Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zappi - ladestasjon - erfaringer?

Startet av Bjoris, onsdag 21. februar 2018, klokken 10:57

« forrige - neste »

Radka Jensen

Newbie her; jeg fant dette forum da jeg forsøkte å finne en manual til min Zappi v1, og linket på produsentens side ikke funker. Noen der har manualen handy og kan emaile den til meg? (eller legge den til i gruppen her?)

Jeg skrev følgende til produsenten, men muligens er en av dere raskere i stand til å gi meg ett råd? Ellers blir det vanlig type 1 støpsel over natta; bilen er hel tom!

Am trying to troubleshoot why my Nissan Leaf doesn't register any incoming charge from my 7,4 kW Zappi v1, and I cant seem to find a manual on your site?

It worked this morning, but not in the afternoon. It was installed on August 1st and have worked flawlessly, and no, Ive never tried to (yet) to touch the buttons/learn how it works(!).
The backlit display on the Zappi works as usual (fuse is not tripped), but pressing the 4 buttons has no effect, I tried holding them some seconds and in various combinations.
Problem could also be in the car, however it does show that it is connected to a charger, but that there is no juice flowing into it...

Any suggestions?

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Radka Jensen

Tak for manualen; ved ikke hvorfor jeg ikke selv fandt den, alt jeg fandt resulterte i : "
Finner ikke siden Denne siden finnes ikke. Velg en annen side i menyen for å komme videre."

Venter nå på svar fra produsent, men tipper på at mitt problem med at ingen av knapperne reagerer er ett klart symptom. Dessverre har jeg ingen hub, så laderen kan diagnostiseres, evt. fikses online.

Bilen lader bra på vanlig kontakt.

Radka Jensen

He; av en eller annen grunn var al der sku til å slå hovedsikringen av og på. Nå lader den og knappene er aktive.


Laderen ble installert 1. august, og i september slog sikringen fra av en eller ann grund. Nå dette. Noen erfaringer om at feil installasjon kan vise seg sånn?

Nordlands

Min Zappi har nå fått intern jordfeil etter 5 år og 1 mnd, så akkurat ikke innenfor reklamasjonsfrist. Har stått montert utendørs og utsatt for ganske mye vind og regn, for det meste innstilt på 20A (1-fas).

Blir byttet med Defa Solid 20A som fås for 2992,50 fra BilXtra for medlemmer av Elbilforeningen.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA