Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zappi - ladestasjon - erfaringer?

Startet av Bjoris, onsdag 21. februar 2018, klokken 10:57

« forrige - neste »

elektrolux

Appen kan komme allerede i november. At all strømmen din er "green" er nok tilfeldig. Men i Norge stemmer det jo.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Sitat fra: elektrolux på fredag 05. oktober 2018, klokken 23:50
Appen kan komme allerede i november.
Hvordan går det med Appen?
Er godt ut i november så da lurer jeg på om den kommer da eller ikke?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Nordlands

Den kommer vel samtidig med ny "3D Zappi", som skrevet i annen tråd lanseres 29.nov.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

elektrolux

Stor tjangs for det ja. Hard ware er klar, men software må lastes inn før HUB kan sendes ut.

Håper å ta med første HUB etter besøket i London.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Dede

var visst litt for kjapp siden det kommer ny stasjon ganske snart ???- men har fått montert zappi idag så da blir det nok den. De hadde dog ikke bruksanvisning.  Jeg lastet ned fra nettet og kikket raskt på den.  Synes ikke den var veldig intuitiv- men kanskje enklere å forstå om jeg står ved ladestasjonen?
I og med at jeg fortsatt venter på bil (ny BMWi3) og ladestasjonen står rett ved gateparkering skulle jeg gjerne ha "låst" den for at andre ikke bruker den for en periode.  Mulig jeg kan skru av sikringen (men da må jeg sikkert starte opp stasjonen og programmere opp når jeg skrur på sikring igjen...?) eller kan jeg enkelt låse stasjonen med pinkode så lenge?

Nordlands

Om du kjøpte Zappi fra elbilhjelpen lå bruksanvisning i esken, i hvert fall for meg. Mener det var et ekstra ark hvor det stod at passord til dypmeny som standard er 0000.

Det står forklart i manualen hvordan du setter pinkode for bruk, eventuelt kan du sette ned ladestrømmen og endre pinkode til dypmeny. Du kan også slå av sikringen, men de fleste innstillingene og klokke vil resette seg etter en stund.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Dede

Nei fikk ladestasjonen fra installatør.  Printer bare ut manualen (også er elbilhjelpen 3-4 minutter å gå fra kontoret så vet hvor jeg skal om noe jeg ikke får til)
Men nå kommer bilen før tiden :-) :-) så da slipper laderen å stå "til fri avbenyttelse" mens jeg er på juleferie:-)
(Antar jeg bør la bilen stå tilknyttet lader når den ikke brukes??? (men det kan jeg ta på bmw forumet...)

Toalmar

Noe nytt vedrørende app og hub for oss med Zappi?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

Ja. Prisen er klar, og HUB er lagt ut for salg i nettbutikken vår:

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/hub-for-internet?tm=annet-utstyr

Vi regner med å ha HUB'en på lager senest i februar.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Da får vi vente å se om det blir en sånn eller om jeg eventuelt går for Tibber som strømleverandør og deres løsning for å få billigere ladestrøm.

Hva vil du si er fordelen med å ha egen Zappi Hub i forhold til å f. eks bruke Tibber og deres løsning?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

#175
Du forblir herre i eget hus med Zappi. HUB'en er kun for å komme på nett med de fordelene det innebærer.

Har du underfordeling og behov for lastballansering også mot denne er det kun Zappi som kan det.

Senere kan du sette tak for forbruk i huset når det innføres tariff, og flate ut forbruket med batteribank og styring av vvb.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Vi får se når tiden kommer. Var kanskje litt kjapp ved kjøp av ladestasjon ettersom man må uti med nye kr 1000,- for å få app styring. At jeg skal kunne styre andre ting i huset med denne er egentlig uinteressant da man i dag kan styre det meste fra via f.eks Apple HomeKit eller Google Home
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Torkor

Sitat fra: elektrolux på lørdag 29. desember 2018, klokken 15:29
Du forblir herre i eget hus med Zappi. HUB'en er kun for å komme på nett med de fordelene det innebærer.

Har du underfordeling og behov for lastballansering også mot denne er det kun Zappi som kan det.


Jeg venter fremdeles på muligheten til å lastbalansere med mine to ZAPPI og  en HARVI.  Jeg har sjekket hos produsenten, og så vidt jeg kan se har det fremdeles ikke kommet software som gjør dette mulig i et trefasesystem.

elektrolux

Jo. Vi har nå fått software V2.02 som skal klare dette.

Kan sende deg HUB for oppdatering om du ikke venter på internett hubben.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Torkor

Sitat fra: elektrolux på mandag 31. desember 2018, klokken 16:44
Jo. Vi har nå fått software V2.02 som skal klare dette.

Kan sende deg HUB for oppdatering om du ikke venter på internett hubben.

Så bra!  Takk skal du ha.  Jeg mailer deg siden. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA