Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zappi - ladestasjon - erfaringer?

Startet av Bjoris, onsdag 21. februar 2018, klokken 10:57

« forrige - neste »

geear

Spørs om ikke det er det samme Elektrolux har vært ute for da han testet de han mener at kun lader på 1x16A eller 2x16A, og ikke 1x32A...?

Det er jo bekreftet fra så mange at den lader 1x32A også nå, merkelig om det skulle være forskjeller.

elektrolux

Kan være. Kostet meg en kartong rødvin, men kunne blitt mye dyrere hadde flere veddet imot :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

geear

I så fall litt typisk VW at de har en softwarebug, og har enda ikke klart å fikse det på 1,5 år?

KjellG

#153
Får inderlig håpe at ikke denne rettingen fører til at en ikke lenger kan lade eGolf i åpen trekant. En stor fordel på IT-nett.

Alle som ser en fordel i dette bør sende en oppfordring til VW om å beholde løsningen. Ev utvide til full 3-faselading på IT. Med en 3*20A kurs 3-fase ville en kunne ladet med nær 8kW. Nok for de fleste og bedre for nettet.

Nordlands

Sitat fra: Knotten123 på onsdag 15. august 2018, klokken 22:06
Takk for engasjementet alle sammen.
Jeg leste Nordlands tips og tenkte først at dette høres for dumt ut.
Gikk så ut og testet, og jammen gikk ikke ladingen opp til 6,7Kwh om ikke annet :D Egentlig ganske merkelig, men nå har jeg hvertfall fått fart på den :-)

Så bra! Jeg leste forøvrig også en plass at laderen på e-Golf er begrenset til 30A, så om du har rundt 223V spenning skal det samsvare.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Toalmar

Sitat fra: elektrolux på søndag 01. juli 2018, klokken 08:57
Sakte, veldig sakte. Venter enda på råfilene på den engelske manualen.
Hvordan går fremdriften med den norske manualen?

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

Etterlyste råfilene også sist uke. Uten dem blir det vanskelig å oversette.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

KjellG

#157
I post #10 er vist strømtrekk i 3 faseledere. Hvordan bestemmes fasevinkelen og relatert til hva? Harvi måler strøm, men ikke spenning.


Om en antar at huset stort sett kjører ohmske laster, da synes jeg vinklene er litt pussige. Burde ligget 120 grader fra hverandre. Jeg formoder at denne er koblet til et IT-nett?

Taslehoff

Ser at mange skriver gode ting om Zappi'en, og vurderer å bestille en selv. Problemet er at vi (i tillegg til 2018 Leaf) også har en Outlander PHEV med type 1 kontakt som innimellom trenger litt strøm. Kan vi med de nye reglene for ladestasjoner sette en Zappi på en eksisterende 16A-kurs, og vil den i så fall "forstå" det hvis vi kobler Outlanderens lader på den samme kursen?

Eller finnes det andre gode løsninger på å få ladet begge bilene?

Nordlands

Dersom sensor for laststyring settes på denne kursen og begrensning settes til 16A vil Zappi regulere ned når du bruker strøm til andre ting på samme kurs.

Så vidt jeg kan lese er det lov å benytte eksisterende kurs om du aksepterer risiko for manglende lading om kursen overbelastes, dette kan løses som nevnt over. Jeg er imidlertid litt usikker på om du må ha separate jordfeilvern type B, eller om det holder med et felles; Dersom du må det og hvis du ikke har noen fra før kan det hende det er bedre å få en ny separat kurs til Zappi og beholde den gamle som før, da får du også brukt laststyring mot inntak.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Måkemannen

Sitat fra: Bjoris på fredag 27. april 2018, klokken 07:54
Da har vi endelig fått Zappi med riktig ladepistol! Jeg har montert den (Cee kontakt). Den fungerer fint, får se om jeg klarer å få tid til å montere Harvi når elektrikker kommer i neste uke for montere B-vern.

Dvs han må påvise hvilken fase ladingen går på, usikker på om det er lett å plassere denne måleren slik og få boksen til å ta hensyn til belastning på både aktuell fase og kurs.


Lurer litt på denne ladestasjonen på hytta, men tenker å bruke den omtrent som en ladekladd, dvs, plugge den inn når jeg trenger den (har satt opp en utendørs CEE kontakt), og ellers oppbevare den innelåst i hytta.

Men hvordan vil det funke i forhold til oppkobling mot Harvi, ladehistorikk mm. Vil den huske innstillinger om den ikke er permanent tilkoblet strøm?

Henger meg på innlegget ditt siden du har montert den omtrent som jeg har planer om (bare at jeg mesteparten av tiden ikke vil la den være plugget i).

bno

#162
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 27. februar 2018, klokken 08:04
Torsdag 1 mars vil Elbilhjelpens samarbeidspartner på østlandet ABOT AS være representert på det som ser ut til å bli et kombinert Årsmøte i Vestfold og Telemark elbilforening og Elbil dag.

Abot vil da ha med seg Zappi for de som ønsker å se og ta på en av disse.

Program for elbildagen (fra kl 17:00)
• Elbilutstilling
• Informasjons stand fra Elbilforeningen
• Utstilling av ladeløsninger m.m.

Alt dette skjer på:

Høgskolen i Vestfold Bakkenteigen
Raveien 215,  3184 Borre
Kommer nok til å handle en slik, men har en presentasjon vært gjennomført her i Rog. avd. elbil foreningen. Kan ikke erindre det (reiser en del) ellers ville jeg gi et innspill om det....

elektrolux

Nei, men vi tar gjerne med oss Zappi på neste møte.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Stig85

Electrolux: Hva er status på app til Zappi pr nå?
Og, hvorfor vises all strøm som "green" på min lader? Jeg har kun "grid" pr dags dato.
2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA