Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zappi - ladestasjon - erfaringer?

Startet av Bjoris, onsdag 21. februar 2018, klokken 10:57

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Bjoris på onsdag 09. mai 2018, klokken 12:54
Får ellers ikke boost til å fungere, jeg trykker boost så kommer det cancel boost med engang, dette er jo en bra funksjon som jeg må finne ut hvorfor ikke fungerer...

Har sett det samme selv, men det løste seg på stedet uten at jeg vet hva jeg gjorde feil/riktig. Tror trikset er å ha bilen på lading i Eco eller Eco+ trykke boost og vente et sekund. Trykker en for raskt går en direkte til Cansel boost.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Fikk min tilsendt rett før helgen. Ble montert og koblet opp i går av elektriker. Det var med Norsk hurtig installasjons veiledning, men ingen instruksjonsbok på Norsk. Skal vel være det eller?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Første lading startet og en liten utfordring kom da. Hvis lading har startet og man åpner bildøren stopper ladingen. Displayet viser så en nedtelling i sekunder og en tekst "Checking EV". Når nedtellingen er ferdig, så sier laderen at bilen er 100 fulladet. Noe den selvsagt ikke er.
Kommer antagelig av at innstillingen End Charge er satt til 25 sec i Compatibility Mode som installasjons veiledningen anbefalte pga flatt 12V batteri på en E-golf

Da kommer spørsmålet, hva gjør dere andre?

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Satte innstillingen vedrørende antall sekunder i Compatability Mode tilbake til 70s, da starter ladingen igjen hvis jeg skulle gå inn i bilen under ladesekvensen.
Har ikke laden bilen opp til 100% for å se om den restarter hele tiden enda.
Går ut i fra den ikke gjør det, men skal teste det i morgen kveld
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

Interresant. Ser nesten ut som vi må sette opp forskjellige tider på forskjellige biler. Hva skjer etter at BMW'en din er fulladet i 70 sec modus?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Skjønner jeg deg rett så antyder du at alle endrer tiden til 25s. Ettersom laderen kan sette igang en ny lading etter 70s så vil jeg ikke la den stå i laderen nå i natt. skal teste dette i morgen etter jobb.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Da tok jeg en test må vedrørende 25s og 70s   Innstillingene, på begge så starter lading igjen om man låser bilen. Det var nok det jeg ikke gjorde. Den er nå stilt tilbake til 25s


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Orbit

Kan du også sjekke hva som skjer dersom du ikke låser bilen? På de ladestasjonene jeg har prøvd med i3 (ikke Zappi), starter da også lading opp igjen av seg selv, men først etter 3-4 minutter. (Den avbryter lading når du låser opp bilen, for at du ikke skal behøve å trykke på noe mer for å trekke ut kabelen før du kjører. Men dersom du så ikke gjør, gjetter bilen på at du likevel ikke skal kjøre, og låser kabelen og fortsetter lading.)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Toalmar

Hvis lader er igang og bil låses opp uten at de åpnes så sier Zappi i fra etter 25s at bilen er 100% ladet og flagget for dette kommer opp. Eter ca 2-3 minutter så låses bil og igjen automatisk så lenge de ikke har vært rørt og Zappi starter opp igjen
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

Sakte, veldig sakte. Venter enda på råfilene på den engelske manualen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Såpass ja. Trodde faktisk du var godt i gang med oversettelsen. ☹️


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

Er det noe spesielt du lurer på kan vi oversette dette for deg. Send da link til side og avsnitt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA