Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ettermarkedsdeler / originalt eller uoriginalt

Startet av thomasski, onsdag 21. februar 2018, klokken 08:15

« forrige - neste »

thomasski

Hei!

Vi får hentet ut den nye Leaf´en i neste uke. Da det kom info om diverse ekstradeler så ble det til at jeg lot det passere men tenker jo nå at det ville ha vært lurt med feks skvettlapper og gummimatte i bagasjerommet.

I frykt for å få en forsinkelse ved utlevering så tenkte jeg å høre om hvordan man lettest får tak i plast og gummi i etterkant av utlevering - enten originalt eller via en tredjepartsleverandør.

knilsen1

Jeg var i kontakt med disse https://www.gytisautek.no/ angående bagasjeromsmatte. Da sa de at 1-2mnd etter lansering ville de ha dette på lager. Ser at pris(på den gamle) er under halvparten av original. ser også at de har skvettlapper.

Pneg

Har en dårlig og en god erfaring med Gytis autotek. Mattene som kom i posten var av elendig kvalitet.. gikk helt greit og levere tilbake så det skal de ha. Orginale matter er ofte mye bedre.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Peraeile

Fikk aldri opp tilbudet om å bestille gummimatter og bagasjeromsmatte i Haugesund. Er det standard på tekna kanskje?  :o

DannyRS

Jeg har mattene med «høy kant», KE7485S001. Synes de er ok, men ikke like rå som weathertech-mattene jeg kjøpte fra Gytis til vår '14 leaf.

Bilene blir vel ikke levert uten noen som helst form for matter om man ikke kjøper det spesifikt?
'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

Peraeile

Sitat fra: DannyRS på onsdag 21. februar 2018, klokken 16:56
Jeg har mattene med «høy kant», KE7485S001. Synes de er ok, men ikke like rå som weathertech-mattene jeg kjøpte fra Gytis til vår '14 leaf.

Bilene blir vel ikke levert uten noen som helst form for matter om man ikke kjøper det spesifikt?

Joltus

Dette er snakk om lokalmontert ekstrautstyr og kan bestilles på bilen frem til levering.

Slik var det hvertfall på LE.

Vi fikk et tilbud fra Ålgård auto om disse tingene for en stund tilbake. Da er ekstrautstyret, det såkalte fastmonterte, momsfritt når det bestilles før overtakelse av bilen.

thomasski

LE / Tekna eller hva det snakkes om her - hvor ser man det? Da jeg bestilte (i september) var det aldri snakk om de ulike versjonene som jeg ser på nissans sider i dag.

På kontrakten står det Nissan 40kw with LED og prisen er 305´ink vinterhjul

Joltus

Launch edition bestilte du i september.

Da skal du få muligheten til å ettermontere en del ekstrautstyr som forhandler monterer når bilen er kommet til landet. Disse tingene er stort sett momsfrie så lenge du kjøper de før du får bilen.

Snakke med forhandleren din :)

thomasski

Som tidligere nevnt så hadde jeg mulighet for å bestille diverse plast og gummi, dersom bilen er utstyrt med alt annet av vesentlighet (kan klare å ettermontere skvettlapper) så er den vel tilsvarende en Tekna?

Bjoris

Sitat fra: thomasski på torsdag 22. februar 2018, klokken 07:38
Som tidligere nevnt så hadde jeg mulighet for å bestille diverse plast og gummi, dersom bilen er utstyrt med alt annet av vesentlighet (kan klare å ettermontere skvettlapper) så er den vel tilsvarende en Tekna?

Nei, en LE har ikke Bose så blir ikke en Tekna, men utover det er vel ikke mye forskjelle såvidt jeg har fått med meg, men du har en del ekstra valg på Tekna, ParkPilot, skinnseter og el seter er vel det? Men alt dette koster ekstra og en Tekna med dette vil ikke holde prisen like godt som de andre, det er jeg ganske sikker på...

LE blir uansett det gunstige valget da Bose er heller dårlige greier og tar i tillegg plass i bagasjerommet. Er glad jeg er kvitt den boksen som vi hadde i vår 2016 Tekna, syns lyden var under pari med Bose så for oss var LE egentlig uavhengig av at den var mye rimeligere også midt i blinken ifht ønsket utstyr

Peraeile

Minuset med LE er jo at den bare kunne bestilles i 2 farger(svart og grønn-ish)?

Joltus

Ja og man kunne ikke velge fabrikkmontert ekstrautstyr.....

Bjoris

Sitat fra: Peraeile på torsdag 22. februar 2018, klokken 16:03
Minuset med LE er jo at den bare kunne bestilles i 2 farger(svart og grønn-ish)?

«Den fåes i alle farger, bare den er svart», var ikke disse berømte ord fra Henry Ford:)?

Peraeile

Sitat fra: bjoris på torsdag 22. februar 2018, klokken 17:48
Sitat fra: Peraeile på torsdag 22. februar 2018, klokken 16:03
Minuset med LE er jo at den bare kunne bestilles i 2 farger(svart og grønn-ish)?

«Den fåes i alle farger, bare den er svart», var ikke disse berømte ord fra Henry Ford:)?

Har hatt altfor mange svarte biler. På tide med noe nytt nå så det ble hvit perle med sort tak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA