Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjon hjemme - låsing av kabel

Startet av torkil, fredag 23. februar 2018, klokken 08:44

« forrige - neste »

Rav4_EV

Ikke når du er ute å kjører og lar kabelen henge igjen  ;D
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Lars C. Krogenæs

Poenget med låsing er at det skal være vanskelig for tilfeldig forbipaserende å nappe med seg kabelen, enten kabelen er i bruk, eller henger klar til bruk. Går man inn for å stjele noe, er det bare snakk om forberedelser for å ta det man vil ha.

I forhold til en avansert kost-nytte algoritme jeg har laget, vil en enkel låsing av kabelen vil hindre 99,9% av tilfellene og dette bør være godt nok :police:
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Autowinder

Låsebøyle med deksel foran skruene og denne er grei løsning https://www.masterlock.com/personal-use/product/1500iD
Slår bare låsen om kabelen. Ikke tyverisikkert, men nok til at det tar tid og er bryderi nok. Min kladd henger ute på dagtid, er låst til bilen om natten, og tas inn når vi er lengre tid borte.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Ipadjove

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 02. mars 2018, klokken 07:35
Hvis ikke folk har fått det med seg så er kabel låst til bilen når den er låst....

Stemmer ikke på alle biler.

Joltus

Sitat fra: Tidybox på torsdag 01. mars 2018, klokken 12:50
Nå er det en veldig stor forskjell fra en plastboks til noe som er designet spesielt for å håndtere en kabel inn og ut av bil, stå stødig under håndtering av kabel og under hjøring, være låst til kabelen osv
Skiftet brukernavn nå? Du selger disse boksene?

geear

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 02. mars 2018, klokken 07:35
Hvis ikke folk har fått det med seg så er kabel låst til bilen når den er låst....
Har aldri plugget kabelen ut av ladestasjonen igjen etter den ble stappet i første gang, så det er ikke alltid en bil i andre enden.. ;)

Dessuten har det, såvidt jeg har forstått, vist seg at det ikke skal så mye makt til for å knekke låsetappen, så det er like greit at kabelen henger fast.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA