Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal kjøpe e-golf, hva slags utstyr må jeg ha?

Startet av Joe DiMaggio, tirsdag 20. februar 2018, klokken 20:11

« forrige - neste »

Joe DiMaggio

Hei.

Holder på å selge min e-up for overgang til e-golf. Når jeg kommer så langt, hva slags utsyr må jeg huske?

Jeg ser for meg å kjøpe 1. versjonen (den med kortest rekkevidde) pga. prinivå.

geear

Alt? ;)

De norske e-Golfene er godt utstyrt som standard. Se opp for importutgaver som er ribbet for utstyr, fra LED-lys til hurtiglading, navi, DAB med mer.

Hvis vi tar utgangspunkt i standardutstyrt norsk bil så har du alt LED, DAB, hurtiglading, stor navi med mer. Litt usikker på om ryggekamera og parkeringssensorer har vært standard, men det er også must. Personlig ville jeg heller ikke kjøpt bil uten keyless access og regnsensor. Det føles ekstremt gammeldags å starte en elbil med nøkkel, som man må i e-Golf uten keyless.

Varmepumpe er også et punkt, har ikke vært mulig å få helt fra starten. Bor man et sted med -10 ofte så kan det være kjekt.

Mobileum

Enig med forslagene til gr. Varmepumpe er standard, men ikke ryggekamera, noe som jeg absolutt vil anbefale.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

gak

Varmepumpe er ikke standard på 190km golfen. Heller ikke parkeringssensorer og ryggekamera.
Polo 2.5

SweetThang

Takk for tips.

Er det standard med adaptiv cruise? Hva med adaptive lys, er det et alternativ?
Fornøyd e-up eier.

fantonsen

De norske e-Golfene er alle svært godt utstyrt som standard, så det er kun personlige preferanser som avgjør om det er noe mere du vil ha selv. Det viktigste er vel varmepumpe, som er en stor fordel for bedre rekkevidde på vinter-halvåret.

Ser flere nevner ryggekamera som et must, men er ikke av den oppfatningen selv, så lenge den har en god parkeringssensor med lydsignaler, som e-golfen har. Har kjørt annen bil med ryggekamera et par ganger, og synes det tar lett fokuset bort fra veien forøvrig, så jeg savner ikke dette på min e-golf.
Da har jeg større tro på 360 graders kamera som viser bilen i fugleperspektiv, men det finnes ikke på denne bilen...

Keyless: Kanskje hvis du er blitt vant med det fra tidligere, men jeg har dette ikke nå, da jeg hadde store problemer med dette på min forrige bil. Og savner det heller ikke nevneverdig. Nøkkelen går automatisk inn i tenningen uten at jeg tenker over det.

Ellers er det vel skinnseter: Noen elsker det, mens andre hater det. Ulempen er at stoffsetene lett setter flekker, men det bedres betraktelig ved å spraye på litt impregnering.

Vil også nevne at det fra årsmodell 2016 ble byttet til en nyere navigasjonsenhet (MIB I -> MIB II) som har flere muligheter, som f.eks Android Auto.

8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Sirup

Om varmepumpe er et must, da har man kjøpt feil bil. Varmepumpe gir litt bedre rekkevidde på kalde dager, men om man er avhengig av å kjøre Golfen opp mot max rekkevidde, da bør man seriøst vurdere om man ikke heller bør kjøpe en bil med lenger rekkevidde.

Jeg mener viktigste utstyret på en e-Golf er skinn og ryggekamera. Ville og sørget for å få med keyless og p-hjelp. Om man får bil med p-hjelp, så får man flere p-sensorer. Hele bilen blir dekket.

Utvalget av brukte e-Golf er stort, så jeg ville prøvd å fått tak i en bil med mest mulig utstyr.

Jeg kjører 2015 modell e-Golf.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Larsbjoernar

Får min nye e-Golf levert i dag. Jeg har valgt alt utenom dynamiske baklykter pga leveringstid. Premium telefon, utvendig lyd, dynaudio osv. Det er første gangen jeg kjøper helt ny bil, og da fristet det å få den med det meste. Utstyret er ikke SÅ dyrt på ny VW sammenlignet med mye annet, så jeg syns det er verdt det.

geear

Sitat fra: SweetThang på torsdag 22. februar 2018, klokken 06:27
Takk for tips.

Er det standard med adaptiv cruise? Hva med adaptive lys, er det et alternativ?
Det er standard på norsksolgte biler. Mange bruktimporterte e-Golfer kommer fra USA, og der er det ikke standard med aktiv cruise på base model. Se etter radaren i grillen under skiltholderen.

Tror ikke e-Golf kom med adaptive lys før nå på facelift. LED er som nevnt standard på norsksolgte.

Oddaa

Sitat fra: Askøy på torsdag 22. februar 2018, klokken 09:07
Jeg mener viktigste utstyret på en e-Golf er skinn og ryggekamera. Ville og sørget for å få med keyless og p-hjelp. Om man får bil med p-hjelp, så får man flere p-sensorer. Hele bilen blir dekket.
Enig i skinn og ryggekamera. Parkeringsassistent har jeg i en annen og mye større bil, har brukt den null ganger i løpet av to år.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Sirup

Sitat fra: Oddaa på torsdag 22. februar 2018, klokken 14:23
Sitat fra: Askøy på torsdag 22. februar 2018, klokken 09:07
Jeg mener viktigste utstyret på en e-Golf er skinn og ryggekamera. Ville og sørget for å få med keyless og p-hjelp. Om man får bil med p-hjelp, så får man flere p-sensorer. Hele bilen blir dekket.
Enig i skinn og ryggekamera. Parkeringsassistent har jeg i en annen og mye større bil, har brukt den null ganger i løpet av to år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det kom muligens ikke klart nok fram, men p-assistenten ville jeg sørget for å få med pga at bilen da blir levert med flere p-sensorer. P-assistenten i seg selv var ikke det viktige med å velge dette utstyret.

Selv har jeg knapt brukt p-assistenten, men de ekstra parkeringssensorene har jeg stor nytte av hver dag.
VW e-Golf
Tesla Model X75

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA