oppdateringer som inneholder selvfølgeligheter i en bil til en mill og som feiler halvparten av gangene...

samotholt

Ok, mulig at du ikke vet dette, men oppdateringer på Audi-biler skjer, og må gjøres hos Møller. Ikke helt billig er det heller...
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Knut Røe

Sitat fra: samotholt på lørdag 03. mars 2018, klokken 21:55
Ok, mulig at du ikke vet dette, men oppdateringer på Audi-biler skjer, og må gjøres hos Møller. Ikke helt billig er det heller...
Med mindre man har en software som hele tiden er i beta er det i liten grad (veldig) stor vits i ota. De største endringer skjer vel på ap biten, men ap1 er vel død og begravet, så der skjer det nok ikke mer.
Man kan forvente at Audi har testet sin bil godt før de begynner leveranser og at de ikke sender kunder ut som testkandidater som et visst annet merke har for tradisjon å gjøre.

Carkub

Sitat fra: Inge__1976 på lørdag 03. mars 2018, klokken 21:09
Hvor viktig er egnetlig OTA updates?  Jeg ønsker en bil som er feilfri og ferdig når jeg får den levert, ikke som ubrukelige Tesla som pøser på med oppdateringer som inneholder selvfølgeligheter i en bil til en mill og som feiler halvparten av gangene...
Tildels enig i med deg i at Tesla har skipet uferdig software og oppdatert denne underveis med funksjoner som kunne forventes å ha vært på plass. Men de har også oppdatert med tilleggsfunksjoner og har mulighet til det også fremover.

Apple tester også sin software grundig og før de slipper en ny iPhone, men utrolig kjekt å slippe å dra innom en forhandler hver gang det kommer oppdateringer med forbedret/ny funksjonalitet eller bedret sikkerhet!
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

samotholt

Sitat fra: tiger`n på lørdag 03. mars 2018, klokken 22:00
Sitat fra: samotholt på lørdag 03. mars 2018, klokken 21:55
Ok, mulig at du ikke vet dette, men oppdateringer på Audi-biler skjer, og må gjøres hos Møller. Ikke helt billig er det heller...
Med mindre man har en software som hele tiden er i beta er det i liten grad (veldig) stor vits i ota. De største endringer skjer vel på ap biten, men ap1 er vel død og begravet, så der skjer det nok ikke mer.
Man kan forvente at Audi har testet sin bil godt før de begynner leveranser og at de ikke sender kunder ut som testkandidater som et visst annet merke har for tradisjon å gjøre.
Tesla sin strategi er ikke å anbefale. De sender ut biler med for dårlig programvare, men Audi er på ingen måte immune mot samme problem, selv om det som kommer fra den kanten (til nå) har vært vesentlig mer gjennomtestet. Det er dog - totalt idiotisk - om Audi tviholder på at man skal inn til Møller (og betale "masse gryn") for å få oppdateringer på dårlig software (slik som det har vært fram til i dag).
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

thomanie

Det ble sagt i dag at e-tron kommer med Audi On Demand, "som gir mulighet til å bestille oppgraderinger til bilen via My Audi-appen".
https://www.tu.no/artikler/na-er-prisen-pa-audis-elbil-klar/432708

Uklart hva "bestille oppgraderinger" betyr i denne sammenhengen - høres mest ut som aktivering av funksjonalitet som ikke var aktivert ved kjøpstidspukt, årets navi kart, ++, mer enn kontinuerlig software patching...?

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA