Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fargekoder/lakk på de ulike modellene

Startet av Jon65, onsdag 08. desember 2021, klokken 13:40

« forrige - neste »

Jon65

Hei,

vi fikk en skade på siden og jeg ser etter en brukt sort dør men usikker på om jeg må ha en iOn dør eller om jeg også kan se etter i_miev og C-Zero dører. (Egentlig er skaden litt mer enn dør, skaden var taksert til 58.000)
Er det noen som vet om i-Miev, C-Zero og iOn har samme lakk eller er det spesifikt for hver fabrikk?
Tenkte at hvis de er produsert samme sted bare med ulikt merke så er det kanskje lik lakk men hvis de faktisk er produsert hos de tre ulike produsentene/merkene så er det kanskje ulik lakk.

Uansett så er vel kanskje sort "ikke metallic lakk" likt nok uansett.....

engolf

Det är ingen garanti att lacken matchar 100% även om du köper karosseridel med samma lackkod:(
Om du ser efter delarna på finndel.no står det oftast också lackkod på karosseridelarna.
Jag tror dörrarna på trillingar är identiska, men kan vara olika plastdetaljer/färger invändigt, men dessa är nog ganska enkla att flytta över.

kaiat

Bilene er produsert på samme fabrikk i Japan så fargen burde vel være lik, selv om de ulike bilfabrikantene kan bruke andre navn og koder på fargene.

Jon65

Takk for svar. Bilen er ikke strøken så 100% match kan jeg nok leve uten, da tar jeg sjansen på at en dør i vanlig sort farge gjør jobben bra nok :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA