Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortum - tekniske problemer med ladestasjoner

Startet av Jarv!s, onsdag 21. februar 2018, klokken 14:04

« forrige - neste »

Jarv!s

Problemer med elbil-lading over hele landet
Energiselskapet Fortum, som driver landets største nettverk av ladestasjoner, har problemer med en teknisk feil ved ladestasjonene, melder Bergens Tidende.
Kilde: https://www.tu.no/artikler/ladestasjoner-skal-vaere-nede-over-hele-landet/430950
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Amatøren

#1
Harrytur i dag.

Ankom Nordby Shoppingcenter 10:15 og ellerede fullt på Vattenfall sine hurtigladere. Det var det også når vi dro.

Fullt var det på Fortum på McDonald's rett ved.

Da ble det til at vi kjørte til Svinesundsporten for lading. 1 lader av 4 i Error 30. Den foran oss forsøkte kundeservice og restart uten at den ville samarbeide.

En jeg pratet med sa at han aldri hadde opplevet kø der før. Stort sett ladet de foran oss ikke opp til 100 %, men BMW "tynet" inn til mer enn 95 % mens vi ventet på tur. En bemerket bemerket at å lade mer enn 85-90 % var ufint. Tydelig irritert over BMWen. Da det ble vår tur så gikk vi og fikk oss noen "vente pølser" til vi hadde nok til å komme oss hjem (kom hjem med sikkerhet margin på 35 km). Hadde fortsatt 15 minutter igjen på fulladet, men lader ikke mer enn nødvendig. Kø på laderene. BMWen sto der en god stund etter at vi hadde fått kjøpt pølsene også. Ble vel 100 % på den....

Da vi ankom laderene sto den en Jaguar og ladet også. Fin bil forresten!

Ser flere andre tråder også med feil på Fortum ladere. Begynner de å la service gå for lut og kaldt vann?

Koster det for mye å holde de operative så økonomien begynner å skrante?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Roy Aasen


jche

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Selv sliter jeg med at denne typen lader ikke vil lese noen av ladebrikkene mine. Må starte med app. Har prøvd to forskjellige i helgen, og null respons. Brikkene fungerer fint på andre varianter av ladere.

m0nkey

Sitat fra: jche på søndag 16. september 2018, klokken 18:35
Selv sliter jeg med at denne typen lader ikke vil lese noen av ladebrikkene mine. Må starte med app. Har prøvd to forskjellige i helgen, og null respons. Brikkene fungerer fint på andre varianter av ladere.
Har du prøvd å bruke brikken før du kobler kontakten til bilen? Dette er den eneste måten jeg får startet disse laderne.
KIA Soul EV Classic (2015)

jche


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA