Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering sent mars-april

Startet av Lolympic, onsdag 21. februar 2018, klokken 13:32

« forrige - neste »

50%NoFuel

#30
Sitat fra: alans på fredag 16. mars 2018, klokken 10:50
Sitat fra: Nodland på torsdag 15. mars 2018, klokken 10:43
Leste noe rykter på facebook gruppe at MC bilene var planlagt i transitt til norge i slutten av denne uke eller starten av neste.

De fleste bilene som kom til drammen idag er nok mest sannsynlig biler fra Oberon og Tameris. Kanskje noen fra M.C.

Mange som hadde bilen på MC er blitt lovet bil før/i påske(28 mars og 31 mars ), Min skal etter planen leveres ut i stavanger 31 mars. Så enten får de det til eller så blir vi og hente bilene våres første uka i april istedenfor kanskje :p


Det skal være en felles levering i slutten av mars på varemessen i Lillesterøm. Planen er å levere 1 bil hver 2 min.

Her er denne tråden.
https://elbilforum.no/forum/index.php?PHPSESSID=q8mkc7pntt2rnd3fuhvrggl9l5&topic=38531.30

Nei, det er feil. Jeg skal hente bil og fikk velge mellom 4 ulike tider. 10, 12, 14 og 16. Mao er det gruppeutlevering med 1 ansatt dedikert til hver bil (hvis man kjører samme opplegg som Røyken) + felles presentasjon først.
Fremtiden er elektrisk

Guybrush


lightningii

Hmm begynner å lure på om bilen blir levert denne mnd og eventuelt før påske, vi har kommet til 19 å det er ingen endring i status, står fremdeles at den er ankommet havn i Europa å vil snart være på vei til utleveringssted. Mottatt final invoice å den sier levering 31.03. Vært en del spekulasjon i at det er for å få bilen innenfor gjeldende kvartal for regnskapsmessige årsaker, samt at bilen ikke blir levert før senere >:(

kjetilfalck

Sitat fra: lightningii på mandag 19. mars 2018, klokken 14:28
Hmm begynner å lure på om bilen blir levert denne mnd og eventuelt før påske, vi har kommet til 19 å det er ingen endring i status, står fremdeles at den er ankommet havn i Europa å vil snart være på vei til utleveringssted. Mottatt final invoice å den sier levering 31.03. Vært en del spekulasjon i at det er for å få bilen innenfor gjeldende kvartal for regnskapsmessige årsaker, samt at bilen ikke blir levert før senere >:(

Jeg har også samme status, men levering sier 30.03.. Spent på når den faktisk kommer..

kjetilfalck

Sitat fra: kjetilfalck på mandag 19. mars 2018, klokken 14:51
Sitat fra: lightningii på mandag 19. mars 2018, klokken 14:28
Hmm begynner å lure på om bilen blir levert denne mnd og eventuelt før påske, vi har kommet til 19 å det er ingen endring i status, står fremdeles at den er ankommet havn i Europa å vil snart være på vei til utleveringssted. Mottatt final invoice å den sier levering 31.03. Vært en del spekulasjon i at det er for å få bilen innenfor gjeldende kvartal for regnskapsmessige årsaker, samt at bilen ikke blir levert før senere >:(

Jeg har også samme status, men levering sier 30.03.. Spent på når den faktisk kommer..

Ble oppringt i dag. Hentes mandag i Lillestrøm :+1:

Fjellsniken

Sitat fra: kjetilfalck på tirsdag 20. mars 2018, klokken 19:52
Sitat fra: kjetilfalck på mandag 19. mars 2018, klokken 14:51
Sitat fra: lightningii på mandag 19. mars 2018, klokken 14:28
Hmm begynner å lure på om bilen blir levert denne mnd og eventuelt før påske, vi har kommet til 19 å det er ingen endring i status, står fremdeles at den er ankommet havn i Europa å vil snart være på vei til utleveringssted. Mottatt final invoice å den sier levering 31.03. Vært en del spekulasjon i at det er for å få bilen innenfor gjeldende kvartal for regnskapsmessige årsaker, samt at bilen ikke blir levert før senere >:(

Jeg har også samme status, men levering sier 30.03.. Spent på når den faktisk kommer..

Ble oppringt i dag. Hentes mandag i Lillestrøm :+1:

Var din bil på Morning Catherine? Hva sa final invoice?

kjetilfalck

Sitat fra: Fjellsniken på tirsdag 20. mars 2018, klokken 22:41
Sitat fra: kjetilfalck på tirsdag 20. mars 2018, klokken 19:52
Sitat fra: kjetilfalck på mandag 19. mars 2018, klokken 14:51
Sitat fra: lightningii på mandag 19. mars 2018, klokken 14:28
Hmm begynner å lure på om bilen blir levert denne mnd og eventuelt før påske, vi har kommet til 19 å det er ingen endring i status, står fremdeles at den er ankommet havn i Europa å vil snart være på vei til utleveringssted. Mottatt final invoice å den sier levering 31.03. Vært en del spekulasjon i at det er for å få bilen innenfor gjeldende kvartal for regnskapsmessige årsaker, samt at bilen ikke blir levert før senere >:(

Jeg har også samme status, men levering sier 30.03.. Spent på når den faktisk kommer..

Ble oppringt i dag. Hentes mandag i Lillestrøm :+1:

Var din bil på Morning Catherine? Hva sa final invoice?

Usikker på hvilken båt den var på, i går var den på vei mot Gøteborg. final invoice sa 30 mars.


Sent from my iPhone using Tapatalk

lightningii

Dere som har fått melding om utlevering, ble det endret noe status på mytesla ift dette? fikk dere noe endring i status fra "ankommet Europa"?
Jeg har final invoice som sier leveranse ( som mange andre) 31 mars men ingen endring i status på ca tre uker nå, står fremdeles at den er ankommet Europa.

kjetilfalck

Sitat fra: lightningii på onsdag 21. mars 2018, klokken 11:46
Dere som har fått melding om utlevering, ble det endret noe status på mytesla ift dette? fikk dere noe endring i status fra "ankommet Europa"?
Jeg har final invoice som sier leveranse ( som mange andre) 31 mars men ingen endring i status på ca tre uker nå, står fremdeles at den er ankommet Europa.

Min står fremdeles med dette: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet

Alexxx

Sitat fra: kjetilfalck på onsdag 21. mars 2018, klokken 12:54
Sitat fra: lightningii på onsdag 21. mars 2018, klokken 11:46
Dere som har fått melding om utlevering, ble det endret noe status på mytesla ift dette? fikk dere noe endring i status fra "ankommet Europa"?
Jeg har final invoice som sier leveranse ( som mange andre) 31 mars men ingen endring i status på ca tre uker nå, står fremdeles at den er ankommet Europa.

Min står fremdeles med dette: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet

Jeg har samme status og har spurt Delivery om de vet sånn ca hvor bilen befinner seg og om det er håp om å få den før påske.

Fikk følgende svar:

SitatBilen din er nå på vei til Trondheim og den er estimert leveringsklar i starten av April. Vi gleder oss til å levere din Tesla og vil kontakte deg fortløpende så snart vi har en leveringsdato klar.
Ønsker deg en fin dag!

Med andre ord, utlevering skjer ikke før påske.



Runaraa

Fikk samme beskjed jeg også.

For øvrig en hyggelig person jeg snakket med i Delivery som virket å ha OK oversikt.

Bilen kommer ikke til påske. Estimert levering er tidligst uke 2 i april, dvs 9. april eller senere.

I tillegg var det anmerket at "noe" skulle sjekkes på bilen, så det ligger vel potensiale for ytterligere forsinkelser her.

Så langt han kunne se sto den også i Belgia fortsatt, og det var mangel på transport ut fra Belgia til Norge som var utfordringen her.

Stemmer alt dette så har vel min bil stått i Belgia siden ca 27-28 februar, skulle nesten tro den ble lastet sist inn på båten, var først av båten. Og når de i neste omgang skal skipe de videre står vel min innerst, bakerst og er av de siste som skal videre....

Utleverings sted er Trondheim for min del.

lightningii

Fikk bekreftet mine mistanker i dag  >:( final invoice sier levering  31.03 å nå fikk jeg en tlf om at bilen ikke blir levert før "en gang etter 4 april"

odahle

Min står også fortsatt i Belgia, men Delivery påstår fortsatt at det "er mulig" å levere den ut før påske. Usikker på hvordan de har tenkt å løse det, jeg ser på det som relativt usannsynlig.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Amundmo

Min X står estimert levering 28/3. Final invoice oppdatert 6/3.... Status siden 12/3: "Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet."
Ringte delivery i går, og som fryktet: Bilen står i Belgia :-1: :(
Sluttet å tro på eventyr, så blir nok ikke utlevering før over påske en gang....
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

lightningii

Ser på teslastats.no at bilen som har samme serienr som min minus 1 ble registrert i Bergen i dag. Vil jo anta at denne bilen er produsert merk eller mindre samtidig som min, men at det til syvende og sist kom ned til utleveringssted? Min skal forøverig til krs.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA