At Ionic ville gå mye rimeligere var ventet, men det er selvsagt en skuffelse at ikke Nissan har klart å få Leafens forbruk på nivå med eGolf...
Vel, da gjenstår det bare å se om det kan lures litt mer ut av Leafen ved effektiv kjøring enn de andre, men det spørs nok når flere har testkjørt og resultatet ser ut til å være det samme. Vi har jo sett på andre på youtube og Tesla Bjørn at forbruket ikke var imponerende.
Litt synd de ikke tok med seg en Leaf30 og sammenlignet med, jeg sitte med følelsen av at jeg skulle klart vesentlig lavere forbruk med våre (nå solgte) Leaf30, det som gjenstår er å se om jeg også klarer det med Leaf40...
Uten sammenligning forøvrig så finner en her til slutt i den altfor lange artikkelen:) forbruket mitt med ny Leaf30 over fjellet tur/retur vest-øst-vest og 1468 km i mars 2016.
Forbruket ligger på 1.6 kwh/mil over fjellet og ca 1.8 kwh/mil på motorveien på østlandet. Jeg er nok rimelig ok på å kjøre økonomisk, men jeg kjører ikke sakte, ligger gjerne over fartsgrensa, men tilpasser kjøringen så det blir minst mulig regnerering og mest mulig kjøring på "null" eller "seiling" som noen kaller det.
https://elbil.no/1-468-kilometer-med-nye-nissan-leaf/Kan nesten ikke vente til jeg får Leafen selv og får testet om jeg kan få vesentlig bedre tall ut av den enn denne testen. Bilen skal uansett hentes i Notodden så allerede på vei hjem vil jeg få indikasjon på om den ligger på nivå med gml Leafen eller er bedre/verre... Tipper den blir ganske lik for å være ærlig, men time will show:)