Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Halogen vs LED

Startet av Jansen, onsdag 14. februar 2018, klokken 17:54

« forrige - neste »

Jansen

Hei.

Har bestillt en N-Connecta, dog med halogen og ikke LED.
Noen her som vet om det er mulig å kjøpe LED pærer og bytte dem ut med Halogen pærene som leveres med bilen?
Er det Samme kontakt? Om mulig, er det lovlig?

Bruker den ene vesentlig mer strøm enn den andre, eller nok så likt?

Bondeknøl

Hadde ikke brydd meg. Halogen bruker litt mer strøm, men det gjør også at lykteglassene tiner bedre.
Uten at jeg vet så er det sikkert dyrt å bytte lyktene. Kos deg med ny bil og vær glad du har halogen på kalde dager.

Trond.m

Det er nok ikke lovlig å bytte til LED pærer. Skal man gjøre en full ombygging til LED lys koster det mange penger. Mener å ha hørt at det kostet 20-30.000 den gamle modellen og det står jo ikke i forhold til fordelen med LED. Jeg ville eventuelt vurdert å bytte halogenpærene til noen med  litt høyere lysutbytte og hvitere lys. Mange med BMW i3 byttet til Osram Nightbreaker, og det er lovlig og koster bare 3-4 hundrelapper.

Jansen


Beckern

Ikke lovlig men det begynner å komme ganske mange gode led pærer nå. Dvs med mye lys og rett eller nesten rett fokuspunkt. Disse pærene er plug and play, evt har de en liten "balast man må henge/feste et sted.

Kristia

Siden det ikke ligger ute noen bilder av nye Leaf med halogenlykt, legger jeg ut bilde. Halogenvarianten har LED kjørelys

Jansen

Sitat fra: Kristia på tirsdag 20. februar 2018, klokken 17:14
Siden det ikke ligger ute noen bilder av nye Leaf med halogenlykt, legger jeg ut bilde. Halogenvarianten har LED kjørelys

Så kjørelys er det dem mener med "....LED signatur"

Beckern

Sitat fra: Jansen på tirsdag 20. februar 2018, klokken 21:41
Sitat fra: Kristia på tirsdag 20. februar 2018, klokken 17:14
Siden det ikke ligger ute noen bilder av nye Leaf med halogenlykt, legger jeg ut bilde. Halogenvarianten har LED kjørelys

Så kjørelys er det dem mener med "....LED signatur"

Jepp, greit å være obs på når man sjekker finn. Flere der som prøver seg med full pakke med LED Signatur.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA