Det overdrives mye når det gjelder strømforbruket på forskjellige biler. Ar du kjører 20 mil på minusgrader er bra det sammenlignet med gamle leaf, og jeg hørte ikke noe hylekor om rekkevidde/strømforbruk på den.
Min 30 kWh skal etter NEDC klare 25 mil.
Jeg kjører mye mellom Sandnes og Kristiansand og tilbake.
Nå sier ikke trådstarter noe om hastighet, men E39 mellom Sandnes og Kristiansand er jevnt 70-80 med noen innslag av 60 og litt 90.
Og med tørt føre og -3 stopper jeg i Lyngdal for å lade. Det vil da si 14,5 mil.
Har da ca 10 prosent igjen på batteriet.
Sommerstid lader jeg i Mandal eller Søgne, som vil si 17 eller 19 mil.
Kjører jeg veldig fint om sommer, med optimal temperatur, kan jeg strekke det til 21 mil, men for å slippe rekkeviddeangsten er 17-19 mil greit.
Dette var i tråd med det jeg hadde sett for meg i utgangspunktet
Jeg forstår trådstarter er litt skuffet. Da jeg selv, i utgangspunktet ville tenkt 5 mil mindre enn NEDC om sommer og ca 10 mil mindre enn NEDC om vinter med rett under null grader. Så da hadde jeg blitt litt skuffet med 20 mil, som da er ca 5 mil mer enn min bil.
Men som sagt, kjørte han i jevnt 100 km/t , er 20 mil bra!